لیلیوم - معرفی عطرهایی با رایحه لیلیوم
کد خبر: ۱۹۳۵۴۰
تاریخ انتشار: 2020 October 19    -    ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸

لیلیوم که از رایحه آن در ساخت بسیاری از عطرها استفاده می شود، در فرهنگ ما با نام سوسن نیز شناخته می شود. اکنون نزدیک پنج هزار سال است که از کاشت این گل شگفت انگیز می گذرد و بسیاری از شرکت های عطرسازی جذب این رایحه شگفت انگیز شده اند.

لیلیوم -  معرفی عطرهایی با رایحه لیلیوم

گل ها از آفرینش های شگفت انگیز در طبیعت هستند که طی سالها باعث جلب توجه انسانها در بسیاری از امور زندگی آنها شده، زیرا دلربا و دارای رایحه ی دل انگیز می باشند. ما زمان زیادی در باغ ها و بوستان ها می ایستیم، گل ها را بو می کنیم و از رایحه خوش آن ها جادو می شویم و می خواهیم این عطر خوش را برای همیشه کنار خود نگه داریم. تمایل به ماندگاری رایحه های خوش، باعث شد عطر سازان در سراسر دنیا بر آن شوند این رایحه های جذاب را در ترکیبات ویژه خود قرار دهند و با تولید عطرهایی با رایحه گل ها علاوه بر ایجاد حس اعتماد به نفس و خود باوری، باعث افزایش روابط متقابل میان افراد شوند.

یکی از مشهورترین این گل ها، لیلیوم است که کمپانی های مشهور عطر سازی از رایحه آن در عطرهای خود استفاده کرده اند و این عطر های ساخته شده در فروشگاه عطر و ادکلن عطرافشان به فروش می رسند.

عطر لیلیوم -  عطری با رایحه شگفت انگیز لیلیوم

  • روش تولید عطر از گل لیلیوم

هر عطری از مقداری عصاره عطر و مقدار زیادی ترکیب الکل و آب تشکیل شده است. میزان این عصاره مشخص می کند که عطر در بین کدام دسته از عطر ها قرار می گیرد. باید این نکته را بدانیم که عطرها از ترکیبات پیچیده ای ساخته شده اند که کارخانجات سازنده هرگز فرمول آن را فاش نمی کنند؛ اما اگر بخواهیم به طور کلی فرمولی برای آن بیان کنیم باید بگوییم که برای بدست آوردن عصاره گل، به مقدار زیادی از گیاه اصلی نیاز است که با روش های خاصی در کارخانه تبخیر و سپس مایع عصاره عطر را از آن بدست می آورند.

  • عطر لیلیوم مناسب چه فصلی از سال است؟

به طور کلی عطرهایی که عصاره گل لیلیوم در آنها استفاده شده است در سری عطرهای خنک قرار گرفته و برای استفاده در فصل های بهار و تابستان مناسب تر هستند.

در شکل زیر چند نمونه از عطرهایی با رایحه لیلیوم را مشاهده می کنید:

لیلیوم -  معرفی عطرهایی با رایحه لیلیوم

 1 - Frederic Malle LYS MEDITERRANEE - فردریک مال لیس مدیترانه

این عطر در سال 2000 معرفی و تولید شده است. رایحه گلی که رایحه لیلیوم در آن غالب است.

تقویت نُت‌های شور اقیانوسی با شیرینی بهار نارنج عطری ساطع‌شونده برای مهتابی‌های آفتابی و شب‌های خوشبو حاصل‌ می‌شود.

 2 - serge lutens UN LYS - سرج لوتنس ان لیس

محصول سال 2007 توسط عطار کریستوفر شیلدریک تولید شد. این عطر با رایحه گلی ساخته شد که رایحه گل سوسن – لیلیوم در آن غالب است.

3 - LE Labo Lys 41 - له لابو لیس 41

این عطر زنانه از برند له لابو، محصول سال 2013 ایالات متحده است که از رایحه های گلی با اسانس اولیه: گل سوسن، گل مریم، یاس، وانیل، روایح چوبی، مشک ساخته شده است.

4 - Cartier Baiser Vole - کارتیر بایسر ول

این عطر زنانه از برند کارتیر، محصول سال 2011 کشور فرانسه است. طبع این عطر خنک و از ترکیب رایحه های گلی ساخته شده است.

اسانس اولیه عطر گل سوسن و مرکبات، اسانس میانی گل سوسن و اسانس پایه، گل سوسن و ترکیبات سبز است. این عطر برای اولین بار هر بُعد از گل لیلیوم را بررسی کرده و این عطر کاملاً زنانه را عرضه کرده است.

5 - Calvin Klein Truth - کالوین کلین تروث

عطری با طبع خنک از گروه بویایی شرقی چوبی، محصول 2000 ایالات متحده از برند کالوین کلین است.

این عطر از اسانس های زیر ساخته شده است:

اسانس اولیه : چوب خیزران، لیمو ترش، ترنج، شبدر، خس خس، نعناع هندی

اسانس میانی : توت سیاه، شکوفه درخت ابریشم، گل ابریشم، گل صدتومانی، گل سوسن، چوب صندل سفید

اسانس پایه : وانیل، مشک، کهربا

پراکندگی عطر لیلیوم در میان عطر مرکبات این عطر را به یک عطر جذاب تبدیل کرده است. عطر تندی که گل لیلیوم به مشام می رسد، بوی ساقه های تازه برش خورده آن است که ترکیب آن با اسانس های ذکر شده در نهایت این رایحه شگفت انگیز را رقم می زند.

6 - Tom Ford Lys Fume - تام فورد لیس فیوم

باید گل لیلیوم را بپسندید تا عطر لیز فیوم را دوست داشته باشید. این عطر در جاهایی که نُت گل سوسن هرگز تحریک‌کننده نیست، به‌وفور آشکار‌ می‌شود. ولی با خشک‌شدن‌اش، گرمتر‌ می‌شود و اثر شیرینی از وانیل را تولید‌ می‌کند.

7 - Dolce & Gabbana The One EDP - دولچه گابانا دوان ادو پرفیوم

ادو پرفیوم زنانه دولچه گابانا دوان با طبع معتدل محصول 2006 کشور ایتالیا و جزء گروه بویایی شرقی گلی است.

نُت‌های بالای تازه ترنج خوشمزه، نارنگی ماندارین، سرخالو، هلو است و تا بوی گل سوسن ادامه دارد.

و در آخر تا نُت پایه عمیق و حسی وانیل غنی و نُت‌های کهربای صمغی ترکیب‌شده با نُت‌های یکنواخت مشک را آشکار می کند.

8 - L'Artisan Parfumeur Passage d'Enfer - ال آرتیسان پارفومر پسج دی اینفر

عطری که با بوی مشک آغاز و با گلبرگ‌های گل سوسن نیمه‌شفاف با نُت‌های بالا پایان‌ می‌یابد، نُت‌های میانی را درخشان‌ می‌کند و به روایح چوبی و بنزوئین در نُت‌های پایه‌ می‌رسد.

رایحه بی نظیر گل لیلیوم در 8 عطری که معرفی کردیم به خوبی ترکیب شده و رایحه خنک دلپذیری را برای روزهای گرم و معتدل فصل بهار و تابستان فراهم کرده است. می توانید با مراجعه به سایت عطر و ادکلن عطر افشانatrafshan.ir  آنها را با قیمت مناسب تهیه کنید؛ هم چنین از عطر های بخش حراج عطر و ادکلن های فصلی یا تخفیفات روزانه فروشگاه عطر و ادکلن عطرافشان دیدن نمایید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار