دلیل تغییر رنگ عجیب دریاچه ۵۰ هزار ساله در هند
کد خبر: ۱۹۱۶۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 September 28    -    ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
دریاچه در منطقه بولداناماهاراشتراایالتی واقع در غرب هند واقع شده‌ است. این دومین ایالت پرجمعیت است و شامل بمبئی، یک مرکز مالی و یکی از بزرگترین شهر‌های هند است که نزدیک به ۱۹ میلیون تن در آن زندگی می‌کنند.

دلیل تغییر رنگ عجیب دریاچه 50 هزار ساله در هند

دلیل تغییر رنگ عجیب دریاچه 50 هزار ساله در هنداختصاصی «تابناک با تو»؛ پنجاه هزار سال پیش، شهاب سنگی عظیم با سرعتی غیر قابل تصور ـ ۵۵۹۲۳ مایل در ساعت ـ با سطح زمین برخورد کرد و دهانه بزرگی در هند ایجاد نمود که با گذشت زمان به دریاچه تبدیل شد. ساکنان ایالت "ماهاراشترا" و تجمع شهروندان در هند پس از تغییر ناگهانی رنگ دریاچه معروف "قمر" در عرض چند روز، بدون دانستن دلیل، شوکه شدند.

دلیل تغییر رنگ عجیب دریاچه 50 هزار ساله در هند

این رویداد باعث جلب توجه گسترده ای در رسانه های هند و بین المللی شد، به ویژه پس از آنکه ساکنان منطقه تغییرات سریع رخ داده در دریاچه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند. به گزارش "سی ان ان" ، کارشناسان معتقدند این تغییر رنگ دریاچه احتمالاً یا به دلیل افزایش سطح شوری آب یا به دلیل وجود نوعی جلبک و یا به دلیل هر دو اتفاق خواهد افتاد.

دلیل تغییر رنگ عجیب دریاچه 50 هزار ساله در هند

برخی زمین شناسان این سؤال را مطرح کرده‌اند که آیا در واقع این یک دهانه است، زیرا در یک پهنه وسیع از زمین مسطح، متشکل از سنگ‌های بازالت باقی مانده از فوران‌های آتشفشان ـ که طبق گفته ناسا ۶۵ میلیون سال پیش رخ داده ـ قرار گرفته‌ است.

«جینان‌کهارت» کارشناس زمین شناس این شهر در ویدئویی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، گفت: این اتفاق فقط یک بار در تاریخ دریاچه رخ داده و امسال به طور ویژه قرمز به نظر می‌رسد، زیرا شوری آب به طرز چشمگیری افزایش یافته است. وی افزود: «مقدار آب دریاچه کاهش یافته و کم عمق می‌شود، بنابراین شوری افزایش یافته و باعث برخی تغییرات داخلی می‌شود.»

وی خاطرنشان کرد که نمونه‌ها به چندین آزمایشگاه ارسال شده‌ است و پس از بررسی آن‌ها، می‌توانیم علت نهایی قرمز شدن آب دریاچه را تعیین کنیم.

 

دلیل تغییر رنگ عجیب دریاچه 50 هزار ساله در هند

دانشمندان ناسا می‌گویند تغییر رنگ دریاچه نتیجه برخورد شهاب سنگ است که بین ۳۵۰۰۰ تا ۵۰، ۰۰۰ سال پیش رخ داده است.

دریاچه لونار در منطقه بولدانا در ماهاراشتراایالتی واقع در غرب هند واقع شده‌است. این دومین ایالت پرجمعیت است و شامل بمبئی، یک مرکز مالی و یکی از بزرگترین شهر‌های هند است که نزدیک به ۱۹ میلیون تن در آن زندگی می‌کنند.

 

 

 

برچسب ها: دریاچه ، تغییر رنگ ، هند
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
0
5
دریاچه مهارلو در نزدیکی شهر شیراز دقیقا به همین صورت است در فصل بارندگی رنگ عادی دارد و بتدریج با افزایش گرما و کم شدن اب دریاچه رنگ اب بصورت کامل قرمز رنگ میشود (شوری اب)
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
0
4
یک خبر هم از دریاچه مهارلو تهیه می کردید که دقیقا همین موضوع در آن اتفاق می افتد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار