کشف دایناسور‌های طوطی وار بدون دندان
کد خبر: ۱۹۲۸۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 October 13    -    ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۹
به گزارش سی. ان. ان، بر اساس اخبار منتشر شده در روز سه شنبه چندین اسکلت Oksoko avarsan، یک دایناسور «گوشت خوار»  «پردار» که طول آن به دو متر می‌رسد توسط محققان دانشگاه ادینبورگ در صحرای گوبی در مغولستان حفاری و کشف شد.

کشف دایناسورهایی شبیه به طوطی

کشف دایناسورهایی شبیه به طوطیاختصاصی «تابناک با تو»؛ دانشمندان یک دایناسور بدون دندان با دو انگشت را که بیش از ۶۸ میلیون سال پیش روی زمین به دلیل سازگاری گونه‌های طوطی‌مانند قادر به رشد و نمو بود، کشف کردند

به گزارش سی. ان. ان، بر اساس اخبار منتشره در روز سه شنبه چندین اسکلت Oksoko avarsan، یک دایناسور «گوشت خوار» «پردار» که طول آن به دو متر می‌رسد توسط محققان دانشگاه ادینبورگ در صحرای گوبی در مغولستان حفاری و کشف شد.

این اولین باری است که دانشمندان شاهد دایناسور «آویراپتور» دو انگشتی هستند. آویراپتور‌ها خانواده‌ای از دایناسور‌های سه انگشت هستند. بر اساس این بیانیه تکامل در تعداد کم نشانگر این است که آن‌ها همچنین می‌توانستند «رژیم غذایی» و سبک زندگی خود را تغییر دهند و آن‌ها را قادر به تنوع و تولید مثل می‌کرد.

کشف دایناسورهایی شبیه به طوطی

گریگوری فونستون، دیرین شناس، محقق فوق دکترا در دانشگاه ادینبورگ که رهبری این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: اما مهمتر از همه، دست دو انگشتی این دایناسور است که ما را بر آن داشت تا به نحوه تغییر دست و انتهای جلوی آن در طی رشد تخمک‌ها نگاه کنیم - که قبلاً مورد مطالعه قرار نداده بودیم.

او افزوداین روند‌های غیر منتظره‌ای این سؤال را به وجود می‌آورد که چرا آویراپتور قبل از واقعه انقراض دایناسور‌ها متنوع شده‌اند.

 

کشف دایناسورهایی شبیه به طوطی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
0
1
بیشتر شبیه لاکپشت هستند تا طوطی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار