ساخت دستگاه اُزنایزر برای ضد عفونی کردن
کد خبر: ۱۹۴۰۶۸
تاریخ انتشار: 2020 October 25    -    ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
محققان در یک شرکت دانش بنیان در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به تولید دستگاه اُزنایزر شده که برای ضد عفونی کردن اماکن مختلف به کار می‌رود.

ساخت دستگاه اُزنایزر برای ضد عفونی کردنبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ شرکت دانش بنیان «شاره فراز پایدار» مستقر در برج علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر تحت مدیریت آقای دکتر فریبرز رشیدی با سابقه ده ساله در حوزه فناوری‌های مبتنی بر پلاسما در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و HSE هم اکنون با توجه به وضعیت کنونی کشور و اهمیت ضد عفونی کردن نقاط پرخطر، توان خود را در عرضه انواع «ازنایزر و دستگا‌های ضد عفونی کننده» متمرکز کرده است تا بتواند رسالت خود را در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت هموطنان ایفا کند.

اُزن به عنوان یک اکسید کننده قوی توانایی از بین بردن میکروارگانیسم‌هایی مانند انواع باکتری، قارچ و ویروس را دارد.
شرکت شاره فراز پایدار در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا توانایی ارایه انواع ازنایزر برای ضدعفونی هوا، ازنایزر برای تولید آب ازنیت، محفظه استریل، تونل (یا کابین) استریل و حس گر‌های (سنسور) نمایش غلظت اُزن را دارست.
«ازنایزر‌های ضدعفونی هوا» برای ضد عفونی بیمارستانها، ادارات، اتاق جلسات، مجلس، بانکها، هوای منزل یا محل کار، هتلها، اماکن عمومی، قطار و پایانه‌های مسافربری و امثالهم مناسب است.

از دیگر محصولات این شرکت ازنایزر تولید «آب ازنیت» است که این امکان را برای مصرف کننده فراهم می‌آورد که همیشه از وجود مخزن ذخیره از آب ازنیت با قابلیت ضدعفونی کنندگی بالا اطمینان خاطر داشته باشد.

امکان ضدعفونی مواردی مانند سطوح، تجهیزات، منسوجات، مواد غذایی و جامعه انسانی را با اسپری آب ازنیت می‌توان فراهم آورد. محفظه استریل می‌تواند جایگزین اتوکلاو‌های بیمارستانی باشد و در راستای استریل ماسک‌های پزشکی، البسه و وسایل آزمایشگاهی و پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین برای مصارف خانگی می‌توان البسه، مواد غذایی، میوه و سبزیجات و هر مورد مشکوک به آلودگی را در این محفظه قرار داد که پس از مدت زمان قید شده در شیوه نامه دستگاه محتویات محفظه ضد عفونی می‌شود.
تونل و کابین‌های ضدعفونی با پاشش آب ازنیت توانایی ضدعفونی کالا و جامعه انسانی در گیت‌های ورودی مراکز درمانی، ادارات، وزارتخانه ها، کارخانه ها، هتلها، زندان‌ها و مجتمع‌های مسکونی را دارند.

مزایا ضد عفونی با اُزن
دستگاه «ازنایزر» به صورت قابل حمل (پرتابل) و با وزن کم است که بدون نیازمندی به مواد شیمیایی، از اکسیژن موجود در هوای پیرامون، گاز ازن را به صورت آنسایت تولید می‌کند. در مقایسه با ضدعفونی کننده‌های رایج که با پاشش روی سطوح باقی می‌مانند و اثرات خوردگی و هدر رفت سرمایه را در بلند مدت موجب می‌شوند ازن روی سطوح ذخیره نمی‌شود.

با توجه به زمان نیمه عمر پایین ازن، این مولکول پس از مدت کوتاهی دوباره تبدیل به اکسیژن می‌شود و هیچ گونه اثرات جانبی پس از ضدعفونی را ندارد. همچنین تاثیر نکردن مخرب و ایجاد لک روی سطوح و البسه از دیگر مزایای ضدعفونی با ازن است.

سهولت استفاده از ازنایزر و پوشش کامل تمامی نواحی، ریسک خطای نیروی انسانی را درانجام عملیات ضد عفونی به حداقل رسانیده و اثربخشی عملیات ضد عفونی را تضمین می‌کند. در واقع گاز ازن می‌تواند به تمامی سطوح، منافذ، ترکها، فیلتر‌های تهویه و ... برسد و آن‌ها را ضد عفونی کند. سرعت بالای ضدعفونی و یکنواختی ضدعفونی از دیگر مزایای استفاده از ازن است.

شیوه نامه ضد عفونی با استفاده از اُزن
تضمین عملیات ضدعفونی ایمن با استفاده از هریک از فناوری‌های مرتبط با ازن نیازمند به رعایت شیوه نامه استاندارد خاص به استفاده از هر دستگاه است که توسط این شرکت تدوین و به مصرف کننده آموزش داده می‌شود.

خبرگزاری صدا و سیما

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار