واکسن بالقوه کرونا آکسفورد کارآمد است
کد خبر: ۱۹۳۹۸۲
تاریخ انتشار: 2020 October 24    -    ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
تحقیقی جدید نشان می‌دهد واکسن بالقوه‌ای که دانشگاه آکسفورد برای مقابله با کووید۱۹ توسعه داده، طبق پیش بینی‌ها واکنش ایمنی در بدن انسان ایجاد می‌کند.

تحقیقی جدید نشان می دهد واکسن بالقوه ای که دانشگاه آکسفورد برای مقابله با کووید۱۹ توسعه داده، طبق پیش بینی ها واکنش ایمنی در بدن انسان ایجاد می کند.

تحقیقی جدید نشان می دهد واکسن کووید۱۹ بالقوه توسعه یافته در دانشگاه اکسفورد انگلیس کارآمد است و در بدن واکنش ایمنی قدرتمند نسبت به ویروس ایجاد می کند.

برخلاف نمونه های معمول واکسن که از نسخه ضعیف شده ویروس یا مقدار اندکی از آن توسعه می یابند، واکسن بالقوه دانشگاه آکسفورد سبب می شد بدن انسان به بخشی از ویروس تبدیل شود.

اکنون گروهی از محققان دانشگاه بریستول متوجه شده اند این فناوری نوین درباره ویروس کرونا کارآمد است. پژوهش مذکور با استفاده از سلول ها در آزمایشگاه انجام شد و نشان داد این واکسن موثر به پروتئین کووید۱۹ دستوراتی می دهد که سلول ها آن را هزاران بار کپی و تولید می کنند. این بدان معنا است که سیستم ایمنی بدن بیماری را به راحتی تشخیص می دهد و بدون بیمار شدن با آن مقابله می کند.

دیوید متیوز محقق ارشد این پروژه می گوید: اکنون می دانیم این واکسن همانطور که پیش بینی شده عمل می کند و برای مقابله با بیماری کارآمد است.

سارا گیلبرت رهبر آزمایش بالینی واکسن بالقوه آکسفورد برای مقابله با ویروس کرونا می گوید: این تحقیق نشان می دهد انبوهی از پروتئین های اسپایک ویروس کرونا با دقت بالا تولید می شوند و همین امر دلیل موفقیت واکسن در ایجاد واکنش ایمنی در بدن را توضیح می دهد.

نتایج این تحقیق در حالی منتشر می شود که مقامات بهداشت انگلیس هشدار دادند احتمال توزیع واکسن کووید۱۹ تا قبل سال نو میلادی بسیار اندک است.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار