۸۵۰هزار ویروس ناشناخته، انسان را تهدید می‌کنند
کد خبر: ۱۹۴۵۴۲
تاریخ انتشار: 2020 October 31    -    ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
یک گروه بین‌المللی از پژوهشگران باور دارند که در بدن پرندگان و پستانداران، حدود ۸۵۰ هزار ویروس ناشناخته وجود دارد که می‌توانند انسان را آلوده کنند.

 یک گروه بین‌المللی از پژوهشگران باور دارند که در بدن پرندگان و پستانداران، حدود ۸۵۰ هزار ویروس ناشناخته وجود دارد که می‌توانند انسان را آلوده کنند.

به نقل از دیلی‌میل، یک گروه بین‌المللی از پژوهشگران در بررسی مشترکی دریافتند که تا حدود ۸۵۰ هزار ویروس در بدن پرندگان و پستانداران وجود دارد که هنوز ناشناخته هستند و شاید روزی انسان‌ها را مبتلا کنند.

این گروه که از ۲۲ پژوهشگر تشکیل شده است، باور دارد که در صورت اقدام نکردن برای محافظت از حیات وحش، بیماری‌های همه‌گیر بیشتری ظهور خواهند کرد. آنها باور دارند که تنها با همین روش می‌توان از بروز همه‌گیری‌های بیشتر پیشگیری کرد.

پژوهشگران در این راستا، خواستار پایان دادن به بهره‌برداری ناپایدار از محیط زیست از جمله جنگل‌زدایی، کشاورزی و تجارت فشرده و همچنین مصرف گونه‌های وحشی هستند. مورد آخر، تماس انسان با حیات وحش را افزایش می‌دهد و می‌تواند به افزایش بیماری‌های همه‌گیر منجر شود.

پژوهشگران این پروژه که در حوزه‌های زیست‌شناسی، بوم‌شناسی و شناخت بیماری‌ها تخصص دارند، در این بررسی تخمین زده‌اند که بین ۵۴۰ هزار تا ۸۵۰ هزار ویروس در بدن پرندگان و پستانداران وجود دارد که می‌توانند انسان‌ها را نیز آلوده کنند.

خطر گسترش‌ این ویروس‌ها به سرعت در حال افزایش است و سالانه بیماری‌های جدیدی در انسان‌ها دیده می‌شوند که احتمال همه‌گیری آنها وجود دارد.

پژوهشگران باور دارند که سرزنش کردن حیات وحش به خاطر وجود این بیماری‌ها اشتباه است زیرا این بیماری‌ها به دلیل فعالیت انسان‌ها و تاثیر آنها بر محیط زیست پدید می‌آیند.

"پیتر داسزک" (Peter Daszak)، از پژوهشگران این پروژه گفت: دلیل شیوع و همه‌گیری بیماری‌هایی مانند کووید-19 و یا هر بیماری جدید دیگری، اسرارآمیز نیست.

عالیت‌های انسان به تغییرات اقلیمی منجر می‌شود و تنوع زیستی را از بین می‌برد. تاثیر فعالیت‌های انسان بر محیط زیست می‌تواند در همه‌گیری بیماری‌ها موثر باشد.

وی افزود: اگرچه رابطه میان سلامتی این سیاره و سلامت انسان روز به روز بیشتر شناخته می‌شود اما همه‌گیری کووید-19 آن را بیشتر پیش روی پژوهشگران قرار داده است. برای این که شاهد همه‌گیری بیماری دیگری نباشیم، باید یک اقدام فوری در این زمینه صورت بگیرد.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار