آیا این حیوان نجیب ناجی انسان‌ها می‌شود؟
کد خبر: ۱۹۳۸۴۰
تاریخ انتشار: 2020 October 23    -    ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
پژوهشگران کاستاریکایی در تلاشند تا با استفاده از پلاسمای خون اسب، مبتلایان به ویروس کرونا را درمان کنند.

جهان همچنان در تلاش برای رسیدن به دارویی برای مقابله با ویروس کرونا است، ویروسی که بیشتر مردم را به انزوا کشانده است. حال یک امیدواری جدید خود را نمایان کرده است، اما این بار از دریچه خون حیوانات.

پژوهشگران در کاستاریکا آزمایشی را انجام داده اند که طی آن ۲۷ بیمار مبتلا به کرونا یک نوع آنتی بادی پیشرفته از پلاسمای خون اسب را دریافت کرده اند.

پژوهشگران مؤسسه کلودومیرو پیکادو وابسته به دانشگاه کاستاریکا به شش رأس اسب، آمپولی از پروتئین ویروس کرونا تزریق و پس از آن آنتی بادی‌های موجود در پلاسمای خون این حیوانات را جمع آوری کردند.

موفقیت آمیز بودن آنتی بادی خون اسب بر روی ویروس های مشابه

چارلز بایلی پژوهشگر آمریکایی مسئول این پژوهش می‌گوید: چندین آزمایش را روی آنتی بادی‌های گرفته شده از اسب‌ها انجام دادیم و به ویروس‌های مشابه کرونا تزریق کردیم که مشاهده شده خطر این ویروس‌ها از بین رفته است.

چارلز بایلی افزود: در مرحله اول ۱۰۰۰ بسته حاوی ۱۰ میلی لیتر از محلول خالص پلاسما تهیه شد. در حال حاضر مرحله دوم آزمایش بر روی ۲۶ بیمار مبتلا به کرونا را سپری می‌کنیم. نتایج اولیه نشان داده که درمان از این طریق ایمن است.

اندرس هرناندز یکی دیگر از مسئولان این پژوهش می‌گوید: اگر پس از آزمایش مرحله سوم ( که صد‌ها مریض را شامل خواهد شد)، با استفاده از این شیوه برای درمان کرونا موافقت شود، استفاده از آن در مورد کسانی که علایم خفیف دارند آغاز خواهد شد.

مسئولان این موسسه تاکید کرده اند چنانچه این نوع درمان مؤثر واقع شود، با حمایت سازمان جهانی بهداشت در اختیار دیگر کشور‌ها نیز قرار خواهد گرفت.

بهداشت نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار