خانواده ایران‌نژاد به دنبال بازگرداندن پیکر فوتی‌ها
کد خبر: ۱۹۴۵۳۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: 2020 October 31    -    ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
روزنامه شرق در گزارشی در شماره امروز خود به جزئیات جدیدی از حادثه مرگ خانواده ۵ نفره ایرانی در کانال مانش که قصد مهاجرت از کشور را داشتند پرداخته است.

روزنامه شرق در گزارشی در شماره امروز خود به جزئیات جدیدی از حادثه مرگ خانواده ۵ نفره ایرانی در کانال مانش که قصد مهاجرت از کشور را داشتند پرداخته است.

هزینه ۳۰۰میلیونی انتقال پیکر خانواده ایران‌نژاد

در بخشی از این گزارش آمده: 

* خبر بهت‌آور مرگ پنج عضو یک خانواده؛ رسول ایران‌نژاد ۳۵‌ساله، همسرش، شیوا محمدپناهی ۳۵‌ساله، آنیتا ایران‌نژاد ۹‌ساله و آرمین ایران‌نژاد شش‌ساله و آرتین ۱۵ماهه، بار دیگر وجدان عمومی را به درد آورده و درگیر این ماجرا کرده و همچنین رسانه‌های مهم دنیا را به واکنش واداشته ‌است.

سلام ابراهیمی، دوست نزدیک رسول ایران‌نژاد با بیان اینکه خانواده ایران‌نژاد روز سه‌شنبه متوجه این حادثه شده‌اند گفت:

* جنازه آرتین، فرزند 15‌ماهه خانواده هنوز پیدا نشده. ما در حال تلاشیم که اجساد را برای خاک‌سپاری به کشور بازگردانیم. با نماینده سردشت در منزل هم صحبت کردیم و قول‌هایی داده‌اند، اما نماینده گفته، حدود 300 میلیون برای انتقال اجساد لازم است و این هزینه برای این خانواده که تمام دارایی‌شان را برای انتقال بچه‌ها به خارج از کشور خرج کرده بودند، غیرممکن است.

* (درباره وضعیت مالی خانواده ایران‌نژاد و دلیل مهاجرتشان): «رسول کارگر بود. کارگر ساختمانی و هر کار دیگری که می‌توانست بکند. همان‌طور که می‌دانید این روزها زندگی سخت شده، خصوصا برای یک خانواده کارگر که یک روز کار دارند و یک روز ندارند. خانم رسول خانه‌دار بود. رسول 35 سال داشت و سه ماه پیش کارهایشان را کردند و از کشور خارج شدند، می‌خواستند از کمپ فرانسه خودشان را به انگلستان برسانند،‌ هدف نهایی‌شان پناهندگی در انگلیس بود».

* (در پاسخ به این پرسش که چرا فرانسه نماندند): «خب هدف نهایی‌شان انگلستان بود. شرایط پناهندگی و دادن اقامت در فرانسه سخت است. قانون فرانسه پیچیدگی‌های زیادی دارد. آنها چند سال پول جمع کردند و از فامیل و خانواده قرض كردند و یک خانه و زمینی داشتند که فروختند و از کشور خارج شدند. قرار بود کار که گرفتند پول مردم را بدهند که حالا جنازه‌شان پیدا شده».

* (درباره نحوه وقوع سانحه): «آنها چند بار تلاش کرده بودند تا از طریق قطار به انگلستان بروند، اما چون مهاجر غیرقانونی بودند، تلاش‌شان به جایی نرسید. به خاطر همین دیگر دل را به دریا زدند و خطرات را پذیرفتند. قاچاق‌برها 23 نفر را سوار قایقی کردند که 16 نفر ظرفیت داشت و قایق اسیر توفان می‌شود و برمی‌گردد و زندگی این خانواده و ما بر باد می‌رود. ما از طریق یکی از اقوام که در کمپ بود متوجه این حادثه شدیم». اکنون دو قاچاق‌بر که هر دو ایرانی بودند هم دستگیر شده‌اند.

* (با اشاره به اینکه منتظر کمک دولت است): «مادر رسول قبلا سکته کرده و الان توان شنیدن این خبر را ندارد. این روزها امام جمعه سردشت و اعضای شورای شهر برای مجلس ترحیم آمدند. ما در تلاش هستیم که از فرانسه به خاطر قانون تبعیض‌آمیزش که اجازه می‌دهد مهاجران در این شرایط غیرانسانی از خاکش خارج شوند، شکایت کنیم».

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
فرانسه فقط به تروریستها و ادمکشها که سر مردمش را میبرند اقامت میده به ایرانی با فرهنگ که هیچ وقت در هیج ادمکشی در کشورهای دیگه نبودند و همیشه بیشترین مسالمت رو با فرهنگ کشورهای دیگه دارن رو طرد میکنه به داعشان چچنی و یمنی و غیره اقامت میده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
1
مگه از دست دولت ایران در نمیرفتن که حالا خانواده ش انتظار کمک دارن!؟ تازه میخوان از فرانسه که غیر قانونی توی کشورش بودن شکایت کنن که چرا با سلام و صلوات مرزهاش رو برای مهاجرها باز نمیکنه !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
1
با عرض معذرت- دیگه روشون خیلی زیاده- لان زمین در روستا گرون شده- همه میفروشند و میرن خارج و پناهنده میشن تا با تسهیلاتی که دولتهای اونجا میده به سطح بالاتری از زندگی برسند - بعدش میگن ما زرنگ بودیم که به اینجا رسیدیم- مگه با پول یک کارگر میشه هزینه سفر 5 نفر به فرانسه رو داد؟
ALI
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
1
تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل

راحت شدند از این زندگی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
1
چه بلایی سر این ملت نازل شده!! طرف حاضره به هر خفتی از این مملکت بره آخر عاقبتش هم این بشه !!!! اگر امنیت شغلی داشت مگه دلش درد می کرد که این بلا رو سر خودش و خانواده اش بیاره!
مسولان محترم کی وجدان درد می گیرید؟ اصلا وجدان دارید؟!!!!
هومن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
1
جیگر آدم آتش میگیره از بدبختی ملک و ملت مسولان یه لحظه خودشون رو جای آون خونواده بزارن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
1
0
شماره حساب بدید حداقل برای برگشت جنازه شون مملکت کاری کرده باشه... برای زندگی شون گه کاری نکرد.... هی روزگار... عجب جایی گیر افتادیم...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
1
به کجا چنین شتابان ؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار