برگزاری مراسم ترحیم، اقدام ضدامنیتی است
کد خبر: ۱۹۴۰۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 October 24    -    ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶
استاندار قزوین گفت: برگزاری مراسم ترحیم در این شرایط اقدامی ضدامنیت است، از دادستان انتظار داریم با افرادی که این موضوع را رعایت نمی‌کنند و مراسم برگزار می‌کنند به صورت قضایی برخورد شود.

استاندار قزوین گفت: برگزاری مراسم ترحیم در این شرایط اقدامی ضدامنیت است، از دادستان انتظار داریم با افرادی که این موضوع را رعایت نمی‌کنند و مراسم برگزار می‌کنند به صورت قضایی برخورد شود.

هدایت‌الله جمالی‌پور در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز سوم آبان در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: وضعیت استان قزوین از لحاظ شیوع کرونا به شکلی است که میزان اشغال تخت‌های بیمارستانی ما توسط مبتلایان به کرونا از ۴۰۰ تخت عبور کرده این میزان نسبت به گذشته وضعیت بدی را نشان می‌دهد، نیاز به اقدامات جدی‌تری وجود دارد و باید با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد شود.

وی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه شدن کار سختی نیست این‌ها مسائل پیش پا افتاده‌ای است که باید مردم رعایت کنند، همچنین باید با افرادی که مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به صورت جدی برخورد شود، اگر بازرسان دو بار به ما اطلاع دادند که صنفی پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کند باید به صورت جدی با آن صنف برخورد شود.

استاندار قزوین بیان کرد: باید فرمانداران، بخشداران و دهیارانی که به خوبی عمل کردند مورد تقدیر قرار بگیرند و برعکس اگر کسی به خوبی عمل نکرد باید مواخذه شود، فرمانداران نیز باید با هر دستگاهی که در انجام وظیفه خود کوتاهی می‌کند برخورد کند.

وی تأکید کرد: از دستگاه‌های صنعت و معدن و تعزیرات می‌خواهیم که در کنار دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرند، نظارت‌ها باید بازتاب مناسبی داشته باشد و در صورت وجود گزارش باید با متخلف برخورد شود، همچنان در بازار افراد بدون ماسک تردد می‌کنند و وارد مغازه‌ها می‌شوند در حالیکه باید برخورد شود.

جمالی‌پور یادآور شد: اگر در مغازه‌ای سه نفر بدون ماسک وارد شود ناظران باید مغازه را پلمب کنند و تا سه روز بعد از پلمب بازگشایی نشود، اگر این اتفاق بیفتد صنوف خود را موظف به رعایت پروتکل‌ها می‌دانند، همچنین برخوردها باید از طریق رسانه‌ها منعکس شود.

وی بیان کرد: اگر نتوانیم روند شیوع کرونا را کنترل کنیم هفته آینده شاهد آمار ۵۰۰ نفری خواهیم بود، ستاد کرونا باید مصوبات را جدی دنبال کند و صرفا برگزاری جلسه اکتفا نکند.

استاندار قزوین بیان کرد: برگزاری مراسم ترحیم در این شرایط اقدامی ضدامنیت است که باید به صورت جدی با آن برخورد شود، از دادستان انتظار داریم که با افرادی که رعایت نمی‌کنند به صورت قضایی برخورد شود، برگزاری مراسم ترحیم در نقاط مختلف استان نشان می‌دهد که ما به صورت جدی وارد نشدیم در حالی که بسیار تاکید داریم اجتماعات مکان اصلی شیوع کرونا است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ روستا، منطقه و شهری در استان قزوین اجازه برگزاری مراسم ترحیم ندارد، در برخی از روستاها که مراسم ترحیم برگزار شده است شاهد افزایش شیوع کرونا بودیم، از خانواده‌ها باید درخواست کنیم که مراسم برگزار نکنند، فرمانداران، بخشداران و دهیاران مسئول اصلی این موضوع هستند.

جمالی‌پور تصریح کرد: جو موجود نشان می‌دهد که ما بازدارنده رفتار نکردیم، فرمانداران، بخشداران و دهیاران باید با برگزاری مراسم‌های ترحیم برخورد کنند، از دادستان استان نیز می‌خواهم که این مسئله که با امنیت و جان مردم در ارتباط است را جدی بگیرد و با فرد برگزارکننده مراسم برخورد قضایی صورت بگیرد چرا که مسئله آسیب جانی به مردم وجود دارد.

وی تأکید کرد: مراسم‌های عروسی و ختم در صورت اجازه ستاد کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند برگزار شود، اما در حال حاضر که وضعیت فعلی استان قرمز است هیچ تجمعی بیش از ۲۰ نفر در استان مجاز نیست.

استاندار قزوین بیان کرد: اگر آزمایش کرونا فردی مثبت شد، وی باید قرنطینه شود در این میان فرقی نمی‌کند که کارگر یا کارمند بخش خصوصی یا دولتی باشد، نباید فردی با وضعیت آلوده در جمع حضور پیدا کند.

وی عنوان کرد: اگر کارمندان را با ظرفیت ۵۰ درصد کنیم مسئله پیش می‌آید که آن‌ها به خیابان‌ها می‌روند و تردد در سطح شهر و بازارها افزایش پیدا می‌کند بنابراین به تشخیص مدیران تا ده روز، ۵۰ درصد کارکنان به صورت گردشی می‌توانند در محل کار حضور پیدا و باقی دورکاری کنند.

جمالی‌پور خاطرنشان کرد: از طرفی مدیران باید تلاش کنند که تراکم جمعیت و ارباب رجوع در سازمانشان اتفاق نیفتد به همین دلیل استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت کارکنان بر عهده مدیر سازمان است.

تسنیم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
0
استاندار قزوین گفت: برگزاری مراسم ترحیم در این شرایط اقدامی ضدامنیت است، از دادستان انتظار داریم با افرادی که این موضوع را رعایت نمی‌کنند و مراسم برگزار می‌کنند به صورت قضایی برخورد شود
البته فقط برای مردم عادی بقیه مراسم ها بصورت خودجوش انجام میشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار