عکس روز: نگاهی زیبا به جهان پیرامونمان
کد خبر: ۱۹۵۸۹۰
تاریخ انتشار: 2020 November 17    -    ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
با این تصاویر نگاهی می‌افکنیم به جهان پیرامون‌مان. تصاویری از رویدادهای خارق‌العاده یا روزمره، از زیبایی‌ها و زشتی‌ها. و البته در این تصاویر همیشه انسان‌ها و حیوانات جایگاهی خاص دارند... در آلمان نیز آمارها نشان می‌دهند که در سال ۲۰۱۸ هر روز یک مرد تلاش کرده همسر یا شریک زندگی سابق خود را از بین ببرد.

عکس روز: جشن سگ در نپال«تابناک باتو» ـ با این تصاویر نگاهی می‌افکنیم به جهان پیرامون‌مان. تصاویری از رویدادهای خارق‌العاده یا روزمره، از زیبایی‌ها و زشتی‌ها و البته در این تصاویر همیشه انسان‌ها و حیوانات جایگاهی خاص دارند.

جشن سگ‌ در نپال
در نپال روزی از سال به بزرگداشت سگ‌ها اختصاص دارد. سگ‌ها در آنجا مورد احترام‌‌اند چون آن‌ها را پیام‌آوران یاماراج یا خدای مرگ می‌دانند و تصور می‌کنند محبت به آن‌ها عمر را طولانی می‌کند. این سگ در این روز در پناهگاه حیوانات به حلقه گلی آذین شده و بر پیشانی‌اش تیکا یا علامت قرمزرنگی نقش کرده‌اند که علامت خاص هندوها برای تبرک است.

عکس روز: جشن سگ در نپال

نابودی "زنبور قاتل" برای نجات زنبور عسل
در آمریکا نخستین آشیانه زنبورهای سرخ آسیایی کشف و نابود شد. این خبر را وزارت کشاورزی ایالات متحده در واشینگتن اعلام کرد. این حشره بزرگ که درازای آن به پنج سانتیمتر می‌رسد، از تیره زنبوران و سرده زنبور سرخ است. آنها به سبب رفتارشان با زنبور عسل، به "زنبورهای سرخ قاتل" شهرت یافته‌اند. تنها چند "زنبور قاتل" برای نابودی یک کندوی زنبور عسل کافی است. آنها سر طعمه خود را از بدن‌اش جدا می‌کنند.

عکس روز: جشن سگ در نپال

آسمان نارنجی کالیفرنیا
چندین روز است که دود ناشی از آتش‌سوزی در جنگل‌های کالیفرنیا، آسمان این ایالت جنوب‌غربی آمریکا را به رنگ نارنجی درآورده است. بادهای موسوم به "سانتا-آنا" هم به ادامه ویرانگری آتش دامن می‌زنند. آتش‌سوزی‌های کالیفرنیا از دو ماه پیش آغاز شده است. در جنگل‌های این منطقه شمار آتش‌سوزی‌ها در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته و کارشناسان معتقدند گرم شدن زمین یکی از علت‌ها و شاید مهم‌ترین آن‌ها باشد.

عکس روز: جشن سگ در نپال

اعتراض سرخ علیه خشونت
کارزاری برای جلب توجه مردم به خشونت علیه زنان. این کارزار در رم پایتخت ایتالیا و در آستانه ۲۵ نوامبر، روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان، برگزار شده است. خشونت علیه زنان همچنان موضوعی مبرم در همه نقاط جهان است. در آلمان نیز آمارها نشان می‌دهند که در سال ۲۰۱۸ هر روز یک مرد تلاش کرده همسر یا شریک زندگی سابق خود را از بین ببرد. آمار این خشونت‌ها سال به سال در حال افزایش است.

عکس روز: جشن سگ در نپال

دروازه باید تمیز بماند!
هر دروازه‌بانی می‌کوشد در طول یک مسابقه فوتبال دروازه خود را به قول آلمانی‌ها "تمیز نگهدارد" - یعنی: گل نخورد. دروازه "تمیز" در دوره کرونا البته باید ویژگی‌های دیگری هم داشته باشد. در ورزشگاه خانگی تیم برزیلی واسکو دوگاما در شهر ریو دو ژانیرو بین دو نیمه حتی تور دروازه‌ها هم ضد عفونی شد. این اقدام برای واسکو مفید بود: دروازه این تیم "تمیز" ماند. واسکو با یک گل اف.ث. کاراکاس ونزوئلا را شکست داد.

عکس روز: جشن سگ در نپال

سینماهای خالی در نوامبر کرونازده
شیوع ابتلا به ویروس کرونا در آلمان به حدی رسیده که حتی با رعایت فاصله فیزیکی نیز در ماه نوامبر نمی‌توان به سینما رفت و به تماشای فیلم نشست. کرونا سالن سینماها را همچون این سالن در شهر هامبورگ خالی و بی‌روح کرده است. سینماهای آلمان باید تا اطلاع ثانوی بسته بمانند. برنامه‌های قبلی نمایش فیلم نیز یا لغو و یا به بعد موکول شده‌اند.

عکس روز: جشن سگ در نپال

سرزمینی در اسارت مردگان
نقشه کشور مکزیک در محراب کلیسایی با گل‌ تزئین شده است. این نقشه تنها یاد‌آور "روز مردگان" در مکزیک نیست؛ روزی که به‌طور سنتی به معنای ارج‌گذاری به زندگی است. این نقشه هم‌چنین به یاد زنان بی‌شماری ساخته شده که روزانه در مکزیک بر اثر خشونت جان می‌بازند. حدود ۵۶ درصد کل مکزیک از مناطق خطرناک برای زنان محسوب می‌شود.

عکس روز: جشن سگ در نپال

ماچوپیچو باز شد
هر چند در اروپا موجی از تعطیلی شروع شده، اما آن سوی جهان شاهد بازگشایی‌هاست. ماچوپیچو، شهر اینکاها، هشت ماه بسته بود؛ شهری با دیواره‌های سنگی در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریا. حالا بازدیدکنندگان می‌توانند با ماسک، حفظ فاصله و در گروه‌های کوچک به ماچوپیچو در کوه‌های آند پرو بروند. ورود بچه‌ها هم‌چنان ممنوع!

عکس روز: جشن سگ در نپال

السالوادور در سوگ قربانیان کرونا
مراسم "روز مردگان" نه فقط در مکزیک، بلکه در شماری از کشورهای آمریکای لاتین مثل السالوادور هم گرامی داشته می‌شود. امسال این مراسم با یاد قربانیانی گره خورده که جان خود را در پی ابتلا به کووید۱۹ از دست داده‌اند. در السالوادور طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز حدود هزار مبتلا جان باخته‌اند. در تصویر کارمند یک گورستان مشاهده می‌شود که در روز مردگان روی سنگ قبر قربانیان گل و پرچم السالوادور را قرار می‌دهد.

عکس روز: جشن سگ در نپال

شکوه و زیبایی آبی
این منظره باید الهام‌بخش هنرمندان باشد. آبی نقره‌فام آسمان در واپسین ساعات روز و سایه روشن بوته‌ها و درخت سیب در پرتو غروب، چشم‌انداز خیال‌انگیزی فراهم کرده است. اینجا فقط صدای طبیعت شنیده می‌شود و جادوی رنگ‌ها آرامش می‌آفریند. مکان: دشتی در مکلنبورگ فورپومرن در شمال شرقی آلمان.

عکس روز: جشن سگ در نپال

برای اولین بار: سهمیه برای مدل‌های رنگین‌پوست
جشن افتتاح هفته مد سن پائولو در برزیل. برای اولین بار در تاریخ مد، باید نیمی از مدلها رنگین پوست باشند؛ آفریقایی، هندی یا آسیایی تبار. این جشنواره مد امسال ۲۵ سالگی‌اش را جشن می‌گیرد. شیوع کرونا اما هفته مد سن پائولو را هم آنلاین کرده است.

عکس روز: جشن سگ در نپال

بزرگترین درخت کریسمس جهان
هنوز ۴۸ روز مانده به کریسمس، برخی شهرهای آلمان به پیشواز این جشن رفته‌اند. شهر دورتموند در ایالت نورد‌راین وستفالن در حال نصب درختی در یکی از میدان‌های شهر است که به گفته مسئولان محلی بزرگترین درخت کریسمس جهان است. در اطراف این درخت نیز قرار است بازار کریسمس برپا شود. ارتفاع این درخت ۴۵ متر است.

عکس روز: جشن سگ در نپال

۴۵ هزار کیلومتر قایق‌سواری در ۷۵ روز
۴۴ هزار و ۹۹۶ کیلومتر در عرض دو ماه و نیم؛ چالشی بزرگ برای قایقرانان بادبانی مسابقه جهانی وِندی در فرانسه. شرکت کنندگان این مسابقه که به گروه‌های کوچک تقسیم شده‌اند، شامل راهبرها، برنامه‌ریزها، تمرین‌کنندگان قایق بادبانی و تعمیرکاران هستند. غذای آنها نیز از بسته‌های یخ‌زده و خشک‌شده مواد غذایی تامین می‌شود و در شبانه‌روز تنها می‌توانند بین سه تا چهار ساعت بخوابند.

عکس روز: جشن سگ در نپال

گل‌های خوشمزه در دل دود
شعله‌ور شدن مزارع اطراف و وزش باد، دهلی نو پایتخت هند را دوباره غرق در مه و دود کرده است. در این میان فروشنده‌ای پشمک‌هایی گل‌مانند عرضه می‌کند تا از اندوه فضا اندکی بکاهد.

عکس روز: جشن سگ در نپال

مرغ مگس‌خوار و اعتلای هنر پرواز
عکس این مرغ مگس‌خوار در بوگوتا، پایتخت کلمبیا گرفته شده است. کلمبیا از لحاظ تنوع پرندگان گوی سبقت را از دیگر کشورهای جهان ربوده است. در این کشور ۱۹۳۴ نوع پرنده گوناگون زندگی می‌کنند. مرغ‌های مگس‌خوار هنر پرواز را به اعتلا رسانده‌اند. آنها در هر ثانیه بین ۴۰ تا ۵۰ بار بال می‌زنند.

عکس روز: جشن سگ در نپال

باله در دوران کرونا
بنیاد هنری باله سلطنتی لندن (رویال باله) نخواست در دوران کرونا بیش از این برای پایان دوران کرونا صبر کند و دوستداران هنر باله را چشم به راه بگذارد. روز ۱۲ نوامبر باله در اوپرا رویال به روی صحنه رفت و به صورت آن‌لاین پخش شد. بینندگان در خانه‌های خود به تماشا نشستند و از برنامه لذت بردند.

عکس روز: جشن سگ در نپال

ای فرشته کریسمس ویروس کرونا را نابود کن
در بخش ویژه نامه‌های کریسمس در اداره پست انگلزکیرشن در ایالت نوردراین وستفالن آلمان نامه‌های زیادی جمع شده‌اند که کودکان به "فرشته کریسمس" نوشته‌اند. کودکان بر این باورند که این فرشته به طور پنهانی برای آنان هدایا می‌آورد. آنان در نامه‌های خود از این فرشته خواسته‌اند ویروس کرونا را از بین ببرد و به پاندمی پایان دهد.

عکس روز: جشن سگ در نپال

منبع: دویچه وله

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار