قاتلین این کشتار چه شکلی هستند؟
کد خبر: ۱۹۵۰۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 November 06    -    ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
خانواده‌ای در عرض ۴۸ ساعت والدین خود را از دست دادند. والدینی که با تمام سختی‌ها، ۹ ماه در قرنطینه خانگی به‌سر برده بودند. اما باز هم آلوده شدند، بیمار شدند و فوت کردند. احتمالا نزدیک‌ترین سوالی که به ذهن می‌رسد این است که «چگونه آلوده شدند؟ چه کسی یا کسانی آنها را آلوده کردند؟»

قاتلین چه شکلی هستند؟

قاتلین چه شکلی هستند؟«تابناک باتو» ـ دیشب مادر خانواده‌ای که دو روز قبل پدر خود را از دست داده بودند، فوت کرد. هر دو به علت ابتلا به کووید-۱۹.
خانواده‌ای در عرض ۴۸ ساعت والدین خود را از دست دادند. والدینی که با تمام سختی‌ها، ۹ ماه در قرنطینه خانگی به‌سر برده بودند. اما باز هم آلوده شدند، بیمار شدند و فوت کردند.
احتمالا نزدیک‌ترین سوالی که به ذهن می‌رسد این است که «چگونه آلوده شدند؟ چه کسی یا کسانی آنها را آلوده کردند؟» اما آیا سوالات اصلی اینها هستند؟ به باور بنده، خیر.

پرسش‌های اصلی از این دست هستند؛

ـ «چرا گردش ویروس در جامعه ما متوقف نمی‌شود؟ چرا زنجیره انتقال عفونت قطع نمی‌شود؟ چگونه و از چه طریقی ویروس در جامعه ما منتشر می‌شود؟»

و پاسخ آنها تقریبا واضح است؛

همگی ما ناخواسته به گردش موفقیت‌آمیز ویروس در جامعه کمک می‌کنیم. چگونه؟
⁃ «با» بازگشت بی‌محابا به زندگی روزمره قبل از کورونا
- «با» رفت‌و‌آمدهای غیرضروری در سطح کشور، شهر، محله و روستای خود
⁃ «با» عدم رعایت فاصله فیزیکی از دیگران
⁃ «با» عدم استفاده از ماسک با کیفیت
⁃ «با» برگزاری جلسات و مراسم
⁃ «با» احساس اعتماد به نفس و گفتن سخنانی مشابه اینکه «من نه کورونا میگیرم، نه کورونا رو منتقل می‌کنم، چون از طب «الف» استفاده می‌کنم، چون از داروی «ب» استفاده می‌کنم، چون ...
⁃ «با» تصمیمات مدیریتی بعضا نابخردانه و نابه‌هنگام
- و خیلی «با» های دیگر

قاتلین چه شکلی هستند؟

باید بدانیم بسیاری از مبتلایان و متوفیان ناشی از کووید-۱۹، بی‌گناهانی هستند که به دلیل همکاری ناخواسته ما و ویروس کورونا گرفتار شده‌اند. ما حمل‌کنندگان رایگان ویروس در جوامع خود هستیم و اگر نیک بنگریم باید گفت، هر که در هر پست و مسئولیتی در ایجاد این شرایط در جامعه نقش داشته ‌است و هر که به اندازه‌ای که می‌توانسته دستورهای بهداشتی مرتبط را رعایت کند و نکرده‌، در ابتلا و فوت هموطنانمان سهیم است.

والسلام
دکتر علی عالمی پزشک و ایپدمیولوژیست

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
3
در کارنامه اعمال مون چه بسا قتل هم ثبت شده باشد بخاطر نزدن ماسک مسافرت و عدم رعایت فاصله
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار