انتخاب ترسناک ترین فیلم تاریخ سینما
کد خبر: ۱۹۳۷۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 October 22    -    ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
سال‌هاست که همزمان با فصل هالووین این پرسش در ذهن سینمادوستان شکل می‌گیرد: ترسناک‌ترین فیلم تاریخ چیست؟ بعضی فیلم‌ها تنش بالایی دارند، بعضی تعلیق بیشتر و بعضی دیگر رعب و وحشت می‌آفرینند. اما کدام فیلم در رتبه‌ی اول ترسناک‌ترین عنوان سینمایی قرار می‌گیرد؟

انتخاب ترسناک ترین فیلم تاریخ سینما«تابناک باتو» بنا بر نتایج به دست آمده از این پروژه، "شوم" به کارگردانی اسکات دریکسون و بازی ایتان هاک که در سال ۲۰۱۲ عرضه شد جایگاه اول را کسب کرده است.

 

انتخاب ترسناک ترین فیلم تاریخ سینما

سال‌هاست که همزمان با فصل هالووین این پرسش در ذهن سینمادوستان شکل می‌گیرد: ترسناک‌ترین فیلم تاریخ چیست؟ بعضی فیلم‌ها تنش بالایی دارند، بعضی تعلیق بیشتر و بعضی دیگر رعب و وحشت می‌آفرینند. اما کدام فیلم در رتبه‌ی اول ترسناک‌ترین عنوان سینمایی قرار می‌گیرد؟ بدیهی است که هر فیلم ترسناکی گروهی خاص از افراد را می‌ترساند، اما شاید راهی وجود داشته باشد که بتوان فیلمی را حقیقتاً "ترسناک‌ترین فیلم تاریخ" نامید.

پلتفرم "برادبندچویسز" پروژه‌ای موسوم به "علم ترس" به اجرا درآورده که ضربان قلب ۵۰ نفر از سنین مختلف را در حین تماشای ۱۰۰ ساعت فیلم ترسناک ثبت کرده است. پس از پایان این تحقیق، این پلتفرم فهرستی از ۳۵ فیلم تهیه کرده که شامل ترسناک‌ترین عناوین سینمایی تاریخ می‌شود.

هرچند این پروژه مقیاس چندان عظیمی ندارد و تنها به ۵۰ فیلم برتر "راتن تومیتوز" و "آی‌ام‌دی‌بی" و "ردیت" محدود شده، با این حال، تحقیق در مورد همین افراد اندک نتایج جالبی پیرامون اینکه آن فیلم‌های ترسناک چقدر افراد را ترسانده در پی داشته است.

در این بررسی، ضربان قلب هریک از مخاطبین زیر نظر گرفته شده تا مشخص شود به صورت میانگین ضربان قلب آن‌ها چقدر نسبت به حالت عادی افزایش پیدا می‌کند. تمامی داده‌ها برای هر فیلم به صورت میانگین محاسبه شده و یک فیلم در پایان در صدر قرار گرفته است.

"دنیل کلیفورد" که این بررسی را انجام داده می‌گوید: "با توجه به اینکه افراد بیشتری هالووین را در خانه می‌گذرانند، پروژه‌ی "علم ترس" ما برای کمک به افرادی طراحی شده که می‌خواهند ترسناک‌ترین فیلم‌ها را از لحاظ علمی پیدا کنند، تا به این ترتیب وقت کمتری برای جستجوی عناوین ترسناک در سرویس‌های استریمینگی نظیر آمازون، نت‌فلیکس و شادر صرف کنند. "

بنا بر نتایج به دست آمده از این پروژه، "شوم" به کارگردانی اسکات دریکسون و بازی ایتان هاک که در سال ۲۰۱۲ عرضه شد جایگاه اول را کسب کرده است.

میانگین تپش قلب مخاطبین این فیلم‌ها ۶۵ تپش در دقیقه بوده است، اما در مورد فیلم "شوم" این نرخ به ۸۶ تپش در دقیقه می‌رسد و رشد ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد. این رشد در میان فیلم‌های به نمایش درآمده در بالاترین جایگاه قرار می‌گیرد.

با این حال، بزرگ‌ترین "جامپ اسکر" به "حیله‌گر" ساخته‌ی "جیمز وان" اختصاص پیدا کرده که نرخ تپش قلب بینندگان را به ۱۳۳ تپش در دقیقه رسانده است. این فیلم با احتساب میانگین نرخ افزایش پس از "شوم" در رده‌ی دوم قرار گرفته است. پس از این دو فیلم "احضار روح"، "موروثی"، "فعالیت فراطبیعی" و "تعقیب می‌کند" رتبه‌های سوم تا ششم را اشغال کرده‌اند.

"جیمز وان" با در اختیار داشتن سه فیلم در میان ده فیلم برتر "سلطان وحشت" نامیده شده.

انتخاب ترسناک ترین فیلم تاریخ سینما

30نما

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
من حتي با خوندن اين مطلب در مورد فيلماي ژانر وحشت هم ميترسم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار