آزمایش واکسن آکسفورد از سر گرفته شد
کد خبر: ۱۹۰۳۰۲
تاریخ انتشار: 2020 September 13    -    ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
شرکت داروسازی آسترازنکا روز شنبه اعلام کرد که با موافقت مقامات بهداشتی بریتانیا آزمایش واکسن تولیدی خود علیه ویروس جدید کرونا را از سر گرفته است.

شرکت داروسازی آسترازنکا روز شنبه اعلام کرد که با موافقت مقامات بهداشتی بریتانیا آزمایش واکسن تولیدی خود علیه ویروس جدید کرونا را از سر گرفته است.

این شرکت که با همکاری دانشگاه آکسفورد آزمایش واکسن تولید شده خود را آغاز کرده بود روز ششم سپتامبر (۱۵ شهریور) به دنبال بروز علائم بیماری در یکی از افرادی که واکسن به او تزریق شده بود آزمایش آن را متوقف کرد.

بنا به اعلام شرکت آسترازنکا مقامات بهداشتی و دارویی بریتانیا تائید کرده اند که ادامه آزمایش واکسن تولید شده بی خطر است. به دنبال بروز علائم بیماری در فردی که واکسن به او تزریق شده بود کمیته ای مستقل برای بررسی خطرات احتمالی آزمایش واکسن شرکت آسترازنکا تشکیل شد.

به گفته این شرکت تحقیق این کمیته به پایان رسیده است و اعضای آن به این نتیجه رسیده اند که آزمایش واکسن می تواند ادامه یابد.

پاسکال سوریو، مدیرعامل اجرای شرکت آسترازنکا روز پنجشنبه در نشستی خبری که به صورت مجازی برگزار شد گفته بود که توقف روند آزمایش واکسن ها امری «غیرعادی» نیست. با این حال به گفته او توجه عمومی به واکسن شرکت آسترازنکا علیه بیماری «کووید ۱۹» باعث شد تا خبر توقف روند آزمایش آن بازتاب زیادی داشته باشد.

به گفته مدیرعامل اجرایی شرکت آسترازنکا همچنان امکان عرضه واکسن ویروس جدید کرونا تا پایان سال جاری میلادی یا اوایل سال آینده وجود دارد.

به واکسن شرکت آسترازنکا که تاکنون بر روی دهها هزار نفر در بریتانیا، برزیل، آفریقای جنوبی و آمریکا آزمایش شده امید زیادی بسته شده است. روند آزمایش این واکسن به مرحله سوم یعنی آخرین مرحله آزمایش واکسن ها رسیده است که در جریان آن میزان ایمنی و کارایی واکسن سنجیده می شود.

بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت آزمایش بالینی ۳۵ واکسن بالقوه علیه بیماری «کووید ۱۹» بر روی انسان در سراسر جهان آغاز شده است. از این تعداد ۹ واکسن بالقوه این بیماری به مرحله سوم روند آزمایش رسیده اند.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار