مرگ دلخراش مسافر اتوبوس در تهران
کد خبر: ۱۹۱۸۹۶
تاریخ انتشار: 2020 September 30    -    ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
بازپرس دادسرای جنایی پایتخت، پس از مرگ دلخراش یک مسافر جوان، راننده اتوبوس را بازداشت کرد. این پسرجوان هنگامی که قصد داشت سوار اتوبوس شود، با بسته‌شدن در، زیر چرخ‌های اتوبوس افتاد و به طرز هولناکی جان باخت.

بازپرس دادسرای جنایی پایتخت، پس از مرگ دلخراش یک مسافر جوان، راننده اتوبوس را بازداشت کرد. این پسرجوان هنگامی که قصد داشت سوار اتوبوس شود، با بسته‌شدن در، زیر چرخ‌های اتوبوس افتاد و به طرز هولناکی جان باخت.

دوشنبه هفتم مهرماه بود. مرد جوان وارد ایستگاه اتوبوس در ضلع جنوبی میدان ونک شد. به گفته شاهدان، بلیت را تهیه کرد و درست وقتی که قصد سوارشدن را داشت، ناگهان درِ اتوبوس بسته شد. مرد جوان لای در اتوبوس گیر کرد تا می‌خواست تعادلش را حفظ کند، اتوبوس حرکت کرد و این مرد زیر چرخ‌ها له شد و جان باخت. بلافاصله گزارش این مرگ دلخراش به قاضی مصطفی واحدی کشیک جنایی تهران اعلام شد و با دستور او گروهی از مأموران راهی محل حادثه شدند. بلافاصله تحقیقات در این رابطه آغاز شد و مأموران در گام نخست از تجسس‌های خود به سراغ شاهدان این ماجرای تلخ رفتند. آنها همگی گفتند که مرد جوان وقتی قصد سوارشدن به اتوبوس را داشت، راننده درها را بست و حرکت کرد. مسافرجوان نیز زیر چرخ‌های اتوبوس افتاد و جانش را از دست داد.

این اظهارات درحالی مطرح شد که راننده اتوبوس وقتی مورد تحقیق قرار گرفت، روایت متفاوتی را مطرح کرد. او در این‌باره به مأموران پلیس گفت: «این مسافر از پشت اتوبوس آمده و بدون اینکه بلیت تهیه کند، قصد سوارشدن به اتوبوس را داشت. من هم هنگام بستن درها از آینه عقب را نگاه کردم ولی کسی را ندیدم. چون این مسافر از پشت آمده و روی سکو نبود، متوجه او نشدم، برای همین حرکت کردم. در واقع مقصر خود مسافر بود که بدون تهیه بلیت قصد سوار به اتوبوس را داشت.»

با این اظهارات مأموران پلیس به سراغ متصدی ایستگاه رفتند و او نیز حرف‌های شاهدان را تأیید کرد. این مرد گفت: «مسافرجوان بلیت تهیه کرده بود و قصد سوارشدن به اتوبوس را داشت که راننده در را بست و او زیر چرخ‌ها افتاد.»
در ادامه پس از اظهارات این راننده بازپرس جنایی تهران دستور تحقیقات بیشتر از شاهدان و بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته را صادر کرد. علاوه بر این، از کارشناسان تصادف خواست تا علت اصلی این حادثه مرگبار را مشخص و مقصران را اعلام کنند. همچنین دستور بازداشت راننده نیز صادر شد. درحال حاضر تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد. این درحالی است که سرهنگ احسان مومنی، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب پایتخت درباره این حادثه واکنش نشان داد و گفت: «بلافاصله پس از این حادثه دلخراش تیم کارشناسی منطقه 3 پلیس راهور فاتب در محل حاضر شد و پس از ایمن‌سازی محدوه حادثه، بررسی علت دقیق این حادثه آغاز شده است.»

این درحالی است که‌ سال گذشته در همین زمان نیز یک شهروند نابینای اصفهانی هنگام پیاده‌شدن از اتوبوس بی‌آرتی درحالی‌ که نیمی از بدنش داخل اتوبوس و نیم دیگر خارج از اتوبوس باقی مانده بود، به علت تعجیل راننده در حرکت دچار حادثه شد. او با گیرکردن و کشیده‌شدن بین اتوبوس و سکوی ایستگاه جراحات شدید دید و درنهایت جان خود را از دست داد. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان علت بروز حادثه منجر به مرگ نابینای اصفهانی را اهمال و بی‌دقتی راننده اتوبوس و نامناسب‌بودن زیرسازی مسیر اعلام کرد.

اختلال در زیرسازی مسیر اتوبوس و همچنین کم‌دقتی راننده در توقفِ با فاصله از سکو و نیز حرکت پیش از حصول اطمینان از پیاده‌شدن مسافر موجب به هم‌خوردن تعادل این شهروند و در نتیجه فوت او شده بود.

روزنامه شهروند

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار