چگونه امنیت صفحه اینستاگرام خود را بالا ببرید
کد خبر: ۱۹۴۰۶۴
تاریخ انتشار: 2020 October 29    -    ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
هرچند اینستاگرام در دنیا بسیار محبوب است، با این حال یکی از مشکلات بسیار مهم این شبکه اجتماعی، امنیت آن است. بسیاری از ما یا خودمان قربانی سرقت حساب کاربری‌مان شده‌ایم یا اطرافیان ما با این مشکل روبه‌رو شده‌اند. اینستاگرام نیز مانند بیشتر سرویس‌های آنلاین برای حل این مشکل، امکانات خاصی برای افزایش امنیت در نظر گرفته است.

چگونه امنیت صفحه اینستاگرام خود را بالا ببرید/ کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کنه!

چگونه امنیت صفحه اینستاگرام خود را بالا ببرید/ کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کنه!«تابناک با تو» - هرچند اینستاگرام در دنیا بسیار محبوب است، با این حال یکی از مشکلات بسیار مهم این شبکه اجتماعی، امنیت آن است. بسیاری از ما یا خودمان قربانی سرقت حساب کاربری‌مان شده‌ایم یا اطرافیان ما با این مشکل روبه‌رو شده‌اند. اینستاگرام نیز مانند بیشتر سرویس‌های آنلاین برای حل این مشکل، امکانات خاصی برای افزایش امنیت درنظر گرفته است و می‌توانیم سیستم امنیتی حساب کاربری اینستاگرام خود را با استفاده از ساختار تایید هویت دو عاملی تقویت کنیم.

QA تایید هویت دو عامل چیست؟

برای کسانی که نمی‌دانند باید به این نکته اشاره کرد که تایید هویت دو عامل در حقیقت یکی از روش‌های مدرن امن برای ورود به حساب‌های کاربری است. در این روش شما یک آدرس ایمیل یا شماره تلفن‌همراه را به‌عنوان شماره رسمی خود به سیستم معرفی می‌کنید و از آن به بعد هنگام ورود به سیستم علاوه بر لزوم وارد کردن رمز عبور عادی خود، یک رمز عبور دوم نیز به شماره یا ایمیل یاد شده ارسال خواهد شد که یک بار مصرف بوده و تنها با ورود آن می‌توانید وارد حساب کاربری شوید.
برای این‌که بتوانید این قابلیت را روی اینستاگرام فعال کنید، پس از وارد شدن به حساب کاربری خود در اینستاگرام، قسمت پروفایل خود را انتخاب کنید.
قسمت پروفایل در گوشه سمت راست پایین صفحه برای شما قابل مشاهده است و معمولا می‌توانید با مشاهده عکس پروفایل خود در آن قسمت آن را ببینید. با کلیک کردن روی این گزینه به صفحه مربوط به پروفایل خود انتقال خواهید یافت و در این صفحه باید روی علامت موجود در گوشه بالای صفحه که سه خط افقی زیر هم است کلیک کنید. یک منوی کناری برای شما باز خواهد شد که در پایین آن گزینه‌ای به نام تنظیمات یا Setting وجود دارد و باید آن را انتخاب کنید.
در این مرحله سراغ گزینه Security بروید و سپس در صفحه باز شده روی گزینه Two factor Authentication کلیک کنید.

استفاده از نرم‌افزار امنیتی گوگل

تا اینجای کار وارد یک ساختار ویزارد مانند شده‌اید. در نخستین گام باید روی گزینه get started که در پایین صفحه قابل مشاهده است، کلیک کنید. در ادامه دو گزینه به شما نشان داده خواهد شد که شامل Authentication app
و Text message هستند. گزینه نخست به معنای این است که رمز دوم شما به یک نرم‌افزار امنیتی گوگل ارسال خواهد شد و با فعال کردن دکمه مقابل این گزینه، نرم‌‌افزار یک لینک آبی رنگ برای دانلود این برنامه را به شما پیشنهاد خواهد داد. در صورت کلیک روی این گزینه، نرم‌افزار Duo mobile در بازار نرم‌افزاری برای شما قابل نصب خواهد بود و پس از نصب آن می‌توانید نرم‌افزار دوم یعنی نرم‌افزار Google Authenticator را نیز روی دستگاه خود نصب کنید تا بتوانید اطلاعات رمز دوم را از طریق این دو برنامه در اختیار داشته باشید.
در حقیقت برنامه نخست رمز را دریافت کرده و نرم‌افزار دوم آن را برای شما فعال خواهد کرد. در این شرایط باید نرم‌‌افزار دوم را روی دستگاه خود تنظیم کرده و به حساب کاربری اینستاگرام خود متصل کنید. برای این کار روی گزینه back کلیک کنید تا رمز عبور دوم اینستاگرام شما فعال شود. از این به بعد هر وقت وارد اینستاگرام شوید، رمز دوم از شما خواسته خواهد شد که این رمز دوم از طریق برنامه Google Authenticator قابل دسترسی خواهد بود و هر یک دقیقه تغییر می‌کند. با فعال کردن دکمه مقابل گزینه دوم یعنی پیام متنی، دستگاه ابتدا یک رمز یک‌بار مصرف را دریافت خواهد کرد و پس از شناسایی خودکار این رمز، شماره تلفن ثبت شده در حساب کاربری شما را برایتان نمایش خواهد داد. در این مرحله باید روی گزینه next کلیک کنید تا شماره مد نظر برای رمز دوعاملی شما تایید شود.

چگونه امنیت صفحه اینستاگرام خود را بالا ببرید/ کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کنه!

از این به بعد می‌توانید با دریافت رمز دوم به‌طور پیامک یا رمز دوم اعلام شده در نرم‌افزار Google Authenticato2 کاملا امن به حساب کاربری خود در اینستاگرام وارد شوید ولی نکته مهم این است که اگر احساس کردید این سیستم برای شما دست و پا گیر است، تنها با غیرفعال کردن دکمه مقابل این گزینه می‌توانید آن را غیرفعال کنید. پیشنهاد ما این است که برای حفظ امنیت بیشتر، این سیستم را تا جای ممکن روی دستگاه خود فعال نگاه دارید.

منبع: بدون

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار