چرا سیستان و بلوچستان در وضعیت سفید است؟
کد خبر: ۱۹۳۵۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 October 19    -    ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
در آمار روزانه وزارت بهداشت از کرونا، استان سیستان و بلوچستان فعلا سفید گزارش می‌شود.

در آمار روزانه وزارت بهداشت از کرونا، استان سیستان و بلوچستان فعلا سفید گزارش می‌شود.

این‌درحالی است که در پیک اول کرونا، بحران کرونا در جنوب‌شرقی ایران بوجود آمده بود، رئیس کمیسیون بهداشت و نماینده مردم زاهدان در مجلس در پاسخ به این سوال که چرا سیستان و بلوچستان جزو استان‌های سفید کرونا اعلام می‌شود، گفت: این را باید از دولت بپرسید ولی من فکر می‌کنم یکی از دلایلش این است که سیستان و بلوچستان، استانی پهناور و تراکم جمعیت در آن پایین است. جمعیت در شهرها کم است. روستاها هم متفرق هستند؛ روستاهایی دورافتاده با جمعیت کم. برداشت من این است.

شهریاری همچنین گفت: یک دلیلش هم می‌تواند عوامل ژنتیکی باشد که البته هنوز معلوم نیست و بعدها در تحقیقات مشخص خواهد شد که آیا واقعا ژنتیک می‌تواند در عدم ابتلای مردم یک استان به گونه‌ای از بیماری موثر باشد یا نه.

همشهری آنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
2
2
من زاهدان دانشجو بودم
مردم اونجا اکثرا اعتقادی به دکتر رفتن ندارند تا تست بدهند و فوت کردند بگن کرونا بوده و البته اکثرا جوان هستند و بی پول که هزینه دکتر رفتن هم ندارند
غلامرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
4
در دهه 60 من مدتی افتخار همکاری با عزیزانی از خطه سیستان ( شهرستان خاش ) در منطقه جنگی سومار را داشتم ، هرچه از خوبی این عزیزان بگویم کم گفته و ارزوی سلامتی و خوشبختی برای تمام آنها را دارم .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار