سوزاندن کامل یک کوه در جشنواره‌ای ژاپنی
کد خبر: ۱۹۱۹۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 October 02    -    ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲
از آنجا که آتش در چنین منطقه وسیعی در حال سوختن است، آسمان را روشن می‌کند و از مایل‌های دور قابل مشاهده است! صد‌ها تماشاگر در دامنه کوه واکاکوسا جمع می‌شوند و هزاران نفر علاوه بر سایت‌های دیگر منطقه، از داخل شهر (نارا) آتش را تماشا می‌کنند.

سوزاندن کامل یک کوه در جشنواره‌ای ژاپنی

سوزاندن کامل یک کوه در جشنواره‌ای ژاپنیاختصاصی «تابناک با تو»؛ در روز چهارم شنبه هر ژانویه، چمنهای خشک در کوه واکاکوسا به عنوان بخشی از یک جشنواره بی نظیر و چشمگیر به نام «واکاکوسا یامایاکه» آتش زده می‌شوند. که به معنی: «کوه در حال سوختن واکاکوسا» است.

هیچ کس به طور دقیق نمی‌داند که چگونه سنت سوزاندن کل یک کوه به ارتفاع ۳۴۲ متر در منطقه نارا ژاپن آغاز شد، اما یک چیز قطعی است: صد‌ها سال است که این سنت ادامه دارد.

برخی می‌گویند این مساله به عنوان یک اختلاف مرزی بین دو معبد بزرگ در نارایعنی «تودای-جی» و «کوفوکو-جی» و از قرن هجدهم آغاز شد، زمانی که مذاکرات بین آنها نتیجه نداد، کوه را به آتش کشیدند. هیچ کس دقیق نمی داند که آیا این‌کار،  درگیری را حل کرده است یا نه.

سوزاندن کامل یک کوه در جشنواره‌ای ژاپنی

شعله‌های آتش جشنواره. عکس: Japan-guide

در حالی که نظریه دیگری ادعا می کند که آتش سوزی سالانه به عنوان راهی برای از بین بردن آفات و اخراج گرازهای وحشی از منطقه به وجود آمده، اما امروز به منظره ای چشمگیر تبدیل شده است که گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

جشنواره واکاکوسا یامایاکه اوایل روز با یک مسابقه پرتاب بسته بزرگ برنج آغاز می‌شود و ساعت پنج عصر یک موکب از منطقه «توبینو» در «کاسوکا تایشا» به سمت کوه «واکاکوسا»آغاز می‌شود و در معبد میزویا در امتداد جاده متوقف می‌شوند تا مشعل‌ها را روشن کنند.

حدود ساعت پنج و نیم موکب به پایین کوه می‌رسد و آتش بزرگی روشن می‌شود و پس از پانزده دقیقه پس از نمایش آتش بازی، مشعل‌ها از آتش روشن می‌شوند و آتش در چمن‌های خشک افروخته می‌شود.

سوزاندن کامل یک کوه در جشنواره‌ای ژاپنی

آماده شدن برای جشنواره. عکس: Japan-guide

سته به وضعیت چمن در کوه واکاکوسا، سوختن کل منطقه از سی دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد. در شرایطی که کوه مرطوب است، چمن‌ها در مناطق خاصی از آن به آرامی می‌سوزند، در حالی که وقتی خشک است آتش خیلی سریع روی کل کوه پخش می‌شود.

سوزاندن کامل یک کوه در جشنواره‌ای ژاپنی

اولین شعله آتش به کوه انداخته می‌شود و همزمان شروع آتش‌بازی. عکس: Japan-guide

از  آنجا که آتش در چنین منطقه وسیعی در حال سوختن است، آسمان را روشن می‌کند و از مایل های دور قابل مشاهده است! صدها تماشاگر در دامنه کوه «واکاکوسا» جمع می‌شوند و هزاران نفر علاوه بر سایت های دیگر منطقه، از داخل شهر (نارا) آتش را تماشا می‌کنند.

سوزاندن کامل یک کوه در جشنواره‌ای ژاپنی

واکاکوسا از دور این شکلی دیده می‌شود. عکس: Japan-guide

این مطمئناً زیباترین جشنواره جهانی نیست، اما در قلب مردم نارا، ژاپن جایگاه ویژه ای دارد؛ بنابراین ممکن است به این زودی‌ها از این سنت چند صد ساله خود دست برندارند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پورمحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
6
تضور کنید این اتفاق اگر در یک کشوز مسلمان نشین بود. چه می کردند عده ای؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
همیشه برا مسلمونا خار داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار