روش عجیب مقابله با کرونا در کشور رکورد دار مرگ
کد خبر: ۱۹۲۹۶۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2020 October 17    -    ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۳
پس از خارج شدن کرونا از کنترل در مکزیک مردان و زنان شهر تولیتلان در این کشور با استفاده از اسکلت عظیمی به نمایندگی از «سانتا مورته» یا «قدیس مرگ» به دنبال حفاظت از خود در برابر این ویروس مرگبار هستند...

روش عجیب مقابله با کرونا در کشوری که رکورد مرگ را زده‌است

روش عجیب مقابله با کرونا در کشوری که رکورد مرگ را زده‌استاختصاصی «تابناک با تو»؛  پس از خارج شدن  کرونا از کنترل در مکزیک مردان و زنان شهر تولیتلان در این کشور با استفاده از اسکلت عظیمی به نمایندگی از «سانتا مورته» یا «قدیس مرگ» به دنبال حفاظت از خود در برابر این ویروس مرگبار هستند.

این صحنه‌ها در شهری واقع در ایالت مکزیکو سیتی اتفاق می‌افتد، جایی که مجسمه «گریم دروگر» با ارتفاع ۲۲ متری برای این منظور ساخته شده است.

روش عجیب مقابله با کرونا در کشوری که رکورد مرگ را زده‌است

به گزارش خبرگزاری فرانسه، همانطور که در بسیاری از شهر‌ها و دهکده‌های مکزیک مشاهده می‌شود، چنین آیین‌هایی تعداد زیادی از عبادت‌کنندگان را که نگران ادامه شیوع بیماری لاعلاج کرونا هستند را گرد هم آورده است، زیرا هیچ راه‌حل دیگری برای کاهش مرگ و میر کرونا پیدا نکرده‌اند.

در تپیتو، یک منطقه بسیار محبوب در مکزیکو سیتی، بسیاری از مردم در مقابل جمجمه زانو زده و صمیمانه خواستار محافظت از ویروس و پیامد‌های اقتصادی آن هستند.

ده‌ها نفر در ابتدای هر ماه به این خیابان شلوغ هجوم می‌آورند و عروسک‌های نماد «قدیس مرگ» را در دست دارند، در حالی که برخی گل، شیرینی و الکل را با خود می‌آورند و به جمجمه هدیه می‌دهند.

تعداد کمی از آن‌ها ماسک زده‌اند و بدون رعایت قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی در اطراف فروشندگان به گشت و گذار می‌پردازند و اسکلت‌هایی را در اندازه‌های مختلف همراه شمع می‌فروشند. در حالی که برخی از آن‌ها خال‌کوبی «قدیس مرگ» را روی گردن یا سینه خود دارند.

روش عجیب مقابله با کرونا در کشوری که رکورد مرگ را زده‌است

به گفته مورخان، احترام به «قدیس مرگ» ریشه در قرن شانزدهم دارد، زمانی که مردم بومی از اسکلتی در روستا‌های مرکز مکزیک تجلیل می‌کردند.

مکزیک با ۸۳، ۷۸۱ مرگ و بیش از ۸۱۷، ۵۰۳ مبتلا از نظر تعداد مرگ ناشی از ویروس کرونا چهارمین کشور است.

روش عجیب مقابله با کرونا در کشوری که رکورد مرگ را زده‌است

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
0
13
جالبه که یک ملت به شدت خرافاتی، خرافات بقیه رو مسخره می‌کنه.
SAEID
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
0
10
جهل و نادانی همه جا هست متاسفانه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
1
4
چقدر چاقن مکزیکی ها!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار