سرقت خون پاپ ژان پل دوم برای چندمین بار
کد خبر: ۱۹۱۷۱۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2020 September 29    -    ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
هنگام بستن ساختمان کلیسای جامع در شب، رئیس اتاق مقدس سرقت جعبه حاوی یک بطری چند قطره خون را متوجه شد. یادگار پاپ موقت در کلیسای جامع اسپولتو حفظ می شد و قرار بود ماه آینده به کلیسای جدیدی در منطقه آمبریا که نام پاپ فقید روی آن گذاشته شده‌ است، منتقل شود.

سرقت خون پاپ ژان پل دوم برای چندمین بار

سرقت خون پاپ ژان پل دوم برای چندمین باراختصاصی «تابناک با تو»؛ اسقف کلیسای جامع شهر اسپولتو در مرکز ایتالیا گفت که یک جعبه طلا و کریستال حاوی قطرات خون ژان پل دوم (در سپتامبر ۲۰۲۰) از کلیسای جامع این شهر به سرقت رفته‌ است.

روز چهارشنبه، این جعبه از محراب یادبود پاپ لهستان که در سال ۲۰۰۵ پس از ۲۷ سال فعالیت در منصب پاپ درگذشت، دزدیده‌ شد.

هنگام بستن ساختمان کلیسای جامع در شب، رئیس اتاق مقدس سرقت جعبه حاوی یک بطریِ چند قطره خون را متوجه شد. یادگار پاپ به طور موقت در کلیسای جامع اسپولتو حفظ میشد و قرار بود ماه آینده به کلیسای جدیدی در منطقه آمبریا که نام پاپ فقید روی آن گذاشته شده بود، منتقل شود.

اسقف اعظم «رناتو بوکاردو» که سال‌ها در واتیکان از نزدیکان ژان پل بود، می‌گوید که مشخص نیست که این صندوق همانطور که در گذشته برای سایر آثار مقدس در ایتالیا اتفاق افتاده است، برای فدیه (کفاره) به سرقت رفته باشد یا نه.

سرقت خون پاپ ژان پل دوم برای چندمین بار

گفتنی است، چند سال پیش (۲۰۱۳) هم بطری حاوی خون ژان پل دوم ازکلیسایی در ایتالیا به سرقت رفت. یک ظرف حاوی خون پاپ ژان پل دوم رهبر سابق کاتولیک‌های جهان که در کلیسایی در شهر مورد علاقه این پاپ «آکوئیلا» نگهداری می‌شد، دزدیده شد.

در آن زمان، دادستانی شهر آکوئیلا در پی سرقت خون پاپ ژان پل دوم در کلیسای «سن پترو» آکوئیلا، تحقیقات خود را آغاز کرد و حتی رسانه‌های ایتالیا از اقدام شیطان‌پرستان برای دزدیدن خون پاپ همزمان با برگزاری سال نوی شیطان‌پرستان (۲۵ تا ۲۹ ژانویه) سخن گفتند.

یک بار نیز در سال ۲۰۱۲ خون پاپ ژان پل دوم در قطاری از سوی سه سارق از دست یکی از کاردینال‌های نزدیک به «آگوستو بالدینی» به سرقت رفت.

در آن حادثه شیشه حاوی خون پاپ ژان پل دوم که در داخل کوله‌پشتی مخصوص کاردینال بالدینی قرار داشت، در قطار توسط سه سارق که در سقف قطار کمین کرده بودند دزدیده شد، اما پلیس پس از سه ساعت، شیشه را در حالی که داخل علف و نی‌کنار ریل راه‌آهن انداخته شده بود، پیدا کرد.

اگر می‌خواهید درباره میراث‌های عجیب کاتولیک‌ها بیشتر بدانید اینجا (ذخایر مقدس کاتولیک‌ها از زبان مقدس تا قلبی که مثل یاقوت است) را بخوانید.

سرقت خون پاپ ژان پل دوم برای چندمین بار

خون خشک شده سنت جیاناریوس در کلیسایی در ناپل ایتالیا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
3
18
چه احمق هایی پیدا میسه
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
2
7
این پاپ ژان پل دوم که لهستانی بود ورهبر کاتولیگ های جهان شد،در یک کشور کومونیستی بزرگ وبه این مقام رسید، می گویند زمانی که هنوز نوجوان بود مادرش را ازدست داد .وقتی از او پرسیدند چرا گریه وناله از فوت مادر که خیلی اورا دوست داشتی نمی کنی ،جمله بسیار زیبایی بیان کرد ،گفت خواست خداوندبود .اوخودش داد وخودش هم از ما گرفت .گفت راضی ام به رضای خداوند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
0
1
شاید خونی که از این پاپ رانگه داشته اند،مربوط به زمانی باشد که او راترو رکردند.
پاپ در زمانی که در واتیکان بعنوان اسقف اعظم کاتولیک هان جهان حضور داشت یک چهره مردمی از خودش نشان میداد به میان مردم می رفت با آنها دست می داد وصحبت می کرد .در یکی از این بازدید های مردمی یک نفر شهروند ترکیه ای با هفت تیر بطرفش شلیک واز ناحیه شکم مجروح می شودوزنده می ماند.
البته بعد از مرخصی از بیمارستان ، اعلام می کند من ضاربم را بخشیدم وکاری با او نداشته باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
1
3
کافی بود این اتفاقات در اسلام میافتاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار