آشنایی با همه انواع پرده ها در چیدمان منزل
کد خبر: ۱۹۲۷۱۵
تاریخ انتشار: 2020 October 12    -    ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
نوع پرده‌ای که قرار است از آن در دکوراسیون داخلی استفاده کنید، به ابعاد پنجره، جهت‌گیری آن نسبت به نور، مقدار نور ورودی، سبک دکوراسیون داخلی و حتی راحتی استفاده از پرده وابسته است. طبیعتا هر کدام از پرده‌ها با توجه به خصوصیاتی که دارند، برای استفاده در فضا‌های خاصی مناسب است. در ادامه این نوشتار به معرفی انواع پرده دکوراسیون خواهیم پرداخت.

انواع پرده در دکوراسیون داخلی

انواع پرده در دکوراسیون داخلی«تابناک با تو» - پرده‌ها امروزه به قدری متنوع و گوناگون‌اند که می‌توان آن‌ها را با سبک‌های گوناگون دکوراسیون داخلی هماهنگ کرد.

نوع پرده‌ای که قرار است از آن در دکوراسیون داخلی استفاده کنید، به ابعاد پنجره، جهت‌گیری آن نسبت به نور ، مقدار نور ورودی، سبک دکوراسیون داخلی و حتی راحتی استفاده از پرده وابسته است. طبیعتا هر کدام از پرده‌ها با توجه به خصوصیاتی که دارند، برای استفاده در فضاهای خاصی مناسب است. در ادامه این نوشتار به معرفی انواع پرده دکوراسیون خواهیم پرداخت تا اطلاعات خوبی نسبت به آن‌ها پیدا کنید.

پرده اتریشی

پرده اتریشی را می‌توان یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای زینت‌دادن به دکوراسیون داخلی دانست. پرده اتریشی، اکثرا برای پنجره‌هایی مناسب است که اندازه کوچک‌تری دارند. پرده‌ اتریشی با اینکه ذاتا اروپایی است، با دکوراسیون خانه ایرانی‌ها نیز خیلی خوب جفت و جور می‌شود.

انواع پرده در دکوراسیون داخلی

پرده حریر

یکی از پرکاربردترین انواع پرده در دکوراسیون هر فضایی، پرده حریر است. حریر با داشتن ظاهر ساده و زیبا، تقریبا با همه رنگ‌ها و سبک‌ها هماهنگ می‌شود و شاید به همین دلیل است که طرفداران زیادی دارد. یکی از ویژگی‌های پرده حریر که باعث می‌شود آن را از دیگر پرده‌ها متمایز بدانیم، این است که نور خورشید را به خوبی از خود عبور می‌دهد.

انواع پرده در دکوراسیون داخلی

پرده رومی

پرده رومی، یک مدل پرده است که ظاهری صاف و ساده دارد. به این پرده‌ها رومن هم گفته می‌شود. پرده رومی به طور معمول از دو نوار پارچه‌ای در بخش میانی برخوردار است که می‌توان به وسیله آن‌ها پرده را جمع نمود و بالا برد. این نوارها با بالا رفتن، پلیسه‌های زیبایی ایجاد می‌کنند.

انواع پرده در دکوراسیون داخلی

پرده شید رول

شید رول، مدلی از پرده است که یک لایه ساده دارد. از این پرده برای ایجاد سایه در یک فضا استفاده می‌شود و این در حالی است که از روشنایی فضا کاسته نمی‌شود. مدل‌های دیگری هم وجود دارد که پارچه ضخیم‌تر است و به طور کامل، مانع ورود نور خورشید می‌شوند.

انواع پرده در دکوراسیون داخلی

پرده کرکره‌ای

یکی از پرده‌هایی که مدت‌هاست در دکوراسیون داخلی و خصوصا آشپزخانه‌ها کاربرد دارد، پرده کرکره‌ای است. استفاده از پرده کرکره‌ای خیلی راحت است، به طوری که می‌توانید با یک حرکت، آن را بالا ببرید و مقدار نور ورودی به فضا را کنترل کنید.

پرده کلاسیک

برای کسانی که سبک کلاسیک را برای دکوراسیون داخلی منزل ترجیح می‌دهند، پرده کلاسیک می‌تواند گزینه خیلی خوبی باشد. این پرده، معمولا از پارچه‌های مجلل و چند لایه درست می‌شود که آستر هم دارد. روش جمع کردن این پرده به این صورت است که دو گیره از دو سمت، آن را نگه می‌دارد.

انواع پرده در دکوراسیون داخلی

پرده مدرن

از وقتی دکوراسیون داخلی منازل شکل امروزی‌تری گرفته، پرده‌های مدرن توانسته‌اند به خوبی جای خود را در میان دیگر مدل‌ها باز کنند. این پرده‌ها ظاهری بسیار ساده دارند و معمولا از هیچ تزییناتی برخوردار نیستند. به همین خاطر است که استفاده از آن‌ها در کنار عناصر دیگر در دکوراسیون داخلی، خیلی جالب است.

انواع پرده در دکوراسیون داخلی

پرده والان‌دار

پرده والان‌دار، نه تنها برای دکوراسیون داخلی پذیرایی، بلکه برای دکوراسیون آشپزخانه و اتاق‌خواب نیز کاربرد دارد. والان‌ها فقط بخش بالایی پنجره را می‌پوشانند و به همین خاطر، فقط از ورود نور مزاحم جلوگیری می‌کنند و فضا را تاریک نمی‌کنند. پرده والان‌‎دار می‌تواند ظاهر شکیلی در دکوراسیون ایجاد کند.

انواع پرده در دکوراسیون داخلی

پرده زبرا

پرده زبرا، یک پرده راه راه است و همان طور که از اسمش مشخص است، شکل آن به خطوط بدن گورخر شباهت دارد. پرده زبرا تا حد زیادی به پرده کرکره‌ای شبیه است و تنها تفاوتش با نوع کرکره‌ای، نوع پارچه‌ای است که در آن به کار می‌رود. از همین رو، پرده زبرا ضعف پرده کرکره‌ای را ندارد و دوام بیشتری دارد.

انواع پرده در دکوراسیون داخلی

منبع: دلتا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار