این هفته کدام استان‌ها شاهد بارندگی خواهند بود؟
کد خبر: ۱۹۰۸۸۵
تاریخ انتشار: 2020 September 19    -    ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
سازمان هواشناسی با اشاره به آغاز بارش های ۵ روزه باران طی امروز در برخی استان ها نسبت به مخاطره افزایش ارتفاع امواج در خلیج فارس هشدار داد.

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز افزاش نسبی دما در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال شرق پیش‌بینی‌شده است. از بعدازظهر امروز بانفوذ جریانات خنک شمالی در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

این وضعیت فردا در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و روز دوشنبه علاوه بر این مناطق در خراسان شمالی نیز پیش‌بینی‌شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از اواخر امروز و طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه کاهی نسبی دما در نوار شمالی پیش‌بینی می‌شود و در این مدت دریای خزر مواج خواهد بود.

روز‌های شه شنبه و چهارشنبه نیز در ارتفاعات البرز مرکزی و شال غرب بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود. به گزارش تسنیم، آسمان تهران طی امروز تا چهارشنبه صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی‌شده است. کمینه دمای امروز پایتخت ۱۹ و بیشینه دما ۳۱ درجه خواهد بود.

سازمان هواشناسی همچنین در اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش ارتفاع موج بین یک تا ۱.۵ متری در شمال خلیج فارس و به تدریج بخش‌های مرکزی آن هشدار داد.

اثر مخاطره این پدیده طبیعی پاره شدن تور‌های صیادی، غرق شدن قایق‌های کوچک و شناور‌های سبک اعلام شده و سازمان هواشناسی توصیه کرده از هرگونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی، شنا کردن و فعالیت شیلاتی طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته جاری خودداری شود.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار