بزرگترین ایستگاه‌های قطار جهان
کد خبر: ۱۹۵۸۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 November 16    -    ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
هنوز هم سفر با قطار یکی از راحت‌ترین، کم خطرترین و سبزترین وسیله سفر در جهان محسوب می‌شود. در این گزارش تصویری نگاهی انداخته‌ایم به بزرگترین ایستگاه‌های قطار در جهان و انواع آن. ایستگاه‌های قطار در جهان معمولا دو نوع طراحی شده‌اند. ایستگاه‌هایی که قطار از یک سو به آن وارد و از سوی دیگر خارج می‌شود.

بزرگترین ایستگاه‌های قطار جهان«تابناک باتو» ـ هنوز هم سفر با قطار یکی از راحت‌ترین، کم خطرترین و "سبزترین" وسیله سفر در جهان محسوب می‌شود. در این گزارش تصویری نگاهی انداخته‌ایم به بزرگترین ایستگاه‌های قطار در جهان و انواع آن.

رتبه چهارم: ایستگاه "گار دو نور" پاریس
ایستگاه "گار دو نور" یا ایستگاه شمالی پاریس در سال ۱۸۶۴ میلادی تاسیس شده و با ۳۱ سکو در رتبه چهارم جهان قرار دارد. این ایستگاه با ۲ هزار و ۱۰۰ حرکت قطار و ۷۰۰ هزار مسافر در روز یکی از پر رفت‌ و آمد‌ترین ایستگاه‌های اروپا محسوب می‌شود.

بزرگترین ایستگاه‌های قطار جهان

رتبه دوم: ایستگاه راه آهن مونیخ
کار ایستگاه راه‌آهن مونیخ در سال ۱۸۴۸ میلادی آغاز شد . این ایستگاه در جنگ جهانی دوم کاملا ویران شد و در ماه مه سال ۱۹۴۵ بازسازی شد. ایستگاه مونیخ که از نوع "سرایستگاه" است ۳۴ سکو دارد و روزانه ۴۵۰ هزار مسافر از این ایستگاه عازم سفر می‌شوند.

بزرگترین ایستگاه‌های قطار جهان

انواع ایستگاه قطار
ایستگاه‌های قطار در جهان معمولا دو نوع طراحی شده‌اند. ایستگاه‌هایی که قطار از یک سو به آن وارد و از سوی دیگر خارج می‌شود. نوع دوم "سر ایستگاه‌" نامیده می‌شوند که همه ریل‌ها به آن ختم می‌شوند و از نیمه دوم قرن نوزدهم ساخت آن رواج یافت. (عکسی از ایستگاه دو سویه شهر درسدن آلمان که در سال ۱۸۹۸ ساخته شد و در سال ۲۰۱۴ به عنوان "ایستگاه راه آهن سال" در آلمان برگزیده شد.

بزرگترین ایستگاه‌های قطار جهان

رتبه یازدهم: ایستگاه واترلو لندن
واترلو بزرگترین ایستگاه لندن است که با ۲۷ سکو در رتبه یازدهم جهان قرار گرفته است. این ایستگاه در روز یازدهم ژوئيه سال ۱۸۴۸ افتتاح شده و نام آن برگرفته از نبرد واترلو در سال ۱۸۱۵ و شکست ناپلئون بناپارت است.

بزرگترین ایستگاه‌های قطار جهان

رتبه نخست: ایستگاه نیویورک
ایستگاه مرکزی نیویورک در سال ۱۹۱۳ افتتاح شد. این ایستگاه دارای ۴۴ سکوی قطار و ۶۷ خط ریل است که از دو طبقه عبور می‌کنند و به ایستگاه متصل می‌شوند. معمولا همه ایستگاه‌های برزگ جهان به مترو نیز متصل هستند.

بزرگترین ایستگاه‌های قطار جهان

رتبه ششم: ایستگاه راه آهن شانگهای
در غرب ترمینال شماره ۲ فرودگاه شهر شانگهای چین، بزرگترین ایستگاه راه آهن آسیا با یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مربع مساحت و ۳۰ سکو قرار دارد. این ایستگاه با هزینه ۲ میلیارد یورو ساخته شده و در ماه ژوئن سال ۲۰۱۰ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بزرگترین ایستگاه‌های قطار جهان

رتبه سوم: ایستگاه شهر رم
ایستگاه قطار شهر رم "Roma Termini" که در شرق این شهر قرار دارد در سال ۱۸۶۷میلادی افتتاح و در سال ۱۹۳۸ دوباره کاملا نوسازی شد. این ایستگاه دارای ۳۲ سکو است.

بزرگترین ایستگاه‌های قطار جهان

رتبه دوازدهم: ایستگاه سن لازار پاریس
این ایستگاه در سال ۱۸۳۷ میلادی تاسیس شده و دارای ۲۷ سکو است. بیشتر مسافران آن شاغلان هستند که روزانه به پاریس رفت و آمد می‌کنند. سالانه ۱۰۰ میلیون (روزانه ۲۷۴ هزار) مسافر از طریق این ایستگاه جابجا می‌شوند.

بزرگترین ایستگاه‌های قطار جهان

رتبه پنجم: ایستگاه راه آهن ناپل
ایستگاه قطار شهر بندری ناپل در ایتالیا در سال ۱۸۶۶ میلادی تاسیس و در سال ۱۹۶۰ مدرنیزه شده است. این ایستگاه دارای ۳۰ سکو است.

بزرگترین ایستگاه‌های قطار جهان

رتبه هفتم: ایستگاه راه آهن فرانکفورت
این ایستگاه که ریل به آن ختم می‌شود و از نوع "سر ایستگاه" محسوب می‌شود، در سال ۱۸۸۸ میلادی ساخته شده و دارای ۲۹ سکو است. از این ایستگاه که دومین ایستگاه آلمان محسوب می‌شود در سال ۲۰۱۹ و قبل از پاندمی کرونا روزانه ۴۹۳ هزار مسافر با یک هزار و ۱۷۰ قطار جابجا می‌شدند.

بزرگترین ایستگاه‌های قطار جهان

رتبه هشتم: ایستگاه شرقی پاریس
ایستگاه شرقی پاریس در روز پنجم ژوئیه سال ۱۸۴۹ میلادی افتتاح شد. این ایستگاه اکنون دارای ۲۹ سکو است و قطارها به مقصد داخلی و بین‌المللی از آن حرکت می‌کنند. این ایستگاه سالانه میزبان ۳۴ میلیون مسافر است.

بزرگترین ایستگاه‌های قطار جهان

رتبه دهم: ایستگاه مونپارناس پاریس
این ایستگاه در سال ۱۸۴۰ میلادی تاسیس شده و دارای ۲۷ سکو است. روزانه بطور متوسط ۳۱۵ قطار و ۱۷۵ هزار مسافر که در روزهای تعطیل حتی به ۴۰۰ هزار نیز می‌رسد از این ایستگاه تردد می‌کنند.

بزرگترین ایستگاه‌های قطار جهان

رتبه نهم: ایستگاه شینجوکو توکیو
این ایستگاه در سال ۱۸۸۵ افتتاح و در سال ۱۹۶۴ بازسازی شد. ایستگاه شنجوکو دارای ۲۹ سکو است. روزانه بطور متوسط بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر از این ایستگاه جابجا می‌شوند. ایستگاه شینجوکو بر اساس آمار کتاب رکوردهای جهان "گینس" شلوغ‌ترین ایستگاه قطار در جهان محسوب می‌شود.

بزرگترین ایستگاه‌های قطار جهان

منبع: دویچه وله

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
همه شون داخل شهر هستند تا مردم تشویق بشن از قطار استفاده کنند و در ایران مدیران لایق ما ایستگاه ها و خطوط ریل رو از داخل شهر بر میچینند و به کیلومتر ها خارج از شهر میبرند. مثال خیلی خوب، شهر قم. راه آهن داخل شهر رو متروکه کردن و یک ایستگاه محمدیه احداث کردن که آدم میترسه بره اونجا. راه داخل شهر رو هم به جای اینکه به صورت حلقه ای به هم وصل کنند و قطار شهری رو سطحی مثل اکثر کشورها احداث کنند با کمترن هزینه. دستور تخریب و نابودی اون رو صادر کردن.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار