گوی‌های چرمی کشف تازه‌ از دنیای پر رمز و راز باستان
کد خبر: ۱۹۳۸۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 October 23    -    ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
نا به گزارش روزنامه دیلی‌میل انگلستان، پژوهشگران دانشگاه زوریخ آثار باستانی را در گورستان یانگهای در نزدیکی شهر تورفان کشف کردند که به دوران ما قبل تاریخ تعلق دارد.

گوی‌های چرمی و کشف تازه‌ای از دنیای پر رمز و راز باستان

گوی‌های چرمی و کشف تازه‌ای از دنیای پر رمز و راز باستاناختصاصی «تابناک با تو»؛ مجموعه ای از گوی‌های چرمی در گورستانی باستانی در چین کشف شده است.  به باور باستان‌شناسان جنگجویان چینی در حدود سه هزار سال پیش سوار بر اسبها و برای تقویت توان جنگاوری خود از آنها استفاده می‌کردند.

به گزارش روزنامه دیلی‌میل انگلستان، پژوهشگران دانشگاه زوریخ آثار باستانی را در گورستان یانگهای در نزدیکی شهر تورفان کشف کردند که به دوران ما قبل تاریخ تعلق دارد.

گوی‌های چرمی و کشف تازه‌ای از دنیای پر رمز و راز باستان

این گوی‌های از جنس چرم با نخ‌های چرمی دوخته  و با نوارهای چرمی نیز پر شده و در اندازه توپ بیسبال است. با وجود اینکه  تیم پژوهش، به طور دقیق درباره کاربرد گوی ها اطلاعی ندارد اما یک سنگ‌نگاره در یکی از مقبره‌ها دو مرد سوار بر اسب را نشان می دهد که چوب و گوی در دست دارند و در حال انجام کاری شبیه ورزش «هاکی» هستند.

«پاتریک‌ویترمن» از انستیتوی پژوهش‌های آسیایی و شرقی دانشگاه زوریخ می‌گوید: این کره ها پنج قرن قدیمی‌تر از گوی هایی است که تاکنون در جهان و به ویژه  منطقه اوراسیا کشف شده‌ است. پژوهشگران می گویند این گوی‌ها برای یک نوع ورزش تیمی شبیه به هاکی، گولف و یا پولو کاربرد داشته‌ است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
1
این بازی چوگان نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار