ژاپن از نهنگ بزرگ رونمایی کرد +عکس
کد خبر: ۱۹۳۱۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 October 15    -    ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵
ژاپن روز چهارشنبه در کارخانه کشتی سازی در منطقه « کوبه » از جدیدترین زیردریایی خود با نام «تایگی» ( نهنگ بزرگ) رونمایی کرد.

از روزنامه ژاپن تودی، ساخت زیردریایی ۳ هزار تنی ژاپن بخشی از تلاش های این کشور برای تقویت امنیت دریایی در منطقه در مقابله با رشد اقتدار نظامی چین است.

ژاپن از نهنگ بزرگ رونمایی کرد +عکس

این زیردریایی قرار است در مارس ۲۰۲۲ به خدمت گرفته شود و بیست و دومین کشتی در ناوگان زیردریایی های ارتش ژاپن خواهد بود.

توکیو بر اساس برنامه دفاع ملی که از سال ۲۰۱۰ میلادی منتشر کرده است ، قصد دارد شمار زیردریایی هایش را از ۱۶ به ۲۲ برساند و یکی از علت های آن افزایش تنش ها میان این کشور در آبهای دریای شرقی چین و اطراف جزایر « دیایویوتای » است که هر دو کشور مالکیت آن را متعلق به خود می دانند.

عکس/ ژاپن از نهنگ بزرگ رونمایی کرد

«تایگی» در زبان ژاپنی به معنی نهنگ بزرگ است.زیردریایی که ۸۴ متر طول و ۹/۱ متر عرض دارد و برای ساخت آن ۷۲۰ میلیون دلار هزینه شده است.

این زیردریایی با ۷۰ خدمه، مشابه سامانه های تسلیحاتی رادارگریز می باشد و به باتری های لیتیوم مجهز است تا نسبت به مدل های مشابه بتواند مدت بیشتری در زیر آب بماند.

در حال حاضر ژاپن ۹ ناوچه زیردریایی کلاس ۲ هزار و ۷۵۰ تنی « اویاشیو » و ۱۱ ناو جنگی ۲هزار و ۹۵۰ تنی کلاس « سوریا » دارد و سال آینده میلادی دوازدهمین فروند از این ناو را رونمایی خواهد کرد.


ایرنا

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
0
خدا رحمت کنه اون بنده خدایی که میگفت آلمان و ژاپن چون نیروی نظامی ندارن پیشرفت کردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار