زمان برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب مشخص شد
کد خبر: ۱۹۵۸۰۰
تاریخ انتشار: 2020 November 14    -    ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
سه نهاد مهم باید در نقش کلیدی خود را در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب ایفا کنند امروز این امر به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات واگذار شده است.

سه نهاد مهم باید در نقش کلیدی خود را در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب ایفا کنند امروز این امر به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات واگذار شده است.

مدیر روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تماس تلفنی که با شبکه خبر داشت، درباره نمایشگاه مجازی کتاب گفت: در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که به صورت فیزیکی برگزار می‌شد، نزدیک به ۴۲ نهاد با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری می‌کردند. از جمله آن‌ها می‌توان به شعرداری تهران اشاره کرد. در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زیرساخت‌های لازم را برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب آماده کردیم.

وی افزود: سه نهاد مهم باید در نقش کلیدی خود را در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب ایفا کنند امروز این امر به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات واگذار شده است. اگر مدت برگزای نمایشگاه مجازی کتاب ترایک رایگان در اختیار مردم قرار نگیرد نمایشگاه بازدهی لازم را نخواهد داشت، همچنین باید پهنای باند‌های اینترنت کشور برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب افزایش یابد.

مدیر روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: شرکت پست باید در بحث تسهیل امور ارتباطی کنار ما باشد و نقشی بی بدیل در این زمینه دارد. همچنین سازمان ثبت احوال کشور هم باید در زمینه توزیع یارانه با ما همکاری کند ،در غیر این صورت در زمینه توزیع یارانه کتاب با مشکل مواجه می‌شویم نمایشگاه مجازی کتاب اواخر آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

اختصاص بودجه حدود ۱۵ میلیاردی برای برگزاری نمایشگاه

امیرزاده بیان کرد:دو فراخوان برای ناشران داخلی و خارجی که می‌خواهند در نمایشگاه مجازی کتاب شرکت کنند منتشر کردیم تا کار‌هایی از جمله به روز کردن کتاب هایشان، اعلام وصول کتاب، وزن کتاب و توسعه عرصه‌های مجازی شان را انجام دهند تا آمادگی کامل را برای ثبت نام در نمایشگاه مجازی کتاب داشته باشند. اما هنوز ثبت نام‌ها برای شرکت در نمایشگاه آغاز نشده است.

وی اظهار کرد: بین ۱۲ تا ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب درنظر گرفتیم باتوجه به اینکه ۸۰ درصد هزینه‌های برپایی نمایشگاه کتاب با برگزاری مجازی آن کاهش یافته است بیشتر میزان اعتبار به دست مصرف کننده آن می‌رسد. تمام فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعطیل نخواهد شد با توجه به اینکه ملزم به پیروی از تصمیم‌های ستاد مقابله با کرونا هستیم پدیده‌های فرهنگی در صورت امکان به صورت فیزیکی و در غیر این صورت به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار