اگر ناگهان در سال ۲۰۳۰ بیدار می‌شدید و اینستاگرام چک می‌کردید!
کد خبر: ۱۹۲۸۹۰
تاریخ انتشار: 2020 October 18    -    ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
امروز ۶ اکتبر سال ۲۰۳۰، اینستاگرام بیست ساله شد. این برنامه «اشتراک و فیلتر عکس» در این سال‌ها پیشرفت چشم‌گیری داشته و جهان پیرامون خود را تغییر داده است. اینستاگرام از یک برنامه کوچک اشتراک‌گذاری و اعمال فیلترهای جذاب روی عکس‌ها به بزرگ‌ترین پلتفرم فروشگاهی و ارتباطی جهان تبدیل شده است.

اگر ناگهان در سال ۲۰۳۰ بیدار می‌شدید و اینستاگرام چک می‌کردید!

اگر ناگهان در سال ۲۰۳۰ بیدار می‌شدید و اینستاگرام چک می‌کردید!«تابناک با تو» - امروز ۶ اکتبر سال ۲۰۳۰، اینستاگرام بیست ساله شد. این برنامه «اشتراک و فیلتر عکس» در این سال‌ها پیشرفت چشم‌گیری داشته و جهان پیرامون خود را تغییر داده است.

اینستاگرام از یک برنامه کوچک اشتراک‌گذاری و اعمال فیلترهای جذاب روی عکس‌ها به بزرگ‌ترین پلتفرم فروشگاهی و ارتباطی جهان تبدیل شده است.

این سرویس طی یک دهه گذشته، به طور قابل توجهی تغییر ماهیت پیدا کرده و از یک برنامه کوچک شبکه اجتماعی به یک پلتفرم همه‌گیر تبدیل و با زندگی‌های مردم عجیب و ادغام شده است. پلتفرم AUGMENTED VIDEO PLATFORM اینستاگرام برای مشاهده هر ویدئویی استفاده می‌شود.

این موفقیت‌های اخیر باعث شده اینستاگرام به اولین شرکت ۱۰ تریلیون دلاری دنیا تبدیل شود؛ در حالی که برندهای دیگر رقیب مانند فیسبوک، واتساپ و پیام‌رسان‌های کلاسیک در حال از دست دادن کاربران و سود سالانه هستند.

به مناسبت ۲۰ سالگی اینستاگرام، مروری بر بزرگ‌ترین دستاوردها و لحظات این شرکت در ۱۰ سال گذشته خواهیم داشت:

۲۰۲۱

اینستاگرام یک فروشگاه اختصاصی در قالب یک برگه جدید راه‌اندازی می‌کند که پیش‌درآمدی بر شبکه تجارت جهانی او خواهد بود. در زمان راه‌اندازی، این سرویس به شما امکان می‌دهد میان محصولات و فروشگاه‌ها مختلف حرکت کرده و هر چیزی که قصد خریدش را دارید؛ تگ کنید.

اینستاگرام ابزار نشانه‌گذاری محصولات پینترست را شبیه‌سازی کرده است و کلید SHARE TO INSTAGRAM در وب به شما اجازه می‌دهد محصولات مورد علاقه خود را ذخیره و نمونه‌های مشابه آن را در اینستاگرام پیدا کنید.

۲۰۲۲

پیام‌رسان اینستاگرام با پیام‌رسان واتساپ و SMS تعامل برقرار می‌کند. موسسه تحلیل‌گر اطلاعات Cheshire Analytics پیش‌بینی می‌کند بیش از نیمی از پیام‌های موبایل دنیا توسط سرورهای فیسبوک تا پایان سال ارسال شوند.

اینستاگرام سرویس ویدئویی FLICKS را راه‌اندازی کرد که به طور مستقیم با نت‌فلیکس رقابت می‌کند. فیلم‌های این سرویس به طور اختصاصی برای مشاهده روی گوشی‌های موبایل ساخته و طراحی شده‌اند و ببینندگان بسیار زیادی در سراسر جهان پیدا کردند.

این پلتفرم به ارزشی ۱۰ میلیارد دلاری دست یافته است و مردم می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای کم، فیلم‌های دلخواه خود را روی این پلتفرم مشاهده کنند.

اگر ناگهان در سال ۲۰۳۰ بیدار می‌شدید و اینستاگرام چک می‌کردید!

۲۰۲۳

اینستاگرام سرویس‌های IG CARD و IG CODES و INSTA TAP POINTS را راه‌اندازی کرده است که به خرده‌فروشان اجازه می‌دهد از طریق این اپلیکیشن مشغول خرید و فروش باشند.

در این سرویس‌ها، هزینه‌ها پایین‌تر و انواع تخفیف‌ها و آفرها با شبکه اجتماعی اینستاگرام ادغام شده است تا خرده‌فروشان بتوانند مشتریان بیشتری جذب کنند. این سرویس‌ها با استقبال گسترده فروشگاه‌های کالای خانگی، فروشگاه‌های مد و لباس به همراه رستوران‌ها و کافه‌ها روبرو شده‌اند.

پس از MYSTERY BOX CRAZE، اینستاگرام ویژگی INSTABOX را راه‌اندازی کرده که به طور تصادفی یک سری جعبه را برای هر شب به شما پیشنهاد خرید می‌دهد. در هر جعبه یک سری محصول به طور تصادفی قرار داده شده است و مشتری براساس شانس خودش برنده این محصولات می‌شود.

اینستاگرام یک سرویس مشابه Uber راه‌اندازی کرده است و شما با ارسال ویدیویی از جایی که هستید؛ می‌توانید منتظر رسیدن تاکسی باشید.

سرویس INSTAGRAM NEWS مروری بر مهم‌ترین خبرهای عکسی و پستی دارد. برای بسیاری از جوانان این فیدخوان تبدیل به اصلی‌ترین سرویس خبرخوان دنیای مجازی شده است. اینستاگرام روی تبلیغات درون این سرویس حساب ویژه‌ای باز کرده است.

۲۰۲۴

اینستاگرام سرویس اشتراک مکان LOLCATE را راه‌اندازی کرد که در میان نوجوانان و جوانان محبوبیت زیادی پیدا کرده و دائما دنبال مکان‌های غیرمنتظره برای اشتراک‌گذاری هستند. این سرویس نگرانی والدین را به دنبال داشته است و می‌گویند ممکن است روشی برای ردگیری فرزندشان باشد یا اینکه نمی دانند فرزندشان دقیقا کجا است!

سرویس STORES هم راه‌اندازی شد که به خرده‌فروشان اجازه می‌دهد ویژگی‌های واقعیت افزوده به فروشگاه‌های خود اضافه کنند تا مشتریان پیش از خرید یک لباس، آن را امتحان کرده و حتی عکس‌هایی با لباس‌های پرو شده به اشتراک بگذارند.

سرویس جدید INSTACHOW به کاربران اجازه می‌دهد عکس هر غذایی را در اینستاگرام دیدند؛ با سوایپ کردن آن، به طور خودکار از نزدیک‌ترین رستوران محل خودشان سفارش دهند. این سرویس هنوز با مشکلاتی روبرو است و برخی کاربران از سرویس‌دهی رستوران‌ها و کیفیت غذاها ناراضی هستند.

۲۰۲۵

اولین نسل از INSTAGRAM LENS روی عینک اپل، عینک گلکسی سامسونگ، عینک GLSS اکولیوس و دیگر نمایشگرهای چهره آغاز شد. این اپلیکیشن واقعیت افزوده فیلترهای بسیار زیبایی برای مردم و مکان‌ها ارائه می‌دهد.

مثلا با این اپلیکیشن می‌توانید پوست صورت را صاف نشان بدهید، استخوان گونه را بلندتر کنید و مژه‌ها کشیده‌تر شوند؛ چشم‌ها پهن‌تر و لب‌ها بزرگ‌تر شوند. دیدن طبیعت و آسمان و مناظر هم با این اپ بسیار جذاب‌تر و زیباتر خواهد بود.

عرضه این سرویس با شکایت‌هایی به خاطر نقض حریم خصوصی روبرو شد و البته همسرانی که شریک زندگی‌شان حاضر نیست عینک واقعیت افزوده بزند.

همین‌طور، اینستاگرام سرویس Robinhood را راه‌اندازی کرد تا کاربران با پست کردن یک عکس از محصول شرکتی بتوانند سهام آن شرکت را خرید و فروش کنند.

اگر ناگهان در سال ۲۰۳۰ بیدار می‌شدید و اینستاگرام چک می‌کردید!

۲۰۲۶

یک استارتاپ به نام Quibi از اینستاگرام به خاطر نقض کپی‌رایت و سرقت یک ثبت اختراع شکایت کرده ولی خیلی سریع این مسئله در دادگاه حل و فصل می‌شود.

اینستاگرام در سرویس InstaImplants به اینفلوئنسرها اجازه می‌دهد یک تراشه بی‌سیم کوچک را در گردن خود جاسازی کنند که با اینستاگرام لنز ارتباط برقرار می‌کند و به این برنامه واقعیت افزوده می‌گوید باید چگونه آن‌ها را نشان دهد.

این ویژگی اینستاگرام باعث ایجاد درگیری شدید میان فرزندان و والدین شده است.

اینستاگرام یک سرویس مشابه Airbnb نیز راه‌اندازی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد با سوایپ تصاویر به دنبال ویلا، خانه و آپارتمان برای اقامت در سفر و گردش باشند.

۲۰۲۷

برند تجاری فیسبوک به طور کامل از بین رفت و اینستاگرام جای آن را گرفت. هر کجا و روی هر اپلیکیشنی نام فیسبوک دیده می‌شد؛ به اینستاگرام تغییر یافت.

موسسه Baldwell Group پیش‌بینی می‌کند تا سال ۲۰۴۰ نزدیک به سه چهارم فروش کالاهای ایالات متحده در اینستاگرام اتفاق بیفتد.

قانون مجازی اینستاگرام یا VIRTUAL LEGISLATURE با تغییرات گسترده در حمیات از حریم خصوصی کاربران به تصویب رسیده و جایگزین سیاست‌های قبلی این شرکت می‌شود. در قانون جدید، تلاش‌های زیادی شده نگرانی‌ها درباره تعدیل محتوا، تحریف محتوا، جلوگیری از اهانت و دروغ‌پراکنی کاهش پیدا کند. براین‌اساس، الگوریتم‌های اینستاگرام تغییر پیدا کردند.

نهادهای نظارتی اروپایی در حال بررسی چگونگی فعالیت اینستاگرام هستند و اینکه آیا در بخش‌هایی که رشد شدید مالی داشته؛ دست به انحصارگرایی زده است یا خیر. به طور خاص روی FACE DISPLAY APPS تمرکز دارند و مدعی هستند این شرکت فناوری امریکایی به طور ناعادلانه‌ای به سوی موفقیت حرکت کرده است.

۲۰۲۸

INSTA APPS به شرکت‌های دیگر اجازه می‌دهد خدمات خود را درون INSTAGRAM LENS قرار دهند. برای شروع شرکت نایک کفش‌های واقعیت افزوده ارائه می‌دهد و شرکت Subway کمک می‌کند به طور مجازی ساندویچ بخورید و عکس بگیرید. ژست گرفتن با ساندویچ‌ها به یک روند محبوب در میان کاربران تبدیل می‌شود.

۲۰۲۹

مارک زاکربرگ در پستی یک ویدئویی از اولین گام‌های دسترسی و استفاده از اینستاگرام در کره ماه منتشر کرد.

یک هکر ۱۳ ساله‌ای با هک اکانت مدیر اینستاگرام و انتشار پست FREE USA E GOLD، مدعی شد دولت یک ارز مجازی به نام USA E GOLD عرضه خواهد کرد که پشتوانه طلای واقعی دارد. قیمت ارز مجازی به شدت افزایش یافت و بعدا مشخص شد دولت امریکا هیچ‌گونه ارز مجازی ارائه نمی‌دهد.

اپلیکیشنی به نام DATADIVE عرضه می‌کند که یک برنامه ضد حریم خصوصی است و اجازه می‌دهد از یک سری اطلاعات شخصی و خصوصی خود برای پرداخت‌های خرد استفاده کنید.

مخالفت‌ها با اینستاگرام برای نفوذ بیش از درون زندگی مردم افزایش پیدا می‌کند. مدیران اینستاگرام می‌گویند هیچ فردی نیازی به INSTA LENS یا IG PAY و SHARE TO BUY برای پرداخت‌ها و خریدها ندارد.

۲۰۳۰

مارک زاکربرگ پس از عدم موفقیت در رسیدن به پست فرمانداری ایالت سیلیکون ولی، شایعات برای ریاست جمهوری ایالات متحده را رد کرده و می‌گوید فقط روی اینستاگرام تمرکز دارد. او می‌گوید هنوز کارهای زیادی برای انجام داده در اینستاگرام دارد. مارک زاکربرگ در چندین دادگاه به انحصارگرایی متهم می‌شود.

کار دیگر مارک زاکربرگ، بیلبوردهای مجازی یا پروژه Z WORKS است که تبلیغاتی مانند فیلترهای هوای تمیز و تقویت‌کننده‌های غذایی مجازی دارند و بیشتر به دیده شده اینفلوئنسرهای متوسط کمک می‌کنند.

در این سال، محبوبیت مارک زاکربرگ بسیار افزایش یافته است ولی مخالفان و منتقدان سرسختی هم دارد.

برخی از دانش‌اموزان و دانشجویان با فشار والدین و برخی ویژگی‌های اعتیادآور اینستاگرام، از این شبکه اجتماعی خارج شدند.

منبع: یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار