مجوز تولید دومین واکسن روسی کرونا اعطا شد
کد خبر: ۱۹۳۱۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 October 14    -    ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در جلسه هیئت دولت این کشور گفت که مجوز ساخت برای دومین واکسن کووید- ۱۹ ساخت روسیه را اعطا کرده است. پوتین چندی قبل اعلام کرده که روسیه بزودی دومین واکسن «کووید-۱۹» خود با نام EpiVacCorona که توسط مرکز تحقیقاتی «وکتور» تولید شده را ثبت خواهد کرد.

رئیس جمهری روسیه عصر چهارشنبه به وقت تهران از تایید اعطای مجوز برای ساخت دومین واکسن روسی کووید-۱۹ خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در جلسه هیئت دولت این کشور گفت که مجوز ساخت برای دومین واکسن کووید- ۱۹ ساخت روسیه را اعطا کرده است. پوتین چندی قبل اعلام کرده که روسیه بزودی دومین واکسن «کووید-۱۹» خود با نام EpiVacCorona که توسط مرکز تحقیقاتی «وکتور» تولید شده را ثبت خواهد کرد.

مجوز تولید دومین واکسن روسی کرونا اعطا شد

«کریل دیمیتریف» رئیس صندوق سرمایه‌گذاری روسیه روز دوشنبه خبر داد که واکسن کرونای «اسپوتنیک وی» از اواخر ماه اکتبر یا اوایل نوامبر به صورت گسترده در روسیه استفاده خواهد شد. وی که با روسیه ۲۴ مصاحبه می‌کرد، افزود: «ما معتقدیم که این واکسن از اواخر اکتبر-اوایل نوامبر به صورت گسترده در روسیه استفاده می‌شود».

این مقام روس اضافه کرد: «البته ما همچنین امیدوار هستیم که این امکان وجود داشته باشد که واکسن روسیه در مکان‌های دیگر نظیر خاورمیانه در اوایل نوامبر مورد تایید و استفاده قرار بگیرد.» دیمیتریف گفت: «در حال حاضر واکسن روسیه نخستین واکسن کرونا در جهان به شمار می‌آید.»

چند روز پیش نیز «دیمیتری چرنیشنکو» معاون نخست وزیر روسیه گفته بود ، واکسن ضد کرونای ساخت روسیه که اسپوتنیک نام دارد اثربخشی، قابلیت و ایمنی خود را اثبات کرده است.

فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
0
باید جایزه نوبل پزشکی امسال رو بدن پوتین تا حالا دو تا مجوز واکسن کرونا صادر کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار