رای بدوی پرونده قتل «سعید روحی‌نژاد» صادر شد
کد خبر: ۱۹۳۸۲۳
تاریخ انتشار: 2020 October 22    -    ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
دادگاه قاتل «سعید روحی‌نژاد» را به قصاص محکوم کرد.

شامگاه 17 تیرماه سال 1398 بر اثر انفجار صندلی خودروی «سراتو» در خیابان گلشهر گرگان، «سعید روحی‌نژاد» راننده 34 ساله این خودرو به شدت مجروح شده و پس از انتقال به مرکز درمانی به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

در این حادثه پدر «سعید روحی‌نژاد» و یک سرنشین دیگر نیز مجروح شده که پس از طی مراحل درمانی از بیمارستان مرخص شدند.

در تحقیقات پلیسی مشخص شد داماد خانواده «روحی‌نژاد» با همدستی فردی دیگر نقشه این عمل مجرمانه را به درخواست داماد خانواده، طرح‌ریزی و عملیاتی کردند.

پس از چند هفته کار پلیسی و تحقیقاتی در نهایت داماد خانواده به جرم خود اعتراف و همدست وی نیز دستگیر شد.

اول مردادماه سال جاری نخستین جلسه دادگاه این پرونده برگزار و بر اساس تحقیقات خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، امروز رای دادگاه بدوی پرونده در شعبه اول کیفری یک دادگستری استان گلستان صادر شد .

بر اساس این رای، دادگاه دو متهم این پرونده را مجرم شناخت و متهم ردیف اول را به قصاص و متهم ردیف دوم را نیز به 25 سال زندان محکوم کرد .

رای دادگاه به طرفین پرونده ابلاغ شده و طرفین 20 روز برای اعتراض به این رای فرصت دارند در صورت اعتراض به رای از سوی طرفین دعوی، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال می شود .

رئیس کل دادگستری گلستان در گذشته اعلام کرده بود پیچیدگی پرونده در مرحله تحقیقات و طولانی شدن اعلام نظر کارشناسی مواد منفجره علت زمان بر شدن تا برگزاری نخستین جلسه دادگاه بود.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار