تظاهرات هواداران ترامپ در دفاع از ادعای تقلب
کد خبر: ۱۹۵۸۸۸
تاریخ انتشار: 2020 November 18    -    ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
انتظار می‌رود علاوه بر جریان های اصلی اجتماعی حامی ترامپ، شماری از شبه‌نظامیان نئونازی و راست افراطی، مفسران محافظه‌کار از جمله آلکس جونز، نظریه‌پرداز برجسته تئوری توطئه، و نیکلاس فوئنتس، ملی‌گرایی سفیدپوست، در آن شرکت کنند.

تظاهرات هواداران ترامپ در دفاع از ادعای تقلب«تابناک باتو» ـ حامیان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا در حال شرکت در راه‌پیمایی واشنگتن هستند تا از ادعاهای او دایر بر تقلب در انتخابات، که شواهدی برای آن ارائه نکرده است، حمایت کنند.

تظاهرات هواداران ترامپ در دفاع از ادعای تقلب

در این روز اعضای گروه های راست افراطی از جمله "پراد بویز" که برخی کلاهخود و جلیقه ضدگلوله داشتند به سایر تظاهرکنندگانی پیوستند که پرچم های آمریکا و ترامپ را حمل می کردند.

گروه‎های راست افراطی و ضد دولتی مانند "پراد بویز"، "اوث کیپرز"، و "کیو اِنان" از قبل گفته بودند که در تجمع این روز شرکت خواهند کرد.

کیو ِانان در کنه خود یک تئوری توطئه فراگیر و بی‌اساس است که می‌گوید دونالد ترامپ دارد مخفیانه با نخبگان شیطان‌پرستی که کودکان را مورد آزار جنسی قرار می دهند و در دولت، بازار و رسانه‌ها رخنه کرده‌اند، می‌جنگد.

معترضان اوایل صبح شنبه دور کاوران حامل آقای ترامپ که در مسیر حرکت به سمت زمین گلف بود، جمع شدند.

این تظاهرات در حالی شکل گرفته که جو بایدن در انتخابات سوم نوامبر برنده شد.

آقای بایدن روز شنبه با برآورد پیروزی در ایالت جورجیا موقعیت خود را محکم تر کرد. از سال ۱۹۹۲، او نخستین نامزد دموکراتی است که توانسته در این ایالت به پیروزی دست یابد.

او براساس سیستم انتخاباتی "الکترال کالج" ۳۰۶ رای دارد که بیش از حد ۲۷۰ رای مورد نیاز برای پیروزی است.

با این حال ترامپ تاکنون نتیجه انتخابات را نپذیرفته است؛ بنابراین، یک رشته چالش های قانونی را در ایالت‌های تعیین کننده به راه انداخته و اتهامات بی‌پایه‌ای از تقلب گسترده انتخاباتی طرح کرده است اما تلاش‌هایش تاکنون ناموفق بوده است.

تظاهرات هواداران ترامپ در دفاع از ادعای تقلب

کاروان حامل آقای ترامپ از میان تظاهرکنندگان گذشت

برنامه حامیان ترامپ چیست؟

حامیان ترامپ از نام‌های متفاوتی برای این رویداد استفاده کردند مانند "راه‌پیمایی میلیونی ماگا" (ماگا: مخفف شعار "آمریکا را دوباره معرکه کنیم"، "راه‌پیمایی برای ترامپ" و "از دزدیدن کاخ سفید دست بردارید."

انتظار می‌رود علاوه بر جریان های اصلی اجتماعی حامی ترامپ، شماری از شبه‌نظامیان نئونازی و راست افراطی، مفسران محافظه‌کار از جمله آلکس جونز، نظریه‌پرداز برجسته تئوری توطئه، و نیکلاس فوئنتس، ملی‌گرایی سفیدپوست، در آن شرکت کنند.

تظاهرات هواداران ترامپ در دفاع از ادعای تقلب
اعضای گروه راست افراطی "پراد بویز" (پسران سربلند) در واشنگتن راهپیمایی کردند

سازمان‌دهندگان و چهره‌های رسانه‌ای دست راستی همراه با مقامات کاخ سفید، پیش‌بینی یک راهپیمایی عظیم را کرده‌اند اما بنا به گزارش‌ها، میزان شرکت در آن تاکنون نسبتا پایین بوده است.

ترامپ روز جمعه گفت او ممکن است "سری بزند و سلامی بکند". صبح شنبه خودروی حامل او از میان جمعیت تظاهرکنندگان عبور کرد، یک دور حول "قصر آزادی" چرخید اما به سمت زمین گلفش در استرلینگ ویرجینیا حرکت کرد. معلوم نیست آیا او برای حضور بیشتر برنامه‌ای داشته باشد.

در عین حال شماری از گروه‌های چپ‌گرا علیه این تظاهرات برنامه‌ریزی می‌کنند.

اوایل این هفته، وبگاه اجاره اقامت "ایر بی‌ان‌بی" رزرو اقامت یک متقاضی را لغو کرد و درباره یکی از اعضای به‌ظاهر دست راستی "پراد بویز" گفت: "هرکسی که با گروه‌های نفرت پراکن تشابهی داشته باشد، در "ایر بی‌‌ان‌بی" جایی ندارد."

در همین حال، طرفداران گروه موسیقی پاپ کره‌ای (کی-پاپ) از هشتگ "میلیون ماگا مارچ" برای انتشار عکس های خود از کیک های تابه ای برای اعتراض به راهپیمایی حامیان ترامپ استفاده کرده اند.

در آخرین نمونه از طرفداران کی-پاپ، شی دپمور بازیگر، از مردم خواسته با استفاده از تصاویر بی‌ضرر برای مقابله با حامیان ترامپ، هشتگ "شیرینی شهد" را در شبکه‌های مجازی منتشر کنند.

تظاهرات هواداران ترامپ در دفاع از ادعای تقلب

هواداران ترامپ در واشنگتن

ترامپ چه می گوید؟

ترامپ همچنان نتایج در ایالت مختلف را زیر سوال می برد. او روز شنبه در توییتی بررسی آرای پستی در جورجیا را زیر سوال برد و گفت: "جرایم را افشا کنید!".

این آخرین رشته از توییت های او دایر بر ادعای تقلب گسترده انتخاباتی بود، هرچند شواهدی برای آن ارائه نکرده است.

روز جمعه مقام های ناظر بر سلامت انتخابات در سازمان امنیت ملی گفتند که این "ایمن ترین انتخابات تاریخ آمریکا" بوده که صریح ترین موضع گیری سازمان های فدرال آمریکا و مقام های ایالتی در رد ادعاهای تقلب است.

کِیلی مک‌اِنانی سخنگوی کاخ سفید روز جمعه به شبکه فاکس نیوز گفت: "رئیس جمهور ترامپ بر این باور است که او رئیس جمهور خواهد ماند و برای دور دوم رئیس جمهور خواهد شد."

با این حال تلاش های او برای تغییر نتایج روز جمعه سه ضربه دیگر خورد: در آریزونا تیم او شکایت خود برای بازبینی برگه های رای انداخته شده به صندوق در روز سوم نوامبر پس گرفت، چون معلوم شد که فاصله آرا بیش از است که با این شکایت تغییر کند. این شکایت براساس ادعایی تنظیم شده بود که می گفت برخی آرای قانونی رد شده است.

در میشیگان یک قاضی درخواست دو ناظر انتخاباتی حزب جمهوری خواه - که مدعی تقلب در بخش وِین شده بودند - را برای مسدود کردن تایید نهایی نتیجه رای گیری در دیترویت رد کرد.
در فیلادلفیا، واقع در ایالت پنسیلوانیا، درخواست های کمپین ترامپ برای ابطال چندین بسته آرای پستی رد شد
در ایالت جورجیا قرار است به دلیل فاصله کم دو نامزد آرا به طور دستی بازشماری شود، اما تیم بایدن گفته انتظار تغییر نتایج را ندارد.

تظاهرات هواداران ترامپ در دفاع از ادعای تقلب
فرآیند انتقال قدرت در چه مرحله ای است؟

فشارها بر ترامپ برای اذعان به پیروزی جو بایدن و کمک به او در پیش بردن فرآیند انتقال قدرت درحال افزایش بوده است.

"اداره خدمات عمومی" دولت آمریکا (جی اس اِی) که مسئول شروع این فرآیند است تاکنون پیروزی بایدن و معاونش کامالا هریس را به رسمیت نشناخته است.

در همین حال تیم بایدن به گزارش های محرمانه امنیتی، سازمان های فدرال و منابع مالی لازم برای انجام انتقال روان قدرت دسترسی نیافته است. جن ساکی سخنگوی بایدن گفت که فقدان دسترسی به این امکانات می تواند بر توانایی رئیس جمهور منتخب برای اداره دولت پس از روی کار آمدن در روز ۲۰ ژانویه اثر بگذارد.

جان کلی که برای مدت ها در دولت ترامپ رئیس کارکنان کاخ سفید بود هم اکنون به صف کسانی پیوسته که می گویند تاخیر در فرآیند انتقال قدرت به امنیت ملی آسیب می رساند.

منبع:بی بی سی فارسی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار