استفاده از جلبک دریایی در بسته بندی سس‌ها
کد خبر: ۱۹۴۰۹۲
تاریخ انتشار: 2020 October 26    -    ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
یک شرکت نوپای انگلیسی، بسته‌های کچاپ خوراکی ساخته شده از گیاهان دریایی را برای مقابله با میلیون‌ها تن پلاستیک که در محل دفن زباله انباشته می‌شود، تولید می‌کند و در تلاش است تا اعتیاد جهانی به پلاستیک را با یک پوشش دوستدار محیط زیست، که می‌تواند برای سس گوجه فرنگی، خردل، سس سویا یا هر نوع چاشنی دیگری استفاده شود، از بین ببرد...

استفاده از جلبک دریایی در بسته بندی سس‌ها

استفاده از جلبک دریایی در بسته بندی سس‌هااختصاصی «تابناک باتو» ـ بشر سالیانه بیش از ۳۰۰ میلیون تن پلاستیک تولید می‌کند که نیمی از آن یکبار مصرف است و حدود ۲۶.۸ میلیون تن به محل دفن زباله می‌رود، اما بیش از هشت میلیون تن به اقیانوس راه پیدا می‌کند.

یک شرکت نوپای انگلیسی، بسته‌های کچاپ خوراکی ساخته شده از گیاهان دریایی را برای مقابله با میلیون‌ها تن پلاستیک که در محل دفن زباله انباشته می‌شود، تولید می‌کند و در تلاش است تا اعتیاد جهانی به پلاستیک را با یک پوشش دوستدار محیط زیست، که می‌تواند برای سس گوجه فرنگی، خردل، سس سویا یا هر نوع چاشنی دیگری استفاده شود، از بین ببرد؛ کیسه‌های اوهو (Ooho) از شرکت Notpla، که از جلبک دریایی ساخته شده اند و قابل کمپوست و حتی خوراکی هستند.

استفاده از جلبک دریایی در بسته بندی سس‌ها

بنا بر این گزارش، نحوه کار این گونه است که جلبک دریایی پرورش یافته در شمال فرانسه، خشک شده و به صورت پودر درآمده و قبل از ثبت اختراع، به یک ماده چسبناک شفاف تبدیل می‌شود که می‌تواند مانند پلاستیک قالب گیری شود. جالب اینکه جلبک دریایی سریعتر از کاغذ یا نشاسته رشد می‌کند و برای زمین یا آب شیرین رقابت نمی‌کند.

لیوز هونسینگر، مدیر COO در این باره می گوید: جلبک دریایی به دلیل پایداری و رشد سریع، ماده پایه‌ی خارق العاده ای است؛ بنابراین، استفاده از یک ماده طبیعی به عنوان ورودی، نسبت به پلاستیک‌ها که از روغن تجدید ناپذیر ساخته می شوند برای ما یک بازیافت کننده کربن می سازد.

همچنین رودریگو گارسیا گونزالس، بنیانگذار Notpla، می‌گوید: یک نوع جلبک دریایی که این شرکت استفاده می‌کند، روزانه سه فوت رشد می‌کند. آیا می‌توانید چیزی را به این سرعت پرورش دهید؟ شما به کود و آبیاری نیاز ندارید و این منبعی است که ما مدت هاست از آن استفاده می‌کنیم. کیسه‌ها در اندازه‌های مختلفی وجود دارند؛ از یک اونس تا دو اونس.

استفاده از جلبک دریایی در بسته بندی سس‌ها

گارسیا می‌گوید: نام «اوهو» از صدایی ناشی می‌شود که مردم برای اولین بار آن را می شوند. این شرکت با یک برنامه آزمایشی تحویل غذا در انگلیس و با استفاده از بسته‌های اوهو برای سس گوجه فرنگی، سس کباب و سایر ادویه جات هلمن همکاری کرده است.

طبق مدیران این بخش، بیش از ۹۰ درصد مشتریان احساس می‌کردند که کیسه‌ها به همان راحتی بسته‌های پلاستیکی معمولی استفاده می‌شوند و دوست دارند سس‌های آماده‌ی بیشتری در بسته بندی‌های اوهو ببینند.

هزل دتسینی (Hezel Detsiny) از یونیلیور گفت: این آزمایش مثالی عالی از یک همکاری است که باعث ایجاد نوآوری می‌شود. ما در حال ایجاد تجربه ای جدید و هیجان انگیز برای مشتریان هستیم؛ در حالی که زباله‌ی پلاستیکی نمی‌شود و مشتریان می‌توانند از همان مزه عالی هلمن لذت ببرند.

Notpla قبلاً Oohos را برای نوشیدنی‌ها تولید کرده بود که در گوشه آن نوشته شده بود: کافی است گوشه را گاز گرفته و بنوشید.

اوهو در حالی که پر از ویسکی و تعدادی از آن نیز پر از آب بود، در ماراتن لندن ارائه و آزمایش شد. در اوایل ماه مارس، ماشین فروش، اوهو را با محتوای نوشیدنی انرژی زای Lucozade در یک سالن ورزشی در لندن توزیع می‌کند و به این ترتیب، در اوایل سال جاری، پس از جمع آوری بیش از یک میلیون دلار در یک کار سرمایه گذاری جمعی، Notpl بیش از ۵ میلیون دلار سرمایه گذاری کرد.

استفاده از جلبک دریایی در بسته بندی سس‌ها

مرحله بعدی ظروف حمل است که با خود یکسری جعبه‌های یکبار مصرف به همراه دارد و تهدید دیگری برای محیط زیست است. بیشتر ظروف آماده مقوایی با اسید پلی لاکتیک یا PLA تصفیه می‌شوند که تجزیه آن ممکن است قرن‌ها طول بکشد؛ اما ناتپل باکس Notpla Box با استفاده از جلبک دریایی و عصاره‌های گیاهی، مرحله‌ی تصفیه را انجام می دهد و این امر باعث ضد آب و ضدروغن شدن جعبه‌های یک بار مصرف می شود. همچنین جالب است بدانید سه تا شش هفته برای تجزیه‌ی بیولوژیکی آن‌ها کافی است.

استفاده از جلبک دریایی در بسته بندی سس‌ها

جونو ویلسون، مدیر پروژه‌های ناتپل و مدیر بازرگانی گفت: آنچه ما انجام داده ایم، جایگزینی است با استفاده از مواد طبیعی؛ بنابراین حتی اگر وارد طبیعت شود، مانند یک قطعه میوه یا سبزیجات به طور طبیعی تخریب می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار