۵ چای لاغری برای چربی‌سوزی و تناسب‌اندام
کد خبر: ۱۹۲۲۶۲
تاریخ انتشار: 2020 October 05    -    ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
تناسب اندام یکی از مهمترین مسائلی است که امروزه افراد مختلفی به دنبال آن هستند و از روش‌های گوناگونی برای چربی سوزی استفاده می‌کنند. چای یکی از نوشیدنی‌های مورد علاقه ایرانیان از دیرباز تا کنون بوده است. شما برای تناسب اندام و چربی سوزی به این ۵ چای لاغری نیاز دارید تا بتوانید با بالابردن سوخت و ساز بدن به تناسب اندام برسید.

۵ چای لاغری برای چربی‌سوزی و تناسب‌اندام

۵ چای لاغری برای چربی‌سوزی و تناسب‌اندام«تابناک با تو» - تناسب اندام یکی از مهمترین مسائلی است که امروزه افراد مختلفی به دنبال آن هستند و از روش‌های گوناگونی برای چربی سوزی استفاده می‌کنند. چای یکی از نوشیدنی‌های مورد علاقه ایرانیان از دیرباز تا کنون بوده و اغلب در برنامه روزانه بسیاری از ایرانیان قرار دارد. شما برای تناسب اندام و چربی سوزی به این ۵ چای لاغری که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم نیاز دارید تا بتوانید با بالابردن سوخت و ساز بدن به تناسب اندام برسید.

۱. چای سیاه

۵ چای لاغری برای چربی‌سوزی و تناسب‌اندام

چای سیاه که یکی از مرسوم‌ترین انواع چای، بخصوص در میان ایرانیان، است نیز بر روی لاغری تاثیر خوبی دارد. همانطور که می‌دانید برگ‌های این چای به خاطر قرار گرفتن در معرض هوای آزاد سیاه می‌شوند در نتیجه میزان فرایند اکسایش آن نسبت به سایر انواع چای بیشتر ااست. یکی از عواملی که چای سیاه را به عنوان یک چای لاغری تبدیل کرده است کافئین موجود در آن است و علاوه بر این برخی محققان بر این باورند که چای سیاه حاوی فلاون است. فلاون نوعی رنگ دانه گیاهی است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که مصرف روزانه آن سبب لاغری می‌شود.

۲. چای اولونگ

۵ چای لاغری برای چربی‌سوزی و تناسب‌اندام

چای اولونگ یکی از انواع چای‌های سنتی چین است که رنگ آن بین چای سبز و سیاه قرار دارد، زیرا فرایند اکسایش تا حدی بر روی آن انجام می‌شود. چای لاغری اولونگ یکی از بهترین انواع نوشیدنی‌های چربی سوز است که بر روی افراد مختلفی آزمایش شده است که نتیجه آن بعد از استفاده ۶ هفته بسیار شگفت انگیز بوده و افرادی که از این چای استفاده کرده‌اند به طور میانگین توانسته‌اند میزان انرژی حدود ۲۸۱ کالری در روز را مصرف کنند که تاثیر بالقوه‌ای بر روی لاغری و چربی سوزی می‌گذارد.

۳. چای سبز

۵ چای لاغری برای چربی‌سوزی و تناسب‌اندام

چای سبز یکی از معروف‌ترین انواع چای است که تاثیر بسیاری بر روی سلامتی فرد می‌گذارد و از طرفی برای لاغری و چربی سوزی نیز بسیار مفید است. طبق تحقیقات به عمل آمده کسانی که روزانه چای سبز می‌نوشند، سوخت و ساز بدنشان بالا رفته و عملیات چربی سوزی در بدن آن‌ها خیلی سریع رخ می‌دهد، زیرا چای سبز حاوی آنتی اکسیدانی به نام کاتچین است که با بالا بردن سوخت و ساز بدن چربی سوزی را، به خصوص در ناحیه پهلو، افزایش می‌دهد.

۴. چای سفید

۵ چای لاغری برای چربی‌سوزی و تناسب‌اندام

بر خلاف انواع دیگر چای، میزان فراوری انجام شده بر روی چای سفید بسیار کم است از این رو طعم آن با سایر انواع چای متفاوت است و طعمی شیرین و ملایم دارد. طبق تحقیقات انجام شده بر روی این نوع چای محققان دست یافته‌اند که تاثیر چای سفید بر روی سلامت دهان بسیار زیاد است حتی در برخی موارد چای سفید قادر به از بین بردن سلول‌های سرطانی می‌شود.

چای سفید مانند چای سبز حاوی کاتیچین است از این رو بسیاری از افراد جهت چربی سوزی و لاغری این چای را به عنوان چای لاغری معرفی می‌کنند. البته لازم به ذکر است که عصاره چای سفید سلول‌های چربی را در بدن تجزیه می‌کند و مانع رشد مجدد سلول‌های چربی می‌شود از این رو می‌تواند تاثیر زیادی بر روی لاغری بگذارد.

۵. دمنوش‌های لاغری

۵ چای لاغری برای چربی‌سوزی و تناسب‌اندام

دمنوش هم یکی دیگر از نوشیدنی‌های گرمی است که می‌توان آن را جایگزین چای کرد. به طور معمول دمنوش‌ها از انواع گیاهان و ادویه‌جات تهیه می‌شوند که می‌تواند بر روی سلامت بدن تاثیر خوبی بگذارد. از انواع دمنوش‌ها مانند دمنوش رویبوس، زنجبیل، میوه گل رز، ختمی و …. به عنوان دمنوش لاغری استفاده می‌کنند.

دمنوش‌ها برخلاف چای کافئین ندارند و طبق آزمایش‌های انجام شده بر روی انواع آن‌ها محققین به این نتیجه رسیدند که دمنوش‌ها برای کاهش وزن و تنظیم سطح هورمون‌ها بسیار مفید هستند. در میان دمنوش‌ها، دمنوش رویبوس یکی از بهترین انواع دمنوش جهت لاغری و چربی سوزی شناخته شده است.

منبع: چی بپوشیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار