روزی که استاد شجریان به نجاری بازگشت
کد خبر: ۱۹۴۲۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 October 28    -    ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
سیما بینا، خواننده موسیقی محلی در پی درگذشت استاد محمدرضا شجریان یادداشتی را در مجله اندیشه پویا درباره دوستی و همکاری با وی نوشته است. سیما بینا در این نوشتار به خاطره‌ای از اولین سال‌های انقلاب پرداخته که استاد شجریان موسیقی را برای مدتی کنار گذاشته و به سراغ نجاری رفته است.

روزی که استاد شجریان به نجاری بازگشت«تابناک باتو» سیما بینا، خواننده موسیقی محلی در پی درگذشت استاد محمدرضا شجریان یادداشتی را در مجله اندیشه پویا درباره دوستی و همکاری با وی نوشته است. سیما بینا در این نوشتار به خاطره‌ای از اولین سال‌های انقلاب پرداخته که استاد شجریان موسیقی را برای مدتی کنار گذاشته و به سراغ نجاری رفته است. در ادامه سطر‌هایی از این یادداشت را می‌خوانید:

روزی که استاد شجریان به نجاری بازگشت

"بسیاری از جوانان متوجه آواز و ردیف موسیقی ملی ایران و علاقه‌مند به آموختن آن شده بودند که با انقلاب زمانه دگرگون شد. بسیاری از هنر‌ها از جمله موسیقی دچار محدودیت شد و یادم می‌آید که در این زمان بی‌خبری و سکوت، یک روز به منزل شجریان زنگ زدم. با ناهیدخانم، همسر ایشان، صحبت کردم و احوال‌پرس استاد شدم.

با ناراحتی گفتند: "هیچی! محمدرضا به مشهد رفته و دوباره به کار نجاری که خیلی دوست داره برگشته! " بعد از این مکالمه کوتاه به قدری دلتنگ و ناامید شدم که اشکم سرازیر شد. چندی بعد به یک کنسرت خصوصی شجریان عزیز دعوت شدم، با خوشحالی برای شنیدن موسیقی و صدای او بال پرواز گشودم.

روزی که استاد شجریان به نجاری بازگشت

این کنسرت (آستان جانان) مثل یک رؤیا همیشه در خاطرم نقش بسته و ماندگار است. مجموعه‌ای از آهنگ‌های زیبای پرویز مشکاتیان و آواز دلنشین شجریان به همراهی ضرب استادانة فرهنگفر و نغمه‌های بی‌تابانه و بی‌قرار بلبل‌ها در فضای باصفای باغ، جان تازه‌ای به من داد. این کنسرت به طور خصوصی ضبط شده بود و قرار شد به صورت کاست تعدادی از آن را تکثیر کنیم که میان دوستان و آشنایان پخش بشود. این مجموعه به عنوان آستان جانان آماده شد و خودم طراحی جلد آلبوم را به عهده گرفتم. "

ایران آرت

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
0
ایشان نمی دانم از چه رانتی برخوردار است که تنها تک خوان زنی است که در ایران هم می خواند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
مسئله ی رانت نیست. ایشون با حفظ شئون می خونه.
خوانندگی زن شرعا مشکلی نداره . مسائل جانبی هست که مشکل سازه مثل بی حجابی یا ... که معمولا از خواننده های خانم دیده میشه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار