ثبت‌نام مسکن ملی برای دومین بار ممکن شد
کد خبر: ۱۹۴۵۳۶
تاریخ انتشار: 2020 October 31    -    ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
فرصت ثبت‌نام مسکن ملی برای دومین بار ممکن شدمدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی قطعا انجام می‌شود و امکان دارد تا چند ماه آینده این اتفاق بیفتد.

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران توضیح داد: ثبت نام اقدام ملی مسکن برای مرحله دوم قطعا باز خواهد شد که امکان دارد تا چند ماه آینده این اتفاق بیفتد ما اکنون در حال بررسی تمامی موارد مرتبط هستیم و به محض فارغ شدن از این مسئله اقدام ملی برای مرحله دوم در کشور آغاز می‌شود که به صورت سراسری توسط وزارت راه و شهرسازی اعلام خواهد شد.

وی درباره اهمیت "فرم ج" در استفاده از تسهیلات دولتی اظهار کرد: متقاضیان ثبت نام برای طرح اقدام ملی مسکن باید دارای فرم ج سبز باشند و به این معنی است که متقاضی از اول فروردین ۸۴ فاقد مالکیت مسکونی باشد، از ابتدای انقلاب از هیچ یک از امکانات دولتی اعم از زمین و واحد مسکونی دولتی و هم چنین تسهیلات یارانه‌ای استفاده نکرده باشد، حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا داشته و همچنین خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال و زنان سرپرست خانوارنیز مشمول این طرح می‌شوند .

این مقام مسئول افزود: وام ودیعه مسکن عامل قرمز شدن فرم "ج" نیست ضمن آنکه برای ثبت نام، سبز بودن فرم جیم الزامی است همچنین کسی که وام ودیعه مسکن را گرفته می‌تواند از سایر وام‌های بانک مسکن استفاده کند و این مساله مانعی ایجاد نمی کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: برخی‌ها در گذشته پس از ثبت نام در طرح مسکن مهرامتیاز خود را فروخته اند که این آگاهی بسیار ضروری است که هر خانوار ایرانی یک بار می‌تواند از تسهیلات دولتی استفاده کند لذا خرید و فروش این تسهیلات به ضررخودشان خواهد بود و باید در این زمینه با آگاهی عمل کنند.

محبت خواه شهرهای پرند، پردیس، هشتگرد و ایوانکی را چهار منطقه ثبت نام اقدام ملی برای تهرانی‌ها معرفی و عنوان کرد: ثبت نام در غیر از این مناطق منجر به حذف اتوماتیک از سامانه شده و تنها کسانی می‌توانند در مناطق دیگر ثبت نام کنند که سابقه ۵ سال سکونت و یا بیمه کار در شهر مورد نظر را داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد: خانواده‌ها به شایعات توجه نکنند هنوز قیمت اقدام ملی نهایی نشده است.

وی گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران طبق تفاهم نامه با انبوه سازان اکنون در ۱۰ شهرستان تهران (شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت) چهارده انبوه سازبه کار گرفته و آنها را با تجهیز کارگاه ها کارشان را آغاز کرده‌اند، نهضت اقدام ملی به سرعت در تهران پیش می‌رود، در تهرانسر نیز چهار انبوه ساز به صورت سه شیفت مشغول کار هستند و همه اینها در کنار همراهی مردم در افتتاح و تکمیل حساب‌ها می‌تواند آینده‌ای روشن برای این اقدام ملی رقم بزند.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار