طراحی جالب یک قایق به شکل زیپ لباس
کد خبر: ۱۹۵۳۲۰
تاریخ انتشار: 2020 November 20    -    ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
افرادی که این آخر هفته در امتداد رودخانه سومیدای توکیو قدم بزنند؛ شاید خوش‌شانس بوده و شاهد یک شی عجیب و غریب باشند که با سرعت در حال شکافتن آب رودخانه و ساختن امواج در سطح آن است. دقیقا شبیه زیپ کاپشنی که در حال باز شدن و جدا کردن دو سوی لباس از یکدیگر است.

طراحی جالب یک قایق به شکل زیپ لباس!

طراحی جالب یک قایق به شکل زیپ لباس!«تابناک با تو» - افرادی که این آخر هفته در امتداد رودخانه سومیدای توکیو قدم بزنند؛ شاید خوش‌شانس بوده و شاهد یک شی عجیب و غریب باشند که با سرعت در حال شکافتن آب رودخانه و ساختن امواج در سطح آن است.

دقیقا شبیه زیپ کاپشنی که در حال باز شدن و جدا کردن دو سوی لباس از یکدیگر است.

این قایق شبیه به شکل زیپ «Zip-Fastener Ship» نام دارد و توسط هنرمند ژاپنی به نام یاسوهیرو سوزوکی طراحی شده است تا در سطح آب رودخانه با سرعت حرکت کند و باعث باز شدن و شکاف برداشتن امواج شود.

طراحی جالب یک قایق به شکل زیپ لباس!

این کشتی با طراحی خاص تحت پروژه‌ای به نام Opening the River بخشی از برنامه زیباسازی شهر توکیو ژاپن (DESIGNART Tokyo 2020) است.

طراحی جالب یک قایق به شکل زیپ لباس!

سوزوکی، هنرمند ژاپنی به الهام‌گیری از اشیاه ساده و روزمره محیط اطراف ما شهره است. وقتی برای اولین بار از پنجره هواپیما به خلیج توکیو نگاه می‌کند؛ ایده طراحی کشتی غیرمعمولی در ذهنش نقش می‌بندد. او می‌بیند چگونه کشتی‌ها باعث باز شدن آب و پدید آمدن امواج می‌شوند.

طراحی جالب یک قایق به شکل زیپ لباس!

بنابراین، تصمیم گرفت یک کشتی ۹ متری به شکل زیپ ژاکت بسازد تا این ایده بیشتر دیده شود. این کشتی به طور کامل از زیپ لباس‌ها کپی‌برداری شده است و شامل سه بخش بدنه، پل و بخش کشنده کرومی رنگ است.

رودخانه سومیدا به طور سنتی مرز بین دو استان باستانی موساشی و شیموسه بوده است و اکنون کشتی زیپ مانند می‌تواند یادآور این شکاف و مرز هم باشد.

طراحی جالب یک قایق به شکل زیپ لباس!

این رودخانه در بیشتر اوقات سال، آرام و سبک در حال جریان است. کشتی طراحی شده توسط سوزوکی با سرعت زیاد روی سطح آب این رودخانه حرکت می‌کند و آب را پس زده؛ به اطراف می‌پاشد تا مناظر زیباتری بسازد که در ذهن هر شهروندی می‌تواند تداعی‌کننده و الهام‌دهنده باشد.

طراحی جالب یک قایق به شکل زیپ لباس!

ساکنان شهر توکیو یا گردش‌گران می‌توانند کشتی Zip-Fastener Ship را بین حد فاصل پل‌های آزوماباشی و ساکوراباشی در رودخانه سومیدا و از ساعت ۱۲ الی ۲ بعدازظهر تا ۸ نوامبر ۲۰۲۰ قابل مشاهده است.

منبع: یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار