راهنمای خرید شیرآلات باکیفیت و بادوام
کد خبر: ۱۹۰۲۲۲
تاریخ انتشار: 2020 September 12    -    ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
شاید فکر کنید تنها کاربرد شیرآلات در خانه‌ها برای شستشوی ظروف، میوه و یا دست و صورت باشد، اما اینطور نیست. امروزه با طراحی انواع محتلف شیرآلات از هر جنس و هر مدلی، شما قادر خواهید بود با خرید شیرآلات جدید و جذاب علاوه بر استفاده کاربردی‌تر از آن‌ها، تاثیر به سزایی در دکوراسیون منزل خود بگذارید.

خرید شیرآلات، باکیفیت و بادوام«تابناک با تو» - شاید فکر کنید تنها کاربرد شیرآلات در خانه‌ها برای شستشوی ظروف، میوه و یا دست و صورت باشد، اما اینطور نیست. امروزه با طراحی انواع محتلف شیرآلات از هر جنس و هر مدلی، شما قادر خواهید بود با خرید شیرآلات جدید و جذاب علاوه بر استفاده کاربردی‌تر از آن‌ها، تاثیر به سزایی در دکوراسیون منزل خود بگذارید.

خرید شیرآلات، باکیفیت و بادوام

اگر قبلا سری به بورس انواع شیرآلات زده باشید قطعا متوجه تنوع این اقلام در بازار شده‌اید. شیرآلات امروز برحسب طرح، جنس و عملکرد بسیار متنوع هستند. شاید همین تنوع انتخاب شیرآلات مناسبتان را برای شما سخت کند، اما می‌توانید با شناختی کلی نسبت به انواع مختلف شیرآلات و کاربرد‌های آ‌ن‌ها انتخابی درست و دقیق داشته باشید و از آزمون خرید شیرآلات سربلند بیرون آیید. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در ارتباط با خرید شیرآلات با شما در میان بگذاریم.

آشنایی با انواع شیرآلات

همانطور که پیشتر گفتیم شیرآلات بهداشتی برحسب طرح، جنس و عملکرد به انواع گوناگونی تقسیم می‌شوند. پس باید پیش از خرید شیرآلات به انواع مختلف شیرآلات از هر نظر بپردازیم تا بتوانید شناخت کلی نسبت به تمام مدل‌ها برای خرید شیرآلات پیدا کنید.

انواع شیرآلات برحسب طرح

شیرآلات تک دستگیره

خرید شیرآلات، باکیفیت و بادوام

شیرآلات تک دستگیره همانطور که از نامشان پیداست، تنها یک دستگیره برای تنظیم فشار آب و دمای آن می‌باشند. در این نوع از شیرآلات اگر دستگیره بالای شیر قرار گرفته باشد، شما می‌توانید با حرکت دادن دستگیره به سمت بالا یا پایین فشار آن را تنظیم کنید و با حرکت دادنش به سمت چپ یا راست میزان سردی و یا گرمی آب را تنظیم کنید. به این نوع شیرآلات اصطلاحا شیرآلات اهرمی نیز می‌گویند.

شیرآلات دو دستگیره

خرید شیرآلات، باکیفیت و بادوام

این نوع از شیرآلات که از قدیم رایج بوده‌اند، همانطور که از نامشان پیداست دو دستگیره دارند که شما قادر خواهید بود با چرخاندن هریک از دستگیره‌ها از آب سرد یا گرم استفاده کنید. معمولا دستگیره‌های سمت راست مخصوص آب سرد و دستگیره‌های سمت چب برای آب گرم هستند. اگرچه شیرآلات دودستگیره در بازار کمتر یافت می‌شوند، ولی مدل‌های جدیدی نیز از آن‌ها ساخته شده که طرفداران خود را دارند. خرید شیرآلات دو دستگیره می‌توانند برای شما نیز انتخاب مناسبی باشند.

شیرآلات هوشمند یا چشمی

خرید شیرآلات، باکیفیت و بادوام

با پیشرفت تکنولوژی ساخت شیرآلات نیز با پیشرفت رو به رو شد. یکی از این پیشرفت‌ها در زمینه ساخت شیرآلات هوشمند یا چشمی بود. استفاده از این نوع شیرآلات امروزه بسیار رواج دارد. زیرا این نوع شیرآلات علاوه بر اشغال جای کمتر، در صرفه‌جویی آب نیز نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. در این نوع از شیرآلات نیازی نیست شما دستگیره‌ای را بچرخانید، فقط کافیست دستان خود را در مقابل چشمی (سنسور) شیر بگیرید تا آب باز شود و پس از اتمام کارتان دستتان را از مقابل آن کنار بکشید و آب بسته می‌شود. خرید شیرآلات چشمی برای کسانی که اهمیت ویژه‌ای برای صرفه‌جویی در آب قائل هستند توصیه می‌شود.

شیرآلات دیجیتالی

خرید شیرآلات، باکیفیت و بادوام

یکی از جدیدترین انواع شیرآلات، شیرآلات دیجیتالی می‌باشند. در این نوع از شیرآلات لوکس شما می‌توانید با کمک صفحه دیجیتالی روی شیر، باز و بسته شدن آب، فشار آب و دمای آن را به راحتی تنظیم کنید. این نوع از شیرآلات نیز بسیار کاربردی هستند، ولی قیمت بالاتری نیز نسبت به سایر شیرآلات دارند.

شیرآلات پدالی

خرید شیرآلات، باکیفیت و بادوام

کاربرد این نوع از شیرآلات بیشتر در سرویس‌های بهداشتی عمومی مثل مدارس، فروشگاه‌ها و مساجد می‌باشد. برای باز شدن آب در این شیرآلات تنها کافیست پای خود را روی پدال آن قرار دهید. فشار آب خروجی نیز متناسب با فشاری که شما بر پدال وارد می‌کنید زیاد و کم می‌شود. به دلیل حداقل استفاده از دست در این نوع معمولا احتمال انتقال بیماری‌ها از طریق این شیرآلات بسیار کم است. خرید شیرآلات پدالی برای افرادی که حساسیت زیادی بر روی عدم برخورد دست با شیرآلات دارند، مناسب است.

انواع شیرآلات برحسب جنس

شیرآلات برنجی

خرید شیرآلات، باکیفیت و بادوام

فلزات برنجی معمولا از دوام بالایی برخوردارند. خرید شیرآلات از جنس برنجی برای مناطقی که دارای آب سخت هستند پیشنهاد می‌شود. این جنس از شیرآلات اگرچه هزینه زیادی دارد، اما می‌تواند یک سرمایه‌گذاری درست و به جا باشد، زیرا همانطور که گفتیم شیرآلات برنجی بسیار بادوام هستند.

شیرآلات با آلیاژ روی

خرید شیرآلات، باکیفیت و بادوام

این جنس از شیرآلات با ترکیبی از روی و مس ساخته می‌شوند و قیمتی ارزان دارند و نسبت به قیمت پایین دوام تقریبا بالایی هم دارند. خرید شیرآلات از جنس روی نیز معمولا بیشتر رواج دارد. یکی از نکات منفی این نوع از شیرآلات فرسودگی روکش آن بعد از آبکاری با برخی از مواد می‌باشد. پس اگر قصد خرید شیرآلات بادوام بالا در برابر مواد مختلف دارید توصیه ما این است که این جنس از شیرآلات را نخرید.

شیرآلات با روکش کروم

خرید شیرآلات، باکیفیت و بادوام

قسمت‌های داخلی شیرآلات با روکش کروم معمولا از برنج ساخته می‌شوند و به همین خاطر دوام بالاتری نسبت به روکش روی و مس دارند. شیرآلات با روکش کروم سطحی بسیار زیبا و مدرن دارند و معمولا لکه آب روی آن‌ها به جای نمی‌ماند. این نوع از شیرآلات نیز اگرچه قیمت بالایی دارند، ولی خرید شیرآلات با روکش کروم می‌توانند بهترین سرمایه‌گذاری شما در بلندمدت باشند.

شیرآلات استیل ضدرنگ

خرید شیرآلات، باکیفیت و بادوام

این نوع از شیرآلات معمولا ظاهری براق و زیبا دارند و به راحتی تمیز می‌شوند. اما باید در نگهداری آن دقت داشته باشید. شیرآلات استیل ضدرنگ اگر با اجسام سخت مانند سیم ظرفشویی تمیز شوند خش برمیدارند و دیگر ظاهر زیبای سابق را نخواهند داشت همچنین ممکن است مستعد خوردگی باشند. در ارتباط با خرید شیرآلات از جنس استیل باید بگوییم، این نوع شیرآلات نسبت به دوامشان قیمت مناسبی دارند.

شیرآلات برنز

خرید شیرآلات، باکیفیت و بادوام

این نوع از شیرآلات بسیار شیک و زیبا هستند و می‌توانند چهره‌ای فوق‌العاده و منحصر به فرد به آشپزحانه شما دهند. شیرآلات برنزی نیز از دوام بالایی برخوردارند و می‌توانید برای بلندمدت روی آن‌ها حساب کنید. یکی از نکات منفی درباره این جنس از شیرآلات نیاز به تمیز کردن مدوام شیرآلات است. قیمت بالای این محصولات نیز از نکات منفی آن به حساب می‌آید، اما می‌توان گفت نسبت به جذابیت و کیفیت بالایی که شیرآلات برنزی دارند ارزش خرید شیرآلات برنزی بسیار بالاست.

شیرآلات پلاستیکی

خرید شیرآلات، باکیفیت و بادوام

ارزان‌ترین نوع شیرآلات، شیرآلات پلاستیکی هستند. این نوع شیرآلات به نسبت قیمت پایینی که دارند کیفیت چندان خوبی هم ندارند و معمولا خیلی زود می‌شکنند. البته شیرآلات پلاستیکی نسبت به سایر جنس‌ها نیاز به مراقبت خاصی ندارند. پس اگر قصد خرید شیرآلات ارزان قیمت دارید توصیه ما به شما شیرآلات پلاستیکی هستند، اما نباید انتظار زیادی هم از دوام آن‌ها داشته باشید.

انواع شیرآلات برحسب عملکرد

شیرآلات چرخشی

این نوع از شیرآلات که پیشتر با نام شیرآلات دو دستگیره آن‌ها را معرفی کردیم، دارای دو مغزی جدا هستند و برای نصب آن‌ها شما نیاز به ایجاد سه حفره در سینک خود دارید. به‌طبع این نوع از شیرآلات جای بیشتری اشغال می‌کنند و نصب آن‌ها نیز دشوار‌تر است.

شیرآلات اهرمی

شیرآلات اهرمی که به آن‌ها شیرآلات تک دستگیره نیز می‌گویند، محبوبیت بیشتری نسبت به شیرآلات چرخشی دارند. این مدل دارای یک مغزی و درنتیجه یک اهرم است که برای تنظیم دما و فشار آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای نصب این نوع از شیرآلات تنها به یک حفره در سینک نیاز خواهید داشت و معمولا نصب آن‌ها دشوار نیست. پس انتخاب بهتری در زمینه خرید شیرآلات می‌باشد.

شیرآلات فنری

خرید شیرآلات، باکیفیت و بادوام

تفاوت این نوع شیرآلات با شیرآلات اهرمی فقط در شیر آن‌هاست. در شیرآلات فنری، شیر آب بلندتر بوده و دارای شیلنگی فنری با طول بلند است. این نوع از شیرآلات معمولا برای آشپزخانه‌های بزرگ‌تر که شستشوی بیشتری نیز در آن‌ها انجام می‌شود توصیه می‌گردد، زیرا شیلنگ این شیرآلات متحرک است و به راحتی از جای درمی‌آید و شستشو را ساده‌تر می‌کند.

شیرآلات چشمی

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم این نوع شیرآلات کاربرد بسیاری برای صرفه‌جویی در مصرف آب دارند، زیرا عملکرد آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده که فقط در صورتی که دست شما زیر شیر باشد آب وصل شود و بلافاصله پس از کشیدن دستتان آب قطع شود.

نتیجه‌گیری

اگر برای خرید شیرآلات باکیفیت و با دوام اقدام کرده‌اید باید نسبت به اولویت‌هایتان انتخاب درست داشته باشید. اگر قصد خرید شیرآلات با دوام بالا دارید بهتر است از بین جنس‌های برنز و برنجی انتخاب کنید، ولی اگر به دنبال خرید شیرآلات نسبتا بادوام با قیمت مناسب هستید می‌توانید شیرآلات استیل ضد رنگ را انتخاب کنید. از طرفی نیز اگر می‌خواهید شیرآلات‌تان نصب ساده‌تری نیاز داشته باشند پیشنهاد ما به شما شیرآلات اهرمی هستند. خرید شیرآلات چشمی نیز برای کسانی که می‌خواهند در مصرف آب صرفه‌جویی کافی را داشته باشند انتخابی بسیار مناسب و صحیح است.

منبع: برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار