چند پیشنهاد هوس برانگیز برای کتاب خواندن
کد خبر: ۱۹۵۶۹
تاریخ انتشار: 2015 November 29    -    ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
لزومی ندارد که حتما کتاب‌های مهم و معروف را بخوانید و یا کتاب‌هایی که جایزه برده‌اند و همه از آنها تعریف می‌کنند و... سعی کنید سلیقه‌ی خودتان را پیدا کنید.
چند پیشنهاد هوس برانگیز برای کتاب خواندن نمی‌دانم چه کتابی بخوانم اگر تازه کتاب خواندن را شروع کرده باشیم طبیعی است که ندانیم چه کتابی بخوانیم. نه شناختی از کتاب‌های بازار داریم و نه شناختی از علایقِ کتاب‌خوانی خودمان. جایی هم به ما  آموزش داده نشده که چگونه می‌توانیم کتاب مناسب خودمان را انتخاب کنیم.

 چند پیشنهاد

- از کتاب‌فروشی‌هایی خرید کنید که فروشنده‌هایش می‌توانند با صبر و حوصله راهنمایی و مشاوره بدهند. معمولا کتاب‌فروشی‌هایی که همه جور کتابی می‌فروشند (کتاب‌درسی و طب سنتی و مدیریت زمان و... ) گزینه‌های خوبی نیستند. حتی ممکن است سلیقه‌ی بعضی از این مشاورها هم خوب نباشد. شما می‌توانید به مرور زمان و با امتحان کتاب‌فروشی‌های مختلف، کتاب‌فروشی‌های محبوب و مورد اعتمادتان را پیدا کنید. لازم نیست حتما کتاب‌فروشی معروفی باشد. ممکن است کتاب‌فروشی کوچکی در کوچه‌ای خلوت باشد با فروشنده‌ی پیر  و مهربان که بیشتر کتب‌های مغازه‌اش را خوانده باشد.

- حس و حال خودتان را بشناسید. دوست دارید چه چیزی در کتاب اتفاق بیافتد؟ کتابی می‌خواهید که ماجرای یک قتل را برایتان تعریف کند یا ماجرای عاشقی که همیشه شکست خورده یا کتابی که چیزی به شما یاد بدهد و دانسته‌هایتان را به چالش بکشد یا...

- از دوستان کتاب‌خوان مشورت بگیرید. می‌توانید در مورد حس و حال‌تان بگویید و انتظاراتی که از کتاب دارید. اگر چنین دوستانی ندارید، پیشنهاد می‌کنم پیدا کنید!

- از اینترنت کمک بگیرید. گروه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت‌های مختلفی وجود دارند که با موضوع کتاب فعالیت می‌کنند.

- چند نمونه از کتاب‌هایی که دوست دارید و چند نمونه از کتاب‌هایی که دوست ندارید را به فروشنده یا دوستا‌نتان بگویید تا بتوانند بر اساس آنها پیشنهادات بهتری بدهند.

- در انتخاب کتاب،‌ دانستن چند چیز می‌‌تواند مفید باشد. نویسنده، مترجم، ناشر. سعی کنید به مرور زمان ببینید از کار کدام نویسنده و مترجم و ناشر بیشتر خو‌ش‌تان می‌آید و برعکس.

- لزومی ندارد که حتما کتاب‌های مهم و معروف را بخوانید و یا کتاب‌هایی که جایزه برده‌اند و همه از آنها تعریف می‌کنند و... سعی کنید سلیقه‌ی خودتان را پیدا کنید. اصلا مهم نیست که مارکز نویل گرفته است و همه‌ی دنیا آن را دوست دارند، اگر با کتاب‌هایش ارتباط برقرار نمی‌کنید، نخوانید.  

- اگر اولین کتاب‌هایی که می‌خوانید خوب نیستند و از خواندن‌شان لذت نمی‌برید، از همه‌ی کتاب‌ها ناامید نشوید. معمولا برای هر سلیقه‌ای کتاب مناسب وجود دارد، فقط باید آن را پیدا کنید.
چوب الف
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار