کودکان کمتر در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند
کد خبر: ۱۹۱۵۴۱
تاریخ انتشار: 2020 September 26    -    ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
اطلاعات ترکیبی ۳۲ مطالعه از سراسر جهان نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به سارس-کووید-۲ در کودکان زیر ۱۰ سال در مقایسه با بزرگسالان، با توجه به تماس‌های روزانه مشابه، بسیار کمتر است.

اطلاعات ترکیبی ۳۲ مطالعه از سراسر جهان نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به سارس-کووید-۲ در کودکان زیر ۱۰ سال در مقایسه با بزرگسالان، با توجه به تماس‌های روزانه مشابه، بسیار کمتر است.

محققان انگلیسی به رهبری راسل وینر از موسسه بهداشت کودک دانشگاه کالج لندن، اظهار کردند: تصور می‌شود که خطر ابتلا کودکان به کووید-۱۹ با افزایش سن بیشتر می‌شود و در میان نوجوانان بزرگسال و بزرگتر، خطر ابتلا به عفونت، مشابه بزرگسالان می‌شود.

به‌طورکلی، کودکان و نوجوانان زیر ۲۰ سال ۴۴ درصد احتمال عفونت ثانویه با سارس-کووید-۲ در مقایسه با بزرگسالان ۲۰ سال و بالاتر دارند.

گروه وینر تاکید کرد، بیشترین کاهش خطر عفونت در کودکان زیر ۱۰ سال متمرکزشده است. درمجموع نزدیک به ۴۲ هزار کودک و نوجوان و تقریبا ۲۶۹ هزار بزرگسال در این مطالعات شرکت داشتند.

نتایج، به‌ویژه هنگامی چشمگیر بود که گروه وینر مطالعات انجام‌شده در خانواده را بررسی کردند. محققان خاطرنشان کردند، در این شرایط فرض بر این است که همه (کودکان و بزرگسالان) در معرض عفونت مشابه موارد آلوده قرار می‌گیرند.

نتایج مطالعات خانواده نشان داد، در کودکان زیر ۱۲ سال ۵۹ درصد احتمال آلوده شدن به ویروس کرونا در مقایسه با بزرگسالان کمتر است.

محققان همچنین شواهد اندکی از اینکه کودکان انتقال‌دهنده‌های خوبی برای ویروس در محیط‌های گروهی به کودکان باشند، یافتند.

سه مطالعه در استرالیا، ایرلند و سنگاپور که شامل ردیابی تماس در مدارس بود، شواهد کمی از انتشار سارس-کووید-۲ به بزرگسالان توسط کودکان یافتند.

محققان گزارش کردند: "داده‌های یک مطالعه بزرگ ردیابی تماس، در مدارس استرالیا نشان می‌دهد که در سطح جمعیت، کودکان و نوجوانان ممکن است فقط نقش محدودی در انتقال ویروس داشته باشند. نتایج مطالعات بسیار کوچک دیگر در ایرلند و سنگاپور تعداد کمی موارد ثانویه ناشی از حضور کودکان آلوده در مدرسه را نشان داده است. "

بااین‌حال، تیم وینر هشدار دادند، هنوز داده‌های خوبی در مورد انتقال از کودک به بزرگسال به‌اندازه کافی برای نتیجه‌گیری قاطع وجود ندارد.

محققان این تحقیق افزودند: "ما در اوایل بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ هستیم و اطلاعات همچنان در حال تکامل هستند. "

دکتر سائل فاوست و الستر مونرو از موسسه ملی تحقیقات بهداشتی انگلیس و مرکز تحقیقات بالینی ساوتهمپتون یافته‌های جدید را منتشر کردند.

فاوست و مونرو در ادامه افزودند که داده‌های جدید نشان می‌دهد، در موراد معادل یا حداقل بسیار مشابه به قرار گرفتن در معرض بیماری، کودکان (کمتر از ۱۲ تا ۱۴ سال) کمتر از نیمی احتمال ابتلا به سارس-کووید-۲ نسبت به بزرگسالان دارند. "

این دو متخصص بیان کردند: به نظر می‌رسد کودکان نقشی جزئی در انتقال ویروس در مدارس دارند. داده‌های خارج از انگلیس نیز نشان داد که از ۳۰ شیوع (۲ مورد یا بیشتر)، ۲۲ مورد فقط انتقال کارمندان به کارمندان یا کارمندان به دانش آموزان است".

فاوست و مونرو همچنین به داده‌ها در مورد آزمایش آنتی‌بادی خون اشاره کردند که نشان می‌دهد، شیوع عفونت در کودکان تقریبا مانند سالمندان است، حتی اگر کودکان احتمالا طی همه‌گیری، روزانه بیشتر از پدربزرگ و مادربزرگ در معرض سارس-کووید-۲ قرار داشته باشند.

فاوست و مونرو گفتند: البته، تمام این داده‌ها برای تصمیم‌گیری در مورد بازگشایی مدارس بسیار مهم است. این تصمیمات باید همیشه به علم متکی باشند، نه به سیاست. همه رهبران وظیفه‌دارند که بر رفاه کودکان و جوانان و آینده بلندمدت آنان تمرکز کنند. "

نتایج این تحقیق در نشریه JAMA Pediatrics منتشرشده است.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار