گفته‌های داوطلب واکسن کرونا پس از تزریق واکسن
کد خبر: ۱۹۵۶۹۸
تاریخ انتشار: 2020 November 13    -    ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
وی روز پنجشنبه در زمان انجام تست به برگزارکننده این آزمایش بالینی می‌گوید، مطمئن است واکسنی که دریافت نموده، نه تنها جزو شبه دارو‌ها نبوده، بلکه واکسن کرونا بوده است؛ به دلیل اینکه بعد از دریافت تزریق دوم، آنتی بادی‌ها در بدنش فعال شده‌اند.

گفته‌های داوطلب واکسن کرونا پس از تزریق واکسن

گفته‌های داوطلب واکسن کرونا پس از تزریق واکسناختصاصی «تابناک باتو» ـ داوطلب دریافت واکسن کرونا (Pfizer) از تاثیرات جانبی تزریق این واکسن می‌گوید و به مردم اصرار نمود تا هر چه زودتر واکسن را دریافت کنند.

داوطلب دریافت واکسن کرونا در شهر آستین از ایالت تگزاس به شبکه فاکس درباره تجربه بالینی این واکسن توضیح داد و از دیگران خواست هرچه سریع‌تر این واکسن را دریافت کنند.

گفتنی است، شرکت فایزر گزارش داده که این واکسن ۹۰ درصد تاثیر بر کوئید ۱۹ را نشان داده و بر روی بیش از ۴۳ هزار نفر در سراسر دنیا آزمایش شده است.

آقای گل دی شیلد (داوطلب) در توییتی ابراز نمود، پدر بزرگم به من گفت که یکی از اولین خاطره هایش به صدا درآمدن زنگ‌ها برای اعلام" پایان جنگ جهانی اول" بود. فکر می‌کنم این لحظه از همان جنس است. خیلی مفتخرم که بخشی از این آزمایش بالینی بوده ام.

وی روز پنجشنبه در زمان انجام تست به برگزارکننده این آزمایش بالینی می‌گوید، مطمئن است واکسنی که دریافت نموده، نه تنها جزو شبه دارو‌ها نبوده، بلکه واکسن کرونا بوده است؛ به دلیل اینکه بعد از دریافت تزریق دوم، آنتی بادی‌ها در بدنش فعال شده‌اند. [به شرکت کنندگان داوطلب در این آزمایش واکسن اصلی کرونا و یک شبه دارو که اصلاً دارو نیست، به جهت راستی آزمایی تزریق می‌شود] وی گفت: اثرات جانبی پس از تزریق واکسن، درد در محل تزریق بود، ولی، چون می‌دانستم این کرونا نیست، خوشایند بود.

گفته‌های داوطلب واکسن کرونا پس از تزریق واکسن

اثر جانبی دیگر بعد از اولین تزریق، شدیدتر از چیزی بود که گمان می‌کردم؛ سردرد و خستگی زیاد و درد در محل تزریق برای سه یا چهار روز. در زمان تزریق دوم هم مواردی مانند تزریق اول بود، اما خیلی کمتر و اصلاً با آن اندازه نبود. فکر می‌کنم تعدادی قرص Advil (مسکن) دریافت نمودم و عوارض کلا رفع شد.

این داوطلب توصیه کرد که مردم هر چه سریع‌تر این واکسن را دریافت کنند.

دی شیلد می‌گوید: زمانی که با دکترم صحبت کردم، او گفت تفاوت‌هایی در کارکرد این واکسن وجود دارد؛ اما در پایان باید دانست که این فقط یک واکسن است و مردم نباید از آن ترسی داشته باشند.

ترجمه: مریم ختایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار