فوت ۵ مادر باردار بر اثر کرونا در اصفهان
کد خبر: ۱۹۱۲۷۴
تاریخ انتشار: 2020 September 23    -    ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: وضعیت بیمارستان‌های ما نیز در حالت خوبی قرار ندارد؛ چراکه بسیاری از کادر درمان نیز به بیماری مبتلا شده‌اند و متأسفانه ۵ مادر باردار براثر ابتلا به کرونا جان خود را ازدست‌داده‌اند که چهار نفر از آن‌ها برای خمینی‌شهر بوده‌اند که این موضوع می‌تواند شاکله‌ی یک زندگی را متلاشی کند و فرزندانی که بدون مادربزرگ می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: وضعیت بیمارستان‌های ما نیز در حالت خوبی قرار ندارد؛ چراکه بسیاری از کادر درمان نیز به بیماری مبتلا شده‌اند و متأسفانه ۵ مادر باردار براثر ابتلا به کرونا جان خود را ازدست‌داده‌اند که چهار نفر از آن‌ها برای خمینی‌شهر بوده‌اند که این موضوع می‌تواند شاکله‌ی یک زندگی را متلاشی کند و فرزندانی که بدون مادربزرگ می‌شوند.

طاهره چنگیز بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان خمینی‌شهر اظهار داشت: مشکل ما و ابعاد این مسأله که ناشی شده از بیماری کرونا است مشخص و واضح است؛ این‌که بیماری کرونا درمان اختصاصی ندارد را می‌دانیم و حداقل این موضوع را نیز می‌دانیم که این بیماری چگونه ایجاد می‌شود و چگونه می‌توان از آن جلوگیری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: تصور کنید جنگی رخ ‌داده و ما میدانیم که دشمن از چه راهی وارد می‌شود اگر وارد شد ما سلاح اختصاصی برای نابودی او نداریم عقل حکم می‌کند در این نبرد راه‌های نفوذ را مسدود کرد؛ امروز نیز باید از شیوع بیماری کرونا پیشگیری شود.

وی با اشاره به آمار شیوع بیماری در استان گفت: راه‌حل مقابله با ویروس کوید ۱۹ بسیار ساده است و آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت همگانی است که این موضوع به تجربه اثبات‌شده است که سختگیری در مراعات نکات بهداشتی آمار بیماران و تلفات ما را کاهش داده است.

چنگیز یادآور شد: مسؤولین شهرستان و کسانی که اعتبار و آبرویی بین مردم‌دارند همه تلاش خود را مصروف به مطلع کردن مردم از خطر بیماری و خواست رعایت بیش ‌از پیش نکات بهداشتی است و راه‌های نفوذ این بیماری به خمینی‌شهر را مسدود کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: امروز همه باید در کنار هم بایستیم؛ شهرستان خمینی‌شهر متراکم‌ترین شهرستان در کشور ازنظر جمعیتی است که در این شهر باید دقت‌ها و حساسیت‌ها بیشتر باشد.

وی ادامه داد: امیدوارم عزم جدی برای نابودی بیماری در خمینی‌شهر به وجود بیاید و اقداماتی هماهنگ در این خصوص انجام گیرد و هر اجتماعی انجام شود درواقع از ویروس کرونا دعوت کرده‌ایم.

چنگیز یادآور شد: عزیزانی که علاقه‌مند به مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که در شهرستان خمینی‌شهر کم هم نیستند می‌توانند برای آن ۲۰ درصد دانش‌آموزی که بضاعت خرید تجهیزات الکترونیکی برای دریافت کلاس آنلاین و لوازم‌التحریر را ندارند سرمایه و نذر خود را این‌گونه ادا کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: دین اسلام و ائمه (ع) فرموده‌اند که هیچ عبادتی بالاتر از تفکر نیست و علم بهترین عبادت‌ها است؛ پس با کمک به دانش آموزان نیازمند در جهت رشد سرمایه‌های انسانی و پیشرفت علمی فرزندان این آب‌وخاک قدمی برداریم.

وی گفت: وقتی وضعیت قرمز است باید همه پناه بگیرند الآن وضعیت قرمز و فوق قرمز است هیچ‌گونه تجمعی نباید انجام گیرد؛ روز گذشته در ستاد مقابله با کرونا استان بحث دورکاری کارمندان مطرح شد و ادارات با ۵۰ درصد ظرفیت خود ادامه فعالیت می‌کنند.

چنگیز ادامه داد: وضعیت بیمارستان‌های ما نیز در حالت خوبی قرار ندارد؛ چراکه بسیاری از کادر درمان نیز به بیماری مبتلا شده‌اند و متأسفانه ۵ مادر باردار براثر ابتلا به کرونا جان خود را ازدست‌داده‌اند که چهار نفر از آن‌ها برای خمینی‌شهر بوده‌اند که این موضوع می‌تواند شاکله‌ی یک زندگی را متلاشی کند و فرزندانی که بدون مادربزرگ می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به درازمدت بودن زمان شیوع بیماری در آینده گفت: باید بر روی این موضوع برنامه‌ریزی کنیم و زیرساخت‌ها به ‌ویژه مدارس و مساجد شهرستان و استان را فراهم کنیم.

وی در پایان گفت: شهر خمینی‌شهر الآن مانند مریضی است که بیش از ۴۰ درجه تب دارد و نیازمند استراحت است و باید مراقبت‌ها را در این شهرستان بیشتر کرده و استراحت داده شود؛ ما اطلاعات ویژه‌ای از شهرستان بخصوصی را به مرکز اطلاع نمی‌دهیم و همه آمارها تجمیع و ارسال می‌شود و اگر ما اشکالی داریم باید درصدد رفع مشکل باشیم.

علیرضا بصیری نیز در این جلسه اظهار داشت: باید توجه داشت که با اینکه ظرفیت برخی از بیمارستان‌های خمینی‌شهر و اصفهان تکمیل‌شده است؛ اما پذیرش و بستری بیماران کرونایی انجام می‌پذیرد حتی اگر این بستری در شهرستان‌های مجاور انجام شود.

فرماندار خمینی‌شهر ادامه داد: برگزاری مراسمات ترحیم در محل مساجد و آرامستان ها ممنوع است؛ اما نماز جماعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و مرا سمات عزاداری نیز در فضای باز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌گیرد و با موارد متخلف برخورد قانونی می‌شود.

وی با اشاره به نظارت‌های دقیق بر رعایت پروتکل‌ها در جامعه افزود: در تفرجگاه‌ها نیز باید از اجتماع افراد جلوگیری شود اصناف نیز باید بیشتر از قبل نکات بهداشتی را رعایت کنند طی دو هفته اخیر باید بیش‌ازپیش اقداماتی برای پیشگیری از شیوع کرونا انجام پذیرد.

بصیری در ادامه گفت: ما برای این‌که مردم شهرستان درگیر بیماری نشوند تلاش می‌کنیم و بنابراین از اجتماعات جلوگیری می‌شود و در ایام اربعین نیز هیچ‌گونه دسته بری و پیاده‌روی نخواهیم داشت.

فرماندار خمینی‌شهر با اشاره به آگاه کردن مردم شهرستان از آمارهای موجود گفت: باید آمارهای موجود در اختیار مسؤولان هیأت‌ها نیز گذاشته شود و آن‌ها نسبت به خطر بیماری و اجتماعات پرخطر توسط مدیران اداره بهداشت شهرستان اطلاع‌رسانی شود.

وی در پایان گفت: ادارات شهرستان نیز با ۵۰ درصد ظرفیت کارمندان تا روز ۲۰ شهریور ادامه فعالیت می‌دهند.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار