سگ امدادگر در خرابه‌های بیروت، نمادی از امید
کد خبر: ۱۹۰۱۰۷
تاریخ انتشار: 2020 September 11    -    ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵
فلش" را از یک پناهگاه آوردند و آموزش دادند تا در تیم شیلی از وجود انسان در زیر آوار مطلع شود. وقتی تیم صبح روز پنجشنبه، برای تأیید محل وجود انسان به محل بازگشت، سگ دوباره به وجود انسان زنده در زیر آوار علامت داد و به این ترتیب عملیات جستجو دوباره آغاز شد. اسپوتنیک گزارش داد که از این نوع سگ‌ها که اصطلاحاً به سگ‌های استشمام معروفند برای تشخیص وجود افراد در شرایط مختلف، اعم از اینکه آن‌ها در اثر قتل یا بلایای طبیعی دفن شده یا روی سطح آب یا در آب غوطه ور شده باشند، استفاده می‌شود.

سگ تیم شیلی در خرابه‌های بیروت، نمادی از امید

سگ تیم شیلی در خرابه‌های بیروت، نمادی از امیداختصاصی «تابناک با تو»؛ طی ساعات گذشته، شبکه های اجتماعی به میدان جشن برای فلش‌سگ، یکی از اعضای گروه نجات شیلی، نشانه‌ای از امید یافتن بازماندگان در زیر آوارهای ساختمانی که در انفجار بندر بیروت فرو ریخته‌اند، تبدیل شده است.

این سگ پنج ساله فلش نام دارد و تیم امداد و نجات "توبوس شیلی" را همراهی می‌کند. در حالی که فلش با امدادگران در خیابان الجمیزه در حال عبور بود، موفق شد بوی شخصی را از زیر آوار یک ساختمان قدیمی که جزوی از میراث کهن بود، استشمام کند و به گفته رسانه‌های لبنان، به احتمال زیاد فرد احتمالی مورد نظر،، تقریباً یک ماه پس از حادثه هنوز زنده است.

"فلش" را از یک پناهگاه آوردند و آموزش دادند تا در تیم شیلی از وجود انسان در زیر آوار مطلع شود. وقتی تیم صبح روز پنجشنبه، برای تأیید محل وجود انسان به محل بازگشت، سگ دوباره به وجود انسان زنده در زیر آوار علامت داد و به این ترتیب عملیات جستجو دوباره آغاز شد. اسپوتنیک گزارش داد که از این نوع سگ ها که اصطلاحاً به سگ‌های استشمام معروفند برای تشخیص وجود افراد در شرایط مختلف، اعم از اینکه آنها در اثر قتل یا بلایای طبیعی دفن شده یا روی سطح آب یا در آب غوطه ور شده باشند، استفاده می‌شود.

سگ تیم شیلی در خرابه‌های بیروت، نمادی از امید

وقتی سگ رایحه‌ای از انسان را به خود می‌گیرد، سیگنالی به مربی خود می‌فرستد، وی سپس ناحیه‌ای را كه انسان می‌تواند مرده یا زنده باشد تعیین می‌كند. این سگ های آموزش دیده می‌توانند با استفاده از حس بویایی در یک منطقه سه بعدی جستجو كنند، در حالی كه انسان فقط با دو بعد می‌تواند سر و كار داشته باشد. آژانس خبری رسمی اظهار داشت: تیم نجات دهنده و یک سگ آموزش دیده زیر یک ساختمان فروریخته در منطقه جمیزه بیروت، یکی از مناطق آسیب دیده در اثر انفجار، که منجر به کشته شدن حدود ۱۹۰ تن و زخمی شدن شش هزار تن شد، حرکت زیر نظر گرفته‌اند.

و اخبار مربوط به احتمال زنده بودن یک انسان، جمعیت را به تجمع در محل سوق داد و با تعلیق تلاش های امداد و نجات در شهری که نیاز مبرم به کورسوی امید داشت، مردم کمی عصبانی شدند و تیم‌های امدادی را وادار به بازگشت به کار شبانه کردند و عملیات جستجو همچنان ادامه دارد.

سگ تیم شیلی در خرابه‌های بیروت، نمادی از امید

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار