با یک دلار در کشور‌های مختلف دنیا چه می‌توان خرید؟
کد خبر: ۱۹۳۶۲۹
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار: 2020 October 21    -    ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۸
فرادی که عاشق سفر‌های کم هزینه هستند ممکن است خوشحال باشند که مکان‌های زیادی در جهان وجود دارد که میتوانند  چندین هفته از یک زندگی لوکس را با قیمت بسیار مقرون به صرفه در آنجا سپری کنند. طبق مطالعه هزینه‌های زندگی در سال ۲۰۱۷، اگر می‌خواهید به یک جای خوب و کم هزینه سفر کنید باید هند را انتخاب کنید.

با یک دلار در کشورهای مختلف دنیا چه میتوان خرید؟

با یک دلار در کشورهای مختلف دنیا چه میتوان خرید؟اختصاصی «تابناک با تو»؛ افرادی که عاشق سفر‌های کم هزینه هستند ممکن است خوشحال باشند که مکان‌های زیادی در جهان وجود دارد که میتوانند چندین هفته از یک زندگی لوکس را با قیمت بسیار مقرون به صرفه در آنجا سپری کنند. طبق مطالعه هزینه‌های زندگی در سال ۲۰۱۷، اگر می‌خواهید به یک جای خوب و کم هزینه سفر کنید باید هند را انتخاب کنید. از طرف دیگر طرفداران سفر‌های گران ممکن است بخواهند به سوئیس یا نروژ بروند و برای دوستداران فست فود- براساس راهنمای MAC - یک راهنمای غیررسمی برای مقایسه هزینه خرید فست فود در کشور‌های مختلف -سوئیس با ۶.۵۹ دلار بیشترین هزینه خرید را دارد، در حالی که اوکراین با ۱.۵۷ دلار ارزان‌ترین قیمت را دارد.

کرواسی

با یک دلار در کشورهای مختلف دنیا چه میتوان خرید؟

در سال ۲۰۱۶ «لیدو هچتیگ» کرواسی، مدال طلای انجمن جهانی بستنی بارسلونا را کسب کرد این بستنی‌های بزرگ فقط یک دلار برای شما هزینه دارند. متوسط درآمد ماهانه یک فرد کروات حدود ۸۰۰ دلار است که برای یک کشور توسعه یافته بسیار ناچیز است. از طرف دیگر طبق اطلاعات کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد در اروپا، شهروندان سوئیسی با میانگین حقوق ماهانه ۷۳۹۶ دلار بالاترین درآمد را دارند.


سوئیس

براساس آمار فروشگاه‌های مواد غذایی آنلاین سوئیس، سگ‌ها می‌توانند با کمتر از یک دلار غذای خوبی را که شامل یک بسته کوچک که مخلوطی از انواع گوشت است دریافت کنند.


استرالیا

در سال ۲۰۱۶ استرالیا گرانترین کشور برای زندگی در جهان شناخته شد. با این وجود شراب در آنجا ارزان است. بر اساس گزارش BBC درسال ۲۰۱۶ شراب از آب آشامیدنی در استرالیا ارزانتر بود و در سال ۲۰۱۷ برخی از شراب‌ها در «ملبورن» قیمت پایین‌تری را ثبت کردند.

در استرالیا همچنین می‌توانید با یک دلار یک عدد سوسیس تهیه کنید و دستمزد در استرالیا با نرخ ۵۰۰۰ در ماه یکی از بالاترین‌ها در جهان است. حقوق استرالیایی‌ها کمی بالاتر از آمریکایی‌ها است. یک کارگر متوسط آمریکایی برای ۴۰ ساعت کار در هفته ۳، ۶۷۹ دلار دستمزد می‌گیرد.

آمریکا

با یک دلار در کشورهای مختلف دنیا چه میتوان خرید؟

آمریکایی‌ها همیشه به دنبال معاملات خوب هستند. آن‌ها می‌توانند با یک دلار چیز‌های زیادی را پیدا کنند. در سال ۲۰۱۷ یک آمریکایی می‌توانست با یک دلار یک جفت گوشواره، بلیط رفت و برگشت اتوبوس به یک شهر حاشیه‌ای، مقداری عطر در T Ebay یک دستگاه تست بارداری و خیلی چیز‌های دیگر تهیه کنند.

هنگ کنگ

با یک دلار در کشورهای مختلف دنیا چه میتوان خرید؟

با رفتن به سمت شرق و دقیقاً به سمت هنگ کنگ، می‌توانید با یک دلار یک تکه نان پیچیده شده در پلاستیک بخرید. هنگ کنگ شهری بسیار گران قیمت است و متوسط حقوق ۳۵۰۰ دلاری آن نسبتاً خوب نیست. کمبود جا یکی از دلایل اصلی هزینه‌های بالای زندگی در آن است، زیرا هنگ کنگ شهری پرجمعیت است. در ژوئن سال ۲۰۱۷ یک پارکینگ به قیمت ۶۶۶۰۰۰ دلار فروخته شد و خبر خوب این است که می‌توانید یک سفر کامل – رفت و برگشت - برای دیدن مناظر معروف و آسمان خراش‌های هنگ کنگ را با کمتر از یک دلار تجربه کنید.

 

تایلند

با یک دلار در کشورهای مختلف دنیا چه میتوان خرید؟

بیایید کمی در جادوی شرق باقی بمانیم و نگاهی به تایلند بیندازیم، کشوری که به سواحل زیبا معروف است و برای گردشگری ارزان بسیار مناسب است.

طبق یک مطالعه، متوسط حقوق ماهیانه در تایلند حدود ۱۲۰۵ دلار در ماه است. با وجود دستمزد‌های بالا در پایتخت «بانکوک»، هزینه زندگی در تایلند بسیار کم است، زیرا اکثریت مردم با درآمد کم زندگی می‌کنند.

به همین دلیل است که قیمت غذا‌های معروف تایلندی مانند یک بشقاب رشته فرنگی یا برنج از دکه‌های مواد غذایی در خیابان‌هابسیار ارزان است. نوشیدن آب در آنجا معمولاً رایگان است، این امر به ویژه برای کارگران مهاجر که درآمدشان کمتر از ۱۰ دلار در روز است بسیار مهم است.

 

 عراق ، یمن ، لبنان ، مصر ، سوریه و الجزایر

غذای ارزان در کشورهای در حال توسعه یک ضرورت است. اگر می‌خواهید یک قرص نان با یک دلار تهیه کنید به عراق، یمن، لبنان، مصر، سوریه یا الجزایر بروید. نان در این کشورها ارزان است.

 

گامبیا

با یک دلار در کشورهای مختلف دنیا چه میتوان خرید؟

گامبیا دارای نان بسیار ارزان با قیمت ۱۷ سنت برای یک قرص نان است، شما همچنین می‌توانید ۱ کیلوگرم سیب زمینی را در گامبیا با کمتر از یک دلار خریداری کنید.


پاکستان

تخم مرغ یکی از مواد اصلی در رژیم غذایی اکثر مردم جهان است. طبق گزارش اداره کار ایالات متحده، دوازده تخم مرغ با قیمت جهانی متوسط ۱.۴۶ دلار فروخته میشود و اگر دوازده تخم مرغ به قیمت یک دلار می‌خواهید به پاکستان بروید. درآمد یک پاکستانی کمی بیش از ۱۲۵ دلار در ماه تخمین زده می‌شود و به همین دلیل قیمت‌ها باید در آنجا ارزان باشد. در پاکستان می‌توانید ۲.۲ کیلوگرم برنج را با یک دلار بخرید و با همان قیمت می‌توانید پنج رفت و برگشت با اتوبوس‌های محلی انجام دهید.

 

اسلواکی

با یک دلار در کشورهای مختلف دنیا چه میتوان خرید؟

طبق بانک اطلاعاتی جهانی قیمت آبجو، بسیاری از کشور‌ها هستند که ارزش یک بطری آبجو زرد کمتر از یک دلار است، اما این بستگی به مکانی دارد که خریداری میشود. ارزانترین آبجو در پایتخت اسلواکی «براتیسلاوا» یافت می‌شود. متوسط دستمزد در اسلواکی حدود ۱۰۰۰ دلار است و با ۱ دلار می‌توانید ۱ کیلوگرم سیب زمینی یا یک لیتر شیر بخرید.

 

نیجریه

با یک دلار در کشورهای مختلف دنیا چه میتوان خرید؟

ارزان‌ترین قیمت یک بسته سیگار قرمز Marlboro در نیجریه و با قیمت ۷۶ سنت است و همچنین فاصله ۱ کیلومتری تا فروشگاه را هم میتوانید فقط با ۱ دلار طی کنید. نیجریه‌ای‌ها می‌توانند با یک دلاراز سه قوطی کولا با یک لقمه نان لذت ببرند.

متوسط حقوق ماهیانه در نیجریه ماهانه ۳۰۰ دلار برآورد می‌شود که با یکی از کمترین دستمزد‌ها در جهان است.

 

 فنلاند

در فنلاند می‌توانید با یک دلار در حمام عمومی استحمام کنید و با همان قیمت می‌توانید ۱ کیلوگرم سیب زمینی نیز در این کشور که درآمد متوسط ماهیانه آن ۳۷۰۰ دلار است، خریداری کنید.

 

نروژ

با یک دلار در کشورهای مختلف دنیا چه میتوان خرید؟

نروژ کشوری است که هزینه‌های زندگی به طرز باورنکردنی زیاد است. مثل سوئیس شما باید خیلی جستجو کنید تا بتوانید با یک دلار در نروژ یک معامله خوب انجام بدهید؛ و در نهایت به این نتیجه خواهید رسید که می‌توانید در ازای دریافت یک بسته رشته (ramen) یک دلار بپردازید. گفتنی است نروژی‌ها درآمد بالایی در حدود ۴۱۶۶ دلار در ماه دارند.


ژاپن

ژاپن کشوری است که با کلمه «ارزان» سنخیتی ندارد با این حال می‌توانید مجموعه‌ای از عینک‌های شنا یا یک دسته از Hello Kitty را با یک دلار پیدا کنید. متوسط دستمزد در ژاپن ۳۰۰۰ دلار در ماه است.

 

 

ترکمنستان

در ترکمنستان فیلم دیدن ارزان است. با توجه به اینکه متوسط دستمزد در آن سال فقط ۲۰۰ دلار است، هزینه تماشای پرفروش‌ترین فیلم در سال ۲۰۱۵ در ترکمنستان، Guardians Of The Galaxy، فقط یک دلار بود.

 

امارات متحده عربی

با یک دلار در کشورهای مختلف دنیا چه میتوان خرید؟

در امارات متحده عربی، هزینه یک بطری آب 1.5 لیتری 2 دلار است. با این وجود می توانید دو لیتر بنزین ممتاز را فقط با یک دلار در اختیار اتومبیل خود قرار دهید که بسیار حیرت انگیز است! قیمت بنزین درجه عادی حتی ارزان تر است.همچنین با یک دلار می توانید به یک رستوران در دبی بروید و یک وعده غذای شاورما تهیه کنید.

 

مصر

با یک دلار در کشورهای مختلف دنیا چه میتوان خرید؟

غذای رسمی در مصر «الکشری» است که از برنج، عدس، نخود و ماکارونی با سس گوجه فرنگی تهیه میشود و دارای مقداری پیاز سرخ شده است و این وعده غذایی محبوب را می توانید در غرفه‌های مواد غذایی در خیابان‌ها و رستوران‌های معروف نیز با قیمتی برابر با یک دلار پیدا کنید و به عنوان یک گزینه جایگزین ، می توانید با یک دلار ده ساندویچ لوبیا و در بعضی از نقاط قاهره یک پیراشکی میل کنید.

در اینجا به پایان سفر خود رسیده‌ایم اکنون به ما بگویید چه چیزی را می توانید با قیمت یک دلار در کشور خود خریداری کنید؟

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
4
60
کوفت
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
اگر گیر بیاری ومحتکران ان را احتکار نکرده باشند وان را صادر نکرده باشند
102
| |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
تابناک جون شما باید بررسی کنید که با یک ریال چی میشه خرید؟
سعيد
| |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
مقايسه ايران با پاكستان كه در اين ليست بود عمق فاجعه را نشان مي ده. طبق متن متوسط درآمد ماهيانه در پاكستان 3 ميليون و 750 هزار تومان (با دلار 30 هزار توماني) و قيمت هر كيلو برنج حدود 14 هزار تومان هست. تازه پاكستان كشوري فقير در دنيا محسوب مي شه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
58
ایران خودمون رو یادت رفت بنویسی!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
نمیخوادبگی با یک دلار کی کجا چی میتونه بخره. فقط بنویس در کشور خودمون یک کارگر که اگر خوش شانس باشه و شغل داشته باشه ماهانه 70دلار حقوق میگیره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
2
33
یک دوم پیتزا
ناشناس
|
Canada
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
4
54
یک کار گر ساده در کانادا با یک ساعت کار دو مرغ پرکنده بزرگ می تواند بحرد
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
45
یک میگفت از غم بی نانی یکی میگفت ...
کارگر ساده با روزی 40 ساعت کار هفته ای 670 دلار حقوق میگیرد (یعنی هفته ای 20 میلیون تومان ) بعد میگن چرا ایرانی ها میروند خارج کارگری میکنند .
حق گو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
5
31
اخه مسخره این چه تحلیلی هست میکنی خجالت بکشید با این تیتر زدنتون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
22
متوسط درآمد اینجا 160 دلار برای تحصیل کردگان و 100 دلار برای کارگران است.
ژاپن 3000 دلار
سویس7400 دلار
هنگ کنگ 3500
تایلند 1205
کارگر مهاجر در تایلند 300 دلار
نیجریه 300 دلار
فنلاند 3700 دلار
نروژ 4166 دلار
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
26
ایرانو هم مینوشتین که متوسط حقوق کارگر معادل ماهی 100 دلاره!
ناشناس
|
Tanzania, United Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
7
در تانزانیا با یک دلار می توانید یک عدد نوشابه معمولی میل کنید.
آریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
7
لطفا بنویسید یک کارگر در کشورهای دنیا با مزد یک روز کار چه چیزی می شه بخره ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
6
با این چیزا که معرفی کردید یه دلار ارزش چندانی در کشورهای دیگه نداره ولی اینجا برعکسه ارزش همه چیز به قیمت دلار بسنجیده میشه و حرف اول رو میزنه
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
1
5
پس ایران از همه جا ارزون تره با این حساب!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
7
ظاهر مقاله سرگرم کننده است اما در بر دارنده مطلب اقتصادی بسیار مهمی با عنوان برابری قدرت خرید (Purchase Power Parity) است به موارد زیر در خصوص کشور خودمان ایران دقت فرمایید:
با یک دلار میتوان:
3.3 کیلو گوجه فرنگی
27.5 لیتر بنزین
19 قرص نان سنگگ
1.1 کیلو برنج مرغوب
....
خرید
حال اگر با نمونه هایی که برای سایر کشورها مقایسه کنیم متوجه یک نکته مهم می شویم. و آن اینکه نرخ ارز نمی تواند بیانگر واقعی وضعیت معیشت یک جامعه باشد و از سوی دیگر تا آنجا که رفاه با در دسترس بودن کالا ( کالای اساسی در درجه اول و سایر کالا و خدمات در درجه بعد) بر می گردد متوسط قیمت کالا در کف بازار تعیین کننده قیمت ارز است نه صرفا فرمول های مبتنی بر تراز پرداخت و عرضه و تقاضای ارز
تمام این نکته در همان معیار برابری قدرت خرید ( PPP) در علم اقتصاد بر می گردد
اگر همه اعم از بدنه جامعه و کارشناسان اقتصادی این معیار را در قضا وت ها و تصمیم گیری ها مد نظر می داشتیم ( و داشته باشیم ) زیست اقتصادی راضی کننده تری ( حتی در همین شرایط نسبتا خفن) نصیبمان می شد و می شود
پاسخ ها
احمد
| |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
لطفا بفرمایید کجای ایران شما با یک دلار یعنی 30000 تومان 3کیلو گوجه ویا 19 نان سنگک میخرید یکی از بستگان بنده بازنشسته تامین اجتمایی است و1900000 حقوق میگیرد یعنی حدود 65 دلار تقریبا همیشه گرسنه هستند
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
4
5
با یک دلار یعنی ۳۰ هزار تومان در ایران می‌شود یک ناهار خورد و ۲۰ لیتر بنزین زد. می‌توان نیمه‌ی یک مرغ پخته را خرید و دو نفر ناهار بخورند.

در واقع با توجه به قدرت خرید مردم قیمت دلار در ایران حدود ۱۰ هزار تومان است. یعنی با صد دلار در آمریکا می‌توان چیزهایی از مواد غدایی خرید که با ۱ میلیون تومان در ایران همانها را می‌توان خرید.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
قرصاتو سر وقت بخور..!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار