ماده سمی در بطری آب ناوالنی برای روسیه دردسرساز شد
کد خبر: ۱۹۰۷۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 September 17    -    ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴
در تحقیقات اخیر اثراتی از عامل اعصاب "نوویچوک" روی بطری آب هتلی که الکسی ناوالنی در شهر تومسک در آن اقامت داشته، پیدا شده است.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در پست منتشر شده در صفحه اینستاگرام ناوالنی چهره سرشناس اپوزیسیون روسیه، آمده است که مشخص شده بطری آب داخل هتل آغشته به عامل اعصاب معروف ساخت شوروی یعنی "نوویچوک" بوده است.

صفحه اینستاگرام ناوالنی تایید کرد: آزمایشگاهی در آلمان روی یک بطری پلاستیکی معمولی آب اثراتی از نوویچوک پیدا کرده است که یک ماده سمی است. این بطری در اتاق هتلی بوده است که ناوالنی و تمامی گروهش در تومسک اقامت داشته‌اند.

پارلمان اروپا امروز (پنج‌شنبه) قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه مسکو به دلیل اتهام مسموم کردن رهبر اپوزیسیون روسیه با ماده "نوویچوک" شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این قطعنامه خواستار انجام تحقیقاتی مستقل درباره این پرونده شده که توسط اتحادیه اروپا، شورای اروپا، سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی انجام می‌شود.

روسیه پیش‌تر اتهامات مطرح شده از سوی اتحادیه اروپا، سازمان ملل، ناتو، گروه هفت و آمریکا دال بر اینکه مسکو پشت مسموم شدن الکسی ناوالنی، اصلی‌ترین منتقد کرملین قرار دارد را رد کرده و آنها را به استفاده از این پرونده به عنوان ابزاری سیاسی علیه مسکو متهم کرده است.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
2
2
چرا بقیشون مسموم نشدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار