مقایسه حداقل دستمزد در سوئیس و ایران
کد خبر: ۱۹۱۸۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2020 September 30    -    ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
به‌ دنبال درخواست شهروندان و پس رای‌گیری که در شهر ژنو برگزار شد، مقرر شد حداقل دستمزد ماهانه به حدود ۴ هزار فرانک سوئیس افزایش یابد⁣.

به‌ دنبال درخواست شهروندان و پس رای‌گیری که در شهر ژنو برگزار شد، مقرر شد حداقل دستمزد ماهانه به حدود ۴ هزار فرانک سوئیس افزایش یابد⁣.

این تصمیم به‌ دنبال مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا گرفته شده است⁣

با احتساب قیمت روز ارزهای خارجی این رقم حدود ماهیانه ۱۳۰ میلیون تومان در ایران است⁣.

رای دهندگان در غرب سوئیس  با تعیین دستمزد ماهانه چهار هزار فرانک سوئیس، معادل حدود 3800 یورو به عنوان حداقل حقوق ماهانه موافقت کردند.

به این ترتیب حداقل دستمزد از این پس در کانتون ژنو حدودا ساعتی ۲۳ یورو خواهد بود. در همه پرسی ۵۸ درصد رای دهندگان با تعیین این رقم به عنوان حداقل دستمزد موافقت کردند. کارفرماها در کانتون ژنو از این پس برای ۴۱ ساعت کار هفتگی باید ماهانه حداقل ۴۰۸۶ فرانک سوئیس دستمزد بدهند.

تعیین حداقل دستمزد در کانتون ژنو در حالی به تصویب رسید که پیش از این تنها کانتون‌های ژورا و نوشاتل در سوئیس تصمیم مشابهی را به اجرا گذاشته بودند. تاکنون حداقل دستمزد در کانتون ژنو براساس حرفه افراد تعیین می‌شد.

انتظار می‌رود که تعیین حداقل دستمزد در کانتون ژنو به طور خاص به سود کارکنان رستوران‌ها، افراد شاغل در شرکت‌های نظافت و آرایشگرها باشد. بسیاری از افراد شاغل در این حرفه‌ها زن هستند.

طرفداران تعیین حداقل دستمزد در ژنو از اجرای این طرح به عنوان راهکاری برای مقابله با فقر و پیامدهای اجتماعی شیوع ویروس کرونا دفاع می‌کردند. در مقابل کارفرماها بر این باور هستند که اجرای این طرح همزمان با پیامدهای اقتصادی همه گیری بیماری «کووید ۱۹» منجر به رکود اقتصادی خواهد شد.

از شهر ژنو اغلب به عنوان یکی از گران‌ترین شهرهای جهان یاد می شود. نتیجه یک تحقیق در مورد هزینه زندگی در سال ۲۰۱۵ نشان داده بود که ژنو هفتمین شهر گران جهان محسوب می‌شود. اجاره بسیاری از واحدهای مسکونی در ژنو بیش از دو هزار فرانک سوئیس است.

برنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
0
سرکار گذاشتی ما رو ؟
مقایسه اش کجا بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
0
شما باید خجالت بکشید که ایران رو با سویس مقایسه می کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
0
1
دوستانی که قیمت اقلام از جمله بنزین در کشورهای دیگه رو با ایران مقایسه می کنند ، سطح درآمد ایشان رو هم مد نظر قرار دهند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار