مسیح تقلبی در روسیه دستگیر شد + عکس
کد خبر: ۱۹۱۳۴۶
تاریخ انتشار: 2020 September 24    -    ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
مسیح تقلبی روز گذشته در روسیه بازداشت شد. نیروی ویژه پلیس روسیه روز گذشته طی یک عملیات ویژه یک افسر سابق راهنمایی و رانندگی در این کشور که رهبری یک فرقه مذهبی در سیبری را بر عهده داشت و ادعا می کرد که حضرت مسیح است دستگیر کرد.

سرگئی توروپ که نزد پیروانش با نام Vissarion شناخته می شد روز گذشته همراه با فرد دیگری به نام وادیم ردکین دستگیر شد. ردکین قبلا در یک گروه موسیقی راک فعالیت میکرد و پس از دستگیری تحت تدابیر شدید امنیتی به نقطه نامعلومی منتقل شد.

اما توروپ ۵۹ ساله که از افسران سابق ارتش سرخ بوده ادعا میکرد که در سال ۱۹۹۰ میلادی مجددا متولد شده و به عنوان عیسی مسیح (ع) حلول یافته است.

مسیح تقلبی در روسیه دستگیر شد + عکس

نیروهای پلیس روسیه طی یک عملیات نظامی بسیار با در اختیار داشتن چهار فروند هلی کوپتر و دهه ها نیروی زرهی به منطقه ای دور افتاده در سیبری به نام سان سیتی یورش بردند و این فرد شیاد را دستگیر کردند.

گفته می شود این عملیات با مشارکت گارد ملی روسیه انجام شده که مستقیما تحت فرماندهی ولادیمیر پوتین است و همزمان سرویس امنیتی این کشور به نام FSB نیز در آن حضور داشت.

کمیته بازرسی روسیه اعلام کرده که «خشونت روانی» این فرقه مذهبی باعث وارد آمدن آسیب های جدی به سلامت پیروان آن شده است.

در بیانیه خبری گارد ملی روسیه آمده است که این شخص به همراه دو فرد دیگر به نام های وادیم ردکین و ولادیمیر ورنیکف طی یورش نیروهای پلیس دستگیر شدند و به خاطر ایجاد آسیب های بدنی جدی در دو نفر از پیروانشان مورد بازجویی قرار گرفته اند.

تصاویر منتشر شده توسط نیروهای ویژه پلیس روسیه افسران پلیس ماسک پوش را نشان می دهد که همراه با مسلسل به منطقه دور افتاده Kuraginsky در سیبری یورش برده اند و در ادامه توروپ و دستیارش را سوار هلیکوپتر کرده و به منطقه ای نامعلوم بردند.

مسیح تقلبی در روسیه دستگیر شد + عکس

این فرقه که سیگار و نوشیدنی های الکلی را ترک کرده اند سال هاست در سیبری زندگی میکنند و حالا مشخص نیست که چرا مقامات روسیه تازه برای دستگیری اعضای آن اقدام کرده اند.

توروپ نیز ادعا کرده که ۵۰۰۰ پیرو دارد و از میان آنها چند صد نفرشان در کلبه های چوبی سان سیتی واقع در منطقه Petropavlovka زندگی میکنند که در ۲۶۰۰ مایلی مسکو قرار دارد. طبق برآوردهای انجام شده روز گذشته ۵۰ خانه مورد هجوم نیروهای پلیس روسیه قرار گرفتند و گفته می شود دیگر پیروان مسیح تقلبی هم در روستاهای اطراف سان سیتی زندگی میکنند.

گفته می شود توروپ تاکنون ۱۰ جلد بر کتاب مقدس مسیحیان اضافه کرده و کلیسایی با نام آخرین عهد را در منطقه سیبری تاسیس کرده بود. رهبر این فرقه پیشتر در مصاحبه های خبری گفته بود که ما در اینجا دختران را برای تبدیل شدن به همسران و عروس های آینده مردان ارزشمند آماده می کنیم.

او گفته بود زنان باید بفهمند که نباید از مردان بالاتر باشند و به خاطر استقلالشان نتنها به خود افتخار نکنند بلکه از آن خجالت بکشند و در عوض انسان هایی ضعیف باشند.

گفته می شود توروپ دو همسر و شش فرزند دارد و زمانی با یک دختر ۱۹ ساله ازدواج کرده که از هفت سالگی با او زندگی می کرد. و در حالی که خود او در یک ویلای ییلاقی مجلل زندگی می کرد پیروانش در کلبه های چوبی بسیار کوچک در یکی از سردترین مناطق روسیه روزگار می گذراندند.

منبع: روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار