هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس
کد خبر: ۱۹۵۶۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 November 12    -    ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه گذاشته بودند که حالا بعد از ۳۰ سال از قعر دریا بیرون کشیده شده است و تصاویرش در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

 هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه گذاشته بودند که حالا بعد از ۳۰ سال از قعر دریا بیرون کشیده شده است و تصاویرش در فضای مجازی دست به دست می‌شود. این هواپیما سال ۱۹۶۰ در بحبوحه جنگ سرد به دستور دبیر اول حزب کمونیست ساخته شد.

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

این هواپیمای دو زیست که بعد‌ها تحت عنوان «ائروپلن» به خدمت نیروی دریایی ارتش سرخ درآمد عملا پاسخی بود به زیردریایی موشک انداز «پولاریس» ناتو. ائروپلن ویژگی‌های زیادی داشت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قابلیت تیک آف عمودی، توانایی پرواز در ارتفاع ۵ متری سطح آب، مصرف بهینه سوخت در ارتفاع کم و رادار گریزی اشاره کرد. اما مشهورترین ائروپلن، هیولای دریای خزر است که غول پیکرترین هواپیمای ساخته شده به دست بشر تا سال ۱۹۸۸ نیز به شمار می‌آید. این غول عظیم الجثه ۱۰ موتور توربو فن داشته که بتواند وزن ۵۵۰ تنی این هواپیما را به حرکت درآورد. این ائروپلن در سال ۱۹۸۰ در دریای خزر سقوط کرد. به گفته برخی این حادثه به خاطر خطای خلبان در کنترل صحیح هر ۱۰ موتور این ائروپلن رخ داد و این هیولا برای بیش از ۳۰ سال در قعر دریا ماند. حالا مسئولان روسی پس از یک عملیات طولانی این هیولای پرنده را از دریا بیرون
کشیده اند و قرار است در موزه جنگی در شهر دربند روسیه به نمایش گذاشته شود.

خراسان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
0
0
بعید هم نیست عمدی رفته اون ته برای تجسس و تفحص!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار