درمان نابینایی با این ماهی‌های شگفت‌انگیز در هفت روز
کد خبر: ۱۹۲۵۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 October 09    -    ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۹
در همین راستا  گروهی از دانشمندان آمریکایی مجموعه آزمایش‌هایی را روی «گورخر ماهی» انجام دادند، این ماهی‌ها مهره دارند و. در واقع ، برخی تحقیقات پس از تشریح دقیق نشان داده است که قسمت زیادی از دی ان ای این ماهی با انسان مشترک است و از سوی دیگر شفافیت آنها به دانشمندان در اصلاح ژنتیکی و آزمایش تأثیرات داروها کمک می‌کند.

درمان نابینایی با این ماهی‌های شگفت در هفت روز

درمان نابینایی با این ماهی‌های شگفت در هفت روزاختصاصی «تابناک با تو»؛ نابینایی ناتوانی در دیدن هر شکل، افراد یا حتی نور است و اگر فردی از نابینایی جزئی رنج ببرد، به این معناست که بینایی وی محدود است، به طوری که بینایی فرد تار می‌شود و دچار عدم توانایی در تشخیص اشکال یا افراد می‌شود.

نابینایی کامل این به معنای عدم توانایی فرد در دیدن هر چیزی است و «کوری قانونی» عبارت است از عدم توانایی دیدن از فاصله ۲۰ فوت و یک فرد عادی می‌تواند از ۲۰۰ فوت فاصله بیند.

درمان نابینایی با این ماهی‌های شگفت در هفت روز

در صورت از دست دادن ناگهانی بینایی نباید انتظار بازگشت بینایی را به خودی خود داشت، و باید به دنبال کمک بود و تحت درمان قرار گرفت. درمان بلافاصله بعد از نابینایی شانس بازگشت بینایی را افزایش می دهد.

درمان نابینایی با این ماهی‌های شگفت در هفت روز

درمان نابینایی با این ماهی‌های شگفت در هفت روز

در همین راستا، گروهی از دانشمندان آمریکایی مجموعه آزمایش‌هایی را روی «گورخر ماهی» انجام دادند، این ماهی‌ها مهره دارند و در واقع،برخی تحقیقات پس از تشریح دقیق نشان داده است که قسمت زیادی از دی ان ای این ماهی با انسان مشترک است و از سوی دیگر شفافیت آنها به دانشمندان در اصلاح ژنتیکی و آزمایش تأثیرات داروها کمک می‌کند.

درمان نابینایی با این ماهی‌های شگفت در هفت روز

معمولاً انجام مطالعات پزشکی با هدف آزمایش یک دارو یا فهمیدن علل بیماری بر روی موش‌ها، مگس‌های میوه و گاهی میمون‌ها انجام می‌شود؛ با وجود این، گورخر ماهی یا Danio Ririo ، یک ماهی آب شیرین گرمسیری، اخیراً به این نمونه‌های تحقیقاتی پیوسته است.

درمان نابینایی با این ماهی‌های شگفت در هفت روز

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی The Sun، گروهی از دانشمندان آمریکایی اعلام کردند که گورخرماهی می‌تواند یک امید جدید برای نابینایان باشد که به درمان کوری در انسان کمک می‌کند، زیرا تحقیقات نشان داده است که این ماهی می‌تواند قسمت‌های از دست رفته یا آسیب دیده بدن، از جمله شبکیه را رشد دهد، این یک بافت حساس به نور و یکی از مهمترین دلایل نابینایی است و گورخر ماهی می‌تواند فقط در یک هفته آن را بهبود دهد.

پروفسور «جیمز پاتون» توضیح داد که یک ماده شیمیایی در مغز ماهی وجود دارد که برای به حرکت درآوردن سلول‌های به سمت مناطق آسیب‌دیده و ترمیم آن‌ها کار می‌کند، دانشمندان همچنین متوجه شده‌اند که حدود ۷۰ درصد از ژن‌های این ماهیان به انسان شباهت دارد و این باعث امیدواری هر نابینایی است که دوباره با شبکیه سالم، بینایی خود را بازیابد.

درمان نابینایی با این ماهی‌های شگفت در هفت روز

گورخرماهی، ماهی شفافی است که دارای نوارهایی روی بدن خود است و با بلوغ زودهنگام از سایر ماهی‌ها متمایز می‌شود، زیرا تخم‌های آن تنها دو روز پس از لقاح خارج می‌شوند و عملکردهای اصلی جنین پس از پنج روز به پایان می‌رسد و همین موضوع محققان را قادر می‌سازد یک بررسی سریع و مفید از تغییرات رشد مهارکننده بیماری‌ها انجام دهند.

درمان نابینایی با این ماهی‌های شگفت در هفت روز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حیدر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
0
5
انشالله موفق باشن..
ناشناس
|
Malaysia
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
خب چطورى؟ با خوردن اين ماهى يا عمل جراحي ويا پيوند...خواهش ميكنم خبر كامل بنويسيد با ذكر منبع.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار