ماجرای فوت ۲ بیمار بر اثر قطعی برق
کد خبر: ۱۹۶۲۱۷
تاریخ انتشار: 2020 November 19    -    ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
دانشگاه علوم پزشکی کردستان درخصوص حادثه قطعی برق در بیمارستان امام حسین (ع) بیجار بر اثر فعالیت‌های عمرانی در بیمارستان مذکور، بیانیه صادر کرد.

دانشگاه علوم پزشکی کردستان درخصوص حادثه قطعی برق در بیمارستان امام حسین (ع) بیجار بر اثر فعالیت‌های عمرانی در بیمارستان مذکور، بیانیه صادر کرد.

در راستای تنویر افکار عمومی و شفافیت موضوع، پیرو قطعی برق یک ساعته در بیمارستان امام حسین(ع ) بیجار بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

روز گذشته بر اثر فعالیت‌های عمرانی در بیمارستان امام حسین (ع) در بیجار جهت احداث بخش مراقبت های ویژه (ICU) و اقدام به گودبرداری از محل مورد نظر، کابل اصلی برق بیمارستان قطع شد و کلید برق اصلی و همچنین کلید برق اضطراری آسیب دید.

حادثه مذکور در ساعت ۱۵ بعد از ظهر اتفاق افتاده و بر اساس گفته های مسئولین بیمارستان و حراست حدود ساعت ۱۶ اتصال مجدد برق انجام شده است که در این میان فرماندار شهرستان بیجار،مدیر شبکه، مسئولین بخش‌های بیمارستان و رییس اداره برق بیجار با پیگیری سریع جهت اتصال برق اضطراری و مدیریت و کنترل بیماران تلاش‌های چشمگیری انجام دادند.

هنگام قطع برق اصلی بیمارستان در مجموع تعداد ۶ نفر در بخش آی سی یو بستری بوده‌اند که پرسنل بیمارستان سریعا و در همان لحظات اولیه به صورت دستی اقدام به تهویه دستی توسط آمبوبگ نموده‌اند.

با وجود تلاش های مجدانه کادر درمان در این فاصله زمانی، خانمی ۸۰ ساله مبتلا به کرونا که در آی سی یو بستری، اینتوبه و تحت ونتیلاتور قرار داشت، متاسفانه فوت کردند.

در مدت زمان یادشده، یک بیمار دیگر به دلیل ترومای تصادف بستری بود که متاسفانه فوت نمود، البته ایشان تحت دستگاه ونتیلاتور پرتابل قرار داشت و در اثنای قطعی برق دستگاه مذکور به دلیل داشتن باطری اضطراری فعالیت دستگاه قطع نشد.

دانشگاه علوم پزشکی کردستان، پس از اطلاع از وقوع حادثه بلافاصله موضوع را پیگیری و اقدامات لازم را به عمل آورده است.

اعزام تیم درمان و مدیریت پرستاری در شامگاه دیشب و تیم دفتر فنی از بامداد امروز از جمله این اقدامات است.

دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن تسلیت به بستگان و خانواده متوفی، و قدردانی از بزرگواری و همراهی مسئولانه خانواده آن مرحومه، تمام توان خود را برای بررسی دقیق و فنی حادثه و شناسایی قصور و تقصیرات احتمالی بکار می گیرد و در صورت احراز تخلف و کوتاهی هر یک از عوامل دخیل در وقوع حادثه، بدون هیچ ملاحظهای اقدامات قانونی را انجام خواهد داد.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار