از پیشگویی کرونا تا مرگ ترامپ در سیمپسون‌ها
کد خبر: ۱۹۵۲۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 November 09    -    ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵
کارتون «سیمپسون ها» بلندترین مجموعه تلوزیونی «کمدی موقعیت» آمریکایی است که از ۱۷ دسامبر ۱۹۸۹، تاکنون، از شبکه فاکس پخش می شود. این مجموعه فیلم در شهر ساختگی اسپرینگ فیلد، اجرا می‌شود که فرهنگ آمریکایی، ارتباطات تلویزیونی و دیگر رفتارهای انسانی را به تصویر می‌کشد.

از پیشگویی کرونا تا مرگ ترامپ در سیمپسون‌ها

از پیشگویی کرونا تا مرگ ترامپ در سیمپسون‌هااختصاصی «تابناک با تو» - ۲۰ سال پیش، در یکی از اپیزود‌های انیمیشن محبوب سیمپسون‌ها، دونالد ترامپ تاجر مشهور عرصه مستغلات درمقام رئیس‌جمهور آمریکا رویت می‌شود.

 با روی کار آمدن ترامپ، ناگهان فضای مجازی پر می‌شود از سکانس مذکور، زمانی که ترامپ درحال سخنرانی است و شخصیت اصلی سریال، هومر توسط نیرو‌های امنیتی دستگیر شده است. همین مساله باعث می‌شود خالقان سیمپسون‌ها را همچون نوستراداموس قرن ۲۱ بدانند.

در سال ۲۰۱۸ مایا سلام، نویسنده مشهور نیویورک‌تایمز سراغ این موضوع می‌رود. او در یادداشتی با عنوان «سیمپسون‌ها بسیاری را پیش‌بینی کرده‌اند، بیشترشان قابل‌ توضیحند» تفسیری غیرزرد از ماجرا می‌دهد. این روزنامه‌نگار تاکید می‌کند در اتاق نویسندگان سیمپسون‌ها خبری از گوی بلورین جهان‌بین نیست و به‌واقع نویسندگان این سریال باهوش‌ترین نویسندگان جهان نیستند. آل جین، یکی از نویسندگان اصلی سریال از سال ۱۹۹۸، به نیویورک‌تایمز می‌گوید: «آینده را می‌توان بهتر از کسی پیش‌بینی کرد که فکر می‌کند آینده را پیش‌بینی می‌کند.»

تاریخچه سیمپسون ها

سیمپسون‌ها (به انگلیسی: The Simpsons) مجموعه تلویزیونی پویانمایی آمریکایی ساخته مت گرینیگ است که برای شبکه رسانه‌ای فاکس ساخته می‌شود. این مجموعه تلویزیونی در حال حاضر بسیار جنجال به پا کرده است، این سری نمایشی طنز از سبک زندگی خانواده سیمپسون‌ها است که از هومر، مارج، بارتو مگَی تشکیل شده. این مجموعه فیلم در شهر ساختگی اِسپرینگ‌فیلد اجرا می‌شود که فرهنگ آمریکایی، ارتباطات تلویزیونی و دیگر رفتارهای انسانی را به تصویر می‌کشد.

از پیشگویی کرونا تا مرگ ترامپ در سیمپسون‌ها

کارتون «سیمپسون ها» بلندترین مجموعه تلوزیونی «کمدی موقعیت» آمریکایی است که از ۱۷ دسامبر ۱۹۸۹، تاکنون، از شبکه فاکس پخش می شود. این مجموعه فیلم در شهر ساختگی اسپرینگ فیلد، اجرا می‌شود که فرهنگ آمریکایی، ارتباطات تلویزیونی و دیگر رفتارهای انسانی را به تصویر می‌کشد. مدتی است که انیمیشن سیمپسون‌ها (The Simpsons) با پیش‌بینی‌ها یا پیشگویی‌هایی که درباره آینده داشته‌اند، به شهرت زیادی دست پیدا کرده است. این پیش‌بینی‌های عجیب و غریب از حوزه سرگرمی فراتر رفته و در این روزها شاهد پیش‌گویی در بخش‌های مختلف سیاسی، فناوری و مهم تر از همه، بیماری کرونا، معضلی که این روزها همه ما را کم و بیش درگیر خود کرده، هستیم. پیش گویی‌های جالبی که باعث شده است این پرسش بارها مطرح شود که چگونه یک کارتون می تواند آینده را پیش گویی کند؟! با وجود اینکه پاسخ مشخصی برای این پرسش تاکنون ارائه نشده است، برخی از این پیشگویی های جالب را می‌توان در اینجا مشاهده کرد:

پیشگویی شکار ماهی سه چشم

از پیشگویی کرونا تا مرگ ترامپ در سیمپسون‌ها

در یکی دیگر از قسمت‌های سریال سیمپسون ها که در سال ۱۹۹۰ پخش شد، بارت یک ماهی دارای سه چشم با نام بلینکی در رودخانه کنار نیروگاه شکار کرد. حدود یک دهه بعد، یک ماهی سه چشم در دنیای واقعی و درون یک مخزن آب در آرژانتین کشف شد.

پیشگویی به وجود آمدن ویروس ابولا

از پیشگویی کرونا تا مرگ ترامپ در سیمپسون‌ها

یکی از اتفاقات که در این انیمیشن بسیار دقیق و عجیب پیش‌بینی شده، شیوع بیماری وحشتناک ابولا پیش از وقوع آن بود. در سال ۱۹۹۷ در قسمت سوم از فصل نهم این کارتون یکی از شخصیت های کارتونی مشغول خواندن کتابی با عنوان «جورج کنجکاو و ویروس ابولا» است. در سال ۲۰۱۴ ویروس ابولا در غرب آفریقا گسترش یافت و باعث مرگ افراد زیادی شد.

پیشگویی اختراع ساعت‌های هوشمند

از پیشگویی کرونا تا مرگ ترامپ در سیمپسون‌ها

در قسمت ۱۹ فصل ششم انیمیشن The Simpsons که در سال ۱۹۹۵ منتشر شد، شاهد نمایش ساعت هوشمند بودیم که این پیش‌بینی حدود ۲۰ سال بعد و در سال ۲۰۱۴ به حقیقت پیوسته است. در این قسمت، زمانی‌که لیزا با یک فرد پیشگو ملاقات می‌کند، به او می‌گوید که احتمالا در آینده با شخصی به نام هیو آشنا می‌شود و با او نامزد می‌کند. در طی صحنه‌های بعدی مشاهده می‌کنیم که هیو با ساعت خود صحبت کرده تا به وسیله آن سفارش غذا دهد.

اگرچه تا به امروز ساعت هوشمند هنوز یک کالای خانگی و فراگیر نشده، اما بسیاری از افراد از زمان عرضه آن در سال ۲۰۱۴ از این نوع ساعت‌ها استفاده می‌کنند. فارغ از این موضوع باید بدانید که در سال ۱۹۹۵، شاهد به‌کارگیری اسمارت ‌واچ در سریال سیمپسون‌ها بودیم و کمتر از ۲۰ سال بعد این پیش‌بینی نیز به حقیقت پیوست.

پیشگویی دریافت جایزه نوبل

از پیشگویی کرونا تا مرگ ترامپ در سیمپسون‌ها

در سال ۲۰۱۶ بود که پروفسور بنت هولمستروم (Bengt Holmström) از دانشگاه MIT، جایزه نوبل اقتصاد را دریافت کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که دقیقا ۶ سال قبل در قسمت اول فصل بیست و دوم انیمیشن سیمپسون‌ها، بر سر دریافت جایزه نوبل اقتصاد توسط این دانشمند شرط‌بندی شده بود. در این قسمت مشاهده می‌کنید که مارتین، لیزا، دیتابیس و مایل‌هاوس بر روی یک برگه کاغذ، اسامی افرادی که تصور می‌کردند جایزه نوبل به آن‌ها اهدا خواهد شد را نوشته بودند.

پیشگویی بوجود آمدن ویروس کرونا

از پیشگویی کرونا تا مرگ ترامپ در سیمپسون‌ها

در یکی از قسمت های این انیمیشن در سال ۱۹۹۳در فصل چهارم قسمت Marge in Chains، کارخانه‌ای را نشان میدهد که از متن روی جعبه های آنجا پیداست مربوط به آسیای شرقی و کشور اوزاکای ژاپن است. دو نفر در حال مکالمه با هم هستند که ناگهان یکی از کارکنان عطسه میکند، از دهان او یک ویروس بیرون میاید، آنها ویروس‌ها را درون جعبه ها قرار می‌دهند.

پیش بینی ریاست جمهوری دونالد ترامپ

از پیشگویی کرونا تا مرگ ترامپ در سیمپسون‌ها

در اپیزود هفدهم فصل یازدهم کارتون سیمپسون ها با عنوان «Bart to the Future» در سال ۲۰۰۰ دیده می شود که لیزا در آینده به عنوان ریاست جمهور ایالات متحده انتخاب شده است. وی در دفتر کار خود خطاب به اعضای دولتش چنین می گوید : «همانطور که می دانید ما یک بودجه بسیار اندک را از رئیس جمهور ترامپ به ارث برده ایم» و در ادامه توسط میلهاوس ون هوتن که وزیر امور خارجه است از ورشکستگی کشورش مطلع می شود. ۶ سال بعد دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید ایالات متحده سوگند یاد کرد و اگر چه در سومین سال حضور او در کاخ سفید، کشورش هنوز ورشکسته نشده اما شیوع ویروس کرونا ضربه ای بی سابقه به اقتصاد این کشور وارد کرده است. همچنین در زمانی که سناریو این اپیزود از سیمپسون ها نوشته می شد، دونالد ترامپ در فکر حضور در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری بود.

پیشگویی مرگ ترامپ در سال ۲۰۲۰

از پیشگویی کرونا تا مرگ ترامپ در سیمپسون‌ها

با ابتلای رئیس‌جمهور آمریکا(ترامپ) به کرونا آن هم درست چند ماه قبل از انتخاب ریاست جمهوری، بار دیگر این کارتون عجیب و غریب که تقریبا بیشتر پیشگویی‌هایش به حقیقت پیوسته بر سر زبان‌ها افتاده! این پیشگویی کارتون سیمپسمون‌ها درباره‌ی ترور و مرگ ترامپ در سال ۲۰۲۰ است. همانطور که در مطالب بالا از پیشگویی سیمپسون‌ها درباره ریاست جمهوری ترامپ در سال ۲۰۰۰ گفتیم این بار این انیمیشن در سال ۲۰۱۸ تصویری از ترامپ پس از ترور و در تابوت را نشان میدهد.

پیشگویی دقیق و باورنکردنی کارتون سیمپسون ها از انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده

از پیشگویی کرونا تا مرگ ترامپ در سیمپسون‌ها

طرفداران سریال سیمپسون ها (The Simpsons) بار دیگر شاهد پیش بینی عجیب اما دقیق این انیمیشن از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بوده اند. کلیپی از یکی از اپیزودهای سال ۲۰۱۲ این انیمیشن پرطرفدار نقشه ایالت های آمریکا و ترکیب آرای آن ها را نشان می دهد که با رنگ های قرمز و آبی و به نشانه حمایت از هر کدام از نامزدهای جمهوری خواه و دموکرات مشخص شده اند در حالی که شخصیت آقای برنز از میت رامنی (نامزد جمهوری خواهان) حمایت می کند.

از پیشگویی کرونا تا مرگ ترامپ در سیمپسون‌ها

از پیشگویی کرونا تا مرگ ترامپ در سیمپسون‌ها

در این اپیزود از کارتون سیمپسون ها به ماجرای رویارویی میت رامنی از طرف حزب جمهوری خواه و باراک اوباما به نمایندگی از حزب دموکرات به تصویر کشیده شده و همانطور که گفته شد، شخصیت برنز از نامزد جمهوری خواهان حمایت می کند. این میلیونر کارتونی قصد دارد سگی را وادار به انتخاب بین کاندیداها کند و پس از آن به نقشه ایالت های آمریکا که به رنگ های قرمز و آبی تقسیم شده اند اشاره می کند. این نقشه شباهتی بسیار دقیق و باورنکردنی به نقشه کنونی آرای ایالت های این کشور به جو بایدن و دونالد ترامپ دارد.

در نقشه به تصویر کشیده شده در کارتون سیمپسون ها تنها نتیجه آرای یک ایالت با واقعیت امروز تفاوت دارد که آن هم آریزوناست، ایالتی که البته تا هنگام نوشتن این مطلب نیز تکلیف آن دقیقاً هنوز مشخص نشده هر چند بسیاری آرای آن را به دموکرات ها و جو بایدن داده اند. این اولین باری نیست که کارتون سیمپسون ها اتفاقات آینده را پیش بینی می کند.

طرفداران سریال سیمپسون ها (The Simpsons) بار دیگر شاهد پیش بینی عجیب اما دقیق این انیمیشن از انتخابات ریاست جمهوری 2020 بوده اند.

پیشگویی سیمپسون ها در باره انتخابات آمریکا و رای نیاوردن ترامپ ! اگه به حرف کارتون‌ سیمپون‌ها باشه ترامپ رای نمیاره و آمریکا وارد جنگ داخلی میشه که تا تاریخ ۲۰ژانویه «۷۵ روز دیگه» همه‌ شهرهای آمریکا با خاک یکسان میشه!!!! .

این در حالی است که بسیاری از پیشگویی‌های این کارتون تاکنون به وقوع پیوسته است، باید منتظر بود تا ببینیم تا پایان سال ۲۰۲۰ آیا این پیشگویی نیز به حقیقت میپیوندد یا خیر!

 

 

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زهره
|
Netherlands
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
1
شما یادتون نمیاد، ابولا در اوایل دهه نود در آفریقا شایع شد، در 2014, بصورت محدود چند تا کیس مشاهده شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
11
13
خداکند پیش بینی مرگ قاتل حاج قاسم به حقیقت بپیوندد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار