دو چهره وحشت: کرونا و هالووین
کد خبر: ۱۹۴۷۵۷
تاریخ انتشار: 2020 November 03    -    ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
پاندومی کرونا پدیده ترسناکی است! حال طرفداران هالووین در سراسر جهان با خود می‌‌اندیشند چرا از اثرات وحشت‌آفرین کرونا در جشن‌های هالووین استفاده نکنند؟ استفاده از نمادهای ترس‌آور در جشن هالووین مرسوم است.

دو چهره وحشت: کرونا و هالووین«تابناک باتو» ـ پاندومی کرونا پدیده ترسناکی است! حال طرفداران هالووین در سراسر جهان با خود می‌‌اندیشند چرا از اثرات وحشت‌آفرین کرونا در جشن‌های هالووین استفاده نکنند؟ استفاده از نمادهای ترس‌آور در جشن هالووین مرسوم است. برای دیدن تصاویری زیاد در این زمینه با ما همراه باشید.

رنج گزینش کدو

این نوجوان اهل لینکلن‌شایر در ایالت ایلینویز آمریکا از خود حتما می‌پرسد کدام کدو را انتخاب باید کرد. فانوس کدو، مشهور به جک او، نماد هالووین است که هر ساله در ۳۱ اکتبر آن را جشن می‌گیرند. ایرلندی‌ها در پی موج مهاجرت خود به آمریکا، سرزمین موعود، ازجمله این آیین را با خود به ارمغان بردند؛ جشنی که به‌رغم پاندمی کرونا محبوب کودکان است.

دو چهره وحشت: کرونا و هالووین

فرانکن‌اشتاین پیر در دوران کرونا

چرا امسال با نقاب ویروس کرونا به استقبال هالووین نرویم؟ در کلان‌شهر مکزیکوسیتی نوع تازه‌ای از نقاب در فروشگاه‌های لباس مبدل عرضه می‌شود. با تیغک‌هایش بامزه به نظر می‌رسد، اما ممکن است بعضی‌ها با دیدنش ترس بر اندام‌شان بریزد. به هر حال امیدواریم سال آینده این لباس بدل از مد خارج شود.

دو چهره وحشت: کرونا و هالووین

کدویی برای قهرمانان پاندمی

این یک هنر دستی واقعی است. بر سطح این کدو در باغ گیاه‌شناسی شیکاگو تصاویر پرستاران و پزشکان هنرمندانه کنده‌کاری شده‌اند. این حافظان جان در دوران کرونا فداکاری بسیاری از خود نشان دادند. هنرمند از قرار معلوم می‌خواسته بدین گونه از آنها قدردانی کند.

دو چهره وحشت: کرونا و هالووین

موزائیک کدو با ماسک

چه چیزی بهتر از یک کدو است؟ درست است، کدوهای زیاد. از ۶ هزار کدو در همپشایر، بریتانیای کبیر، برای هالووین در این تصویر استفاده شده است، و البته با ماسکی بر صورت. البته این تولیدکننده ده‌ها هزار کدوی دیگر را در انبار ذخیره دارد برای مواقعی که یک طرفدار هالووین مایل باشد این موزائیک کدو را در باغ خود بازسازی کند.

دو چهره وحشت: کرونا و هالووین

وداع تا دفعه بعد!

جشنواره هالووین در مارکهم واقع در اونتاریوی کانادا می‌بایست به سبب پاندمی کرونا همچون دیگر همایش‌های بزرگ لغو می‌شد. بر روی بسته‌های کاه تصاویری از کدو، گاو و خوک کشیده‌اند، و البته با پوشش دهان، با وعده‌ی: «دوباره برمی‌گردیم».

دو چهره وحشت: کرونا و هالووین

کدوی بلندپرواز

بلندپروازی یک کدوی ماسک‌دار. در پارک اورنج کانتی در کالیفرنیا مانند بالونی به شکل کدو بسته به زمین در تب و تاب است. دستکم در آن بالا از کرونا در امان است. به قدر کافی فاصله را با بازدیدکنندگان پارک رعایت کرده است.

دو چهره وحشت: کرونا و هالووین

ماسک خانگی

به نظر می‌رسد این خانه‌ها در سانفرانسیسکو، در جشن هالووین به فکر سلامتی خانه‌های خود نیز بوده‌اند. بالکن هلالی جلوی خانه را با ماسک اتاق عمل پوشانده‌ است، با رنگ آبی اصل و چین‌های ماسک.

دو چهره وحشت: کرونا و هالووین

آموزه اسکلت‌ها

در نیوجرسی طرفداران هالووین از قرار معلوم به مخالفان استفاده از ماسک در همسایگی خود اشاره دارند. در این بازی ماسک، اسکلت‌هایی که ماسک بر صورت ندارند پیامد ناخوشایند آن را نیز تجربه می‌کنند. در حالی که برخی بر زمین به دراز افتاده یا به زحمت بر روی استخوان‌هایشان ایستاده‌اند، ماسکداران سرحال و قبراق‌اند. پیام روشن است.

دو چهره وحشت: کرونا و هالووین

آرمیده در آرامستان

با کلاه‌گیسی نارنجی‌رنگ و دلوی از مواد ضدعفونی‌کننده با مجرایی در دهان و این جمله که می‌گوید: «همین است که هست». این اسکلت در حومه کلان‌شهر شیکاگو اشاره دارد به شخصیتی از حوزه سیاست و نمایش عمومی که در این بحران پاندمی چهره خوبی از خود بر جای نگذاشته است.

دو چهره وحشت: کرونا و هالووین

پایان خوش کرونا؟

آرایش باغچه برخی خانه‌ها گاه عجیب به نظر می‌رسند؛ اما جذابیت آنها در همین است: ترکیبی از رنگین‌کمان، ویروس کرونا، اسب تک‌شاخ و انسانی با تجهیزات حفاظی در برابر ویروس کرونا در منطقه کویین نیویورک. اینکه چه می‌خواهد بگوید را به بیننده واگذار می‌کنیم. شاید می‌گوید: اگر به افسانه‌ها باور آوریم، می‌توانیم به پایان خوش کرونا امیدوار باشیم.

دو چهره وحشت: کرونا و هالووین

منبع: dw.com

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار