مرحله جدیدِ آزمایش واکسن کرونایِ آمریکایی
کد خبر: ۱۹۴۶۱۲
تاریخ انتشار: 2020 October 31    -    ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
شرکت داروسازی آمریکایی جانسون اند جانسون قصد دارد تا آزمایش واکسن تجربی‌اش برای کروناویروس را در نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال هم آزمایش کند.

به نقل از رویترز این شرکت می‌گوید بر رعایت احتیاطات مربوط به بی‌خطر بودن و سایر موارد حتی قصد دارد این واکسن را در کودکان کم‌سن‌تر هم آزمایش کند.

جانسون اند جانسون در بیانیه‌ای اعلام کرد در حال حاضر در حال مذاکره با سازمان‌های ناظر و همکارانش درباره وارد کردن جمعیت کودکان به کارآزمایی‌های بالینی‌اش است.

مرحله جدیدِ آزمایش واکسن کرونایِ آمریکایی

سازمان غذا و داروی آمریکا می‌گوید مهم است که شرکت‌های داروسازی واکسن‌هایشان را روی کودکان هم آزمایش کنند.

گروهی از پزشکان ابراز نگرانی کرده‌اند که خود واکسن‌ها ممکن است باعث ایجاد یک عارضه نادر تهدیدکننده حیات به نام «نشانگان التهابی چندسیستمی» در برخی از کودکان شوند. قبلا این عارضه در شماری از کودکان مبتلا به کووید-۱۹ گزارش شده بود.

شرکت رقیب فایزر از قبل آزمایش واکسنش برای کووید-۱۹ که با همکاری شرکت آلمانی بیوان‌تک در دست تولید است، در افراد ۱۲ تا ۱۸ سال شروع کرده است. واکسن شرکت فایزر از تکنولوژی جدید mRNA (ًًRNA پیامبر) استفاده می‌کند که تا به حال واکسن تاییدشده‌ای بر اساس آن ساخته نشده است.

جانسون اند جانسون از یک آدنوویروس عامل سرماخوردگی برای انتقال ماده ژنتیکی کروناویروس به داخل سلول‌های بدن برای برانگیخته شدن پاسخ ایمنی استفاده می‌کند. این پلتفرم که AdVac

نامیده می‌شود، قبلا در واکسنی برای ویروس ابولا که در اوائل امسال در اروپا تایید شد، به کار رفته و بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر شامل نوزادان، کودکان و زنان باردار آن را دریافت کرده‌اند.

سابقه یک تکنولوژی از لحاظ بی‌خطر بودن برای سازمان‌های ناظر اهمیت دارد. اغلب موارد سمیت ناشی از پلتفرم مورد استفاده در واکسن هستند، نه اینسرت‌های ژنتیکی متفاوتی که درون آنها گذاشته می‌شود. بنابراین جایگزین کردن مواد ژنتیکی ابولا با مواد ژنتیکی کروناویروس جدید احتمالا مشکل عمده‌ای از لحاظ بی‌خطر بودن واکسن ایجاد نمی‌کند.

جانسون اند جانسون آزمایش واکسن کرونایش را در یک کارآزمایی بالینی مرحله سوم که در اواخر ماه سپتامبر (اوائل مهر) شامل ۶۰۰۰۰ نفر شروع کرده است. این شرکت در اوائل این ماه مجبور شد این کارآزمایی را به علت رخ دادن یک عارضه پزشکی وخیم در یکی از شرکت‌کنندگان متوقف کند. این بررسی در هفته گذشته دوباره آغار شد.

همشهری آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار